Gå til innhold

Kjapt spørsmål om Pinkfloyd The Wall

nekronos

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg skriver en oppgave om filmen The Wall. Vi har fått sett filmen en gang på skolen + vi får bruke skolens wiki. Jeg finner ikke noe utfyllende info her. Har lest mye på wikipedia.

Finner ikke svart på spørsmålet mitt noen steder.. :p

"Hvorfor tror du at de bruker trekk som minner om fascisme? Begrunn"

Dette kan vell kalles "tenke" oppgave. Men jeg vil gjærne høre litt om dere andres meninger.

Selv tror jeg: Roger Waters liv ble vanskelig for han da han ble så kjent. Han følte en "gude" status der alle gjøre slik han ber om. Dette kan få en til å bli gal (noe som Pink blir). Konsertene som blir til disse møtene er det da Pink som peker ut folk som stilles opp mot muren ; "The Wall". Pga hans gudestatus gjør folk som han befaler.

Somsagt jeg har sett filmen bare en gang, folk sier at man legger merke til mye mer den andre , tredje og fjerde gang man ser filmen.

Vil gjærne høre deres sysnpunkter, hva dere tror. :D

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne scenen, hvor Pink fremstår som en slags fascistisk diktator, er jo en hallusinasjon etter dosen som doktoren ga under starten av Comfortably Numb. Dette er jo i grunn en veldig merkelig ting, da faren hans døde under 2. verdenskrig. Han burde jo dermed vært en sterk mostander av alt innen fascisme, nazisme etcetera.

Disse hallusinasjonene skjer jo i virkeligheten på en av konsertene hans. Det kan jo ha noe med at han føler han har makt over sitt publikum eller noe slikt.

Jeg har egentlig ingen spesiell tolkning på det hele. Jeg tror ikke det er en så veldig stor grunn til dette valget, men hvem vet.

Endret av Badering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...