HauksA Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Hei! Mitt problem er som følgene: Jeg har klart å lage en xp-cd som jeg kan boote fra i Vista, men den finner ikke harddisken (SATA). Etter litt googling fant jeg ut at jeg måtte bake inn driverne til harddisken i cden, og lastet ned nLite for å gjøre dette. Etter mye om og men skjønte jeg at jeg måtte ha noen .inf filer som skulle være en del av driveren, så jeg prøvde å legge til alle .inf filene jeg fant i windowsmappa, men det funket heller ikke. Noen som har noen geniale tips for hvor jeg finner disse .inf filene til driveren jeg så sårt trenger? Disken er en Western digital 2500 BEVS-22ust. (står scsi på enhetsbehandling men SATA i bios, så regner med det er SATA) Håper på svar Endret 15. april 2008 av HauksA Lenke til kommentar
Star Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hvilket hovedkort har du? Merke/modell? Laptop eller stasjonær? Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Er en bærbar, Fujitsu Siemens Amilo Pa2548. Lenke til kommentar
Star Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Her finner du drivere til maskinen. Velg Vista som operativsystem og last ned SATA driverene som du finner under "Chipset" fanen. I denne pakken ligger det inf. filer som du kan "bake" inn i XP installasjonen. Såvidt jeg vet støtter ikke Fujitsu Siemens bruk av maskinen i XP og du finner derfor ingen drivere dersom du velger XP som OS. Hadde samme problem med min HP maskin - DV2222ea'n takla XP fint men min nye 2799 gir meg blåskjerm fordi ACPI og strømstyring ikke fungerer overens med XP og den bios jeg har på hovedkortet... Uansett, lykke til edit: du kan søke etter disse nvidia FSC driverne for XP, da disse egentlig "kun" er for vista. Mulig de fortsatt fungerer - det gjorde mine SATA drivere Endret 16. april 2008 av Star Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 drivere legger seg vel i system32-mappen såvidt jeg vet og ikke direkte i windows-mappen hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Jeg prøvde å bake inn alle driverne som lå i System32-mappen, men uten hell. Er det slik at driverne fra system32-mappen egentlig bør fungere? Skal se om jeg finner inf. filene Endret 17. april 2008 av HauksA Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 drivere legger seg vel i system32-mappen såvidt jeg vet og ikke direkte i windows-mappen hvis jeg ikke tar helt feil. Legger seg i ei skult mappe som heter: C:\WINDOWS\inf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå