Snublefot Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Slette Endret 20. mai 2008 av Snublefot Lenke til kommentar
sindre101 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 har rettet dn Klassisk_modernisme_og_profilmodernisme__nynorsk.doc Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Du la til "jeg vil knulle lærer" midt inni teksten. Veldig modent. Er det noen som kan hjelpe meg, på en seriøs måte? Endret 15. april 2008 av Snublefot Lenke til kommentar
Meowen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 var en god del feil der , samt noen slurvefeil i setningsoppbyggingen. Jeg har bare 4 i norsk , men snakker jo nynorsk til vanlig:p her er de feilene jeg fann i første delen , er ikke sikkert jeg har rett på alle da , menmen Klassisk_modernisme_og_profilmodernisme__nynorsk.doc Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Alltid trodd at "vart" skal være lov. Som verbet bli og kjende er jo lov i følge denne regelen. kjend adj -nt [-nd], -nde [kjent a2] (pf pt av II kjenne) ein k- person / eit kjent mål Blir ikke helt klok på dette jeg. Noen som har noe bedre peiling på rettingen? Lenke til kommentar
bellad76 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Først det du har skrevet som er feil, deretter det riktige ordet. Ser primært bare på nynorskfeil og ikke kommafeil, orddelingsfeil, eller feil veksling mellom preteritum og presens osv. Den klassiske modernismen Linje 2) utpreget - utprega Linje 2) vekst - vakse Linje 3) ble - blei/vart Linje 4) utrenrikspolitiske - utanrikspolitiske Linje 5) Tjsekkolslovakia - Tsjekkoslovakia Linje 9) voksa - voks Linje 10) kvar - kor Linje 11) disse - desse Linje 13) årene - åra Linje 13) ble - blei/vart Linje 15) ble - blei/vart Linje 17) ble - blei/vart Linje 20) ble - blei/vart Linje 21) ble - blei/vart Linje 22) modernistene - modernistane Profilmodernismen Linje 1) ein ny omdreiing - ei ny omdreiing Linje 2) universitetstidskriftet - universitetstidsskriftet(ikke egentlig nynorskfeil) Linje 2) de - dei Linje 3) de - dei Linje 4) et - eit Linje 5) vanskelig - vanskelege/vanskelige Linje 8) man - ein Linje 9) mente - meinte Linje 9) man - ein Linje 10) virkemidlar - verkemiddel Linje 11) ble - blei/vart Linje 11) ble - blei/vart Linje 13) lengre - lenger Linje 13) vingar - venger Linje 13) ei kaffikjele - ein kaffikjele Linje 14) disse - desse Linje 18) de - dei Linje 19) behalda - behalde, siden du har brukt e-endelse i resten av stilen Linje 22) årene - åra Linje 22) folga - følgde Linje 22) ble - blei/vart Linje 23) ble - blei/vart Orddelingsfeil: rim mønster, Profil gjengen. Ellers også en del dårlige setninger jeg ville ha omformulert, men gidder ikke gå gjennom det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå