iacob Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Jeg har så og si bestemt meg for å kjøpe eos 450d pga lav vekt og muligheten til å låne god opptikk på jobben. Venter vel egentlig bare på at reviewen på dpreview skal bekrefte det som allerede er meldt i tester og brukererfaringer. MEN, Så klarer jeg ikke helt fri meg fra tanken om at k200d er et vel så godt alternativ, med kanskje mer fokus på kvalitet (værtetting) og mer hensiktsmessige features som IS i kamerahuset. Er nemlig ikke helt overbevist om at liveview er helt det viktigste. Er det noen som har gjort seg lignende tanker? Hva vet vi om bildekvaliteten? Har ikke funnet så mye reviews av k200d på nettet til å kunne gjøre meg opp en fornuftig mening om hvordan det presterer. btw: k10/20 er uaktuelle pga vekt og størrelse. Noe mer jeg bør ta hensyn til? Endret 15. april 2008 av iacob Lenke til kommentar
dags Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Dersom du har tilgang på kremoptikk gjennom jobben til Canon er det vel ikke så mye å lure på? Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei Her er en Australsk review med begge alternativa. Har ikkje studert den alverden, men der står vel noko som kan vere nyttig i di vurdering. Det er vel brukt kitlinsa på begge kameratypane. http://www.photoreview.com.au/Canon/review...n-eos-450d.aspx Elles anbefaler eg å ta det kamera som passer hånden din best, og har dei funksjonane, som du har bruk for. Begge kamerahusa har sine fordeler og bakdeler, og vil gi deg god bildekvalitet. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Dersom du har tilgang på kremoptikk gjennom jobben til Canon er det vel ikke så mye å lure på? Vel, det er vel sånn at jeg kan låne en 17-40 f4 L, en 17-55 f2.8 is eller en 70-200 f4 ved behov, men sånn til daglig blir det å klare seg med kitobjektiv og kanskje et lyssterkt fast normalobjektiv. Lenke til kommentar
dags Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Kaffilars sier det på en grei måte. Du bør holde/prøve aktuelle modeller for deg. Velg så det systemet du så trives best med. Generelt er det fortsatt sånn at ingen system er perfekte til alt, man er nødt til å bestemme seg for noen kompromis. Hva er viktigst for deg? Ergonomi, søker, størrelse/tyngde, mobilitet, egenskaper i redusert belysning, pris, etc... De fleste kamerasystem tåler mer enn man tror, men mindre enn vi håper av de fysiske elementene, men ved vanlig bruk er det likevel godt nok for de fleste av oss. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Dette blir spekulasjon, men om K200D er basert på K10D(og den er vel det), så ville jeg utvilsomt ha gått for 450D. Min nå snart utdaterte Canon 400D har bedre dynamikk, bedre autofokus og er mye bedre på høy ISO enn K10D. Rent søkermessig og ergonomisk er 400D en katastrofe i forhold til K10D, men for meg var AF og bildekvalitet viktigere. Endret 16. april 2008 av Amund_Blix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå