d0ffen_k Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Hei! Jeg elsker å gå på rollerblades, så jeg lurer på: hvor lenge må jeg gå på blades (holler ca:20km/h) for å erstatte ca. 6-8km jogging? Sikkert VELDIG få som har peiling, men ønsker svar fra de som tror de vet sånn cirka;) Endret 15. april 2008 av d0ffen_k Lenke til kommentar
Footy Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 henger meg på denna! henger meg på denna! Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg vil tro at du vil få cirka samme effekten hvis du prøver å jogge først mens du tar pulsen, og måler tida. Deretter prøver du å holde på like lenge, med samme puls, mens du går på rollerblades. Ellers bør du vite at for å få god kondisjon er ikke det å jogge/springe/-hva som helst- langt den beste måten å oppnå resultater. 4x4 er den anbefalte måten å trene både kondis og muskler på. 4 minutter med hardkjør, 3 minutter med rolig jogg. Ca. 85 og 75 prosent sier ekspertene, men jeg har selv aldri klart å finne ut hva det vil si. På hardkjøret skal du i allefall peise på slik at du ikke kan prate, men allikevel klare 4 minutter, 4 ganger. Håper det hjelper, Sondre Lenke til kommentar
---SPEED--- Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 for og få mest effekt skal du ligge på 70-85 % av makspulsen i minst 30 min før det blir noe særlig effekt. Om du gjør det mens du løper eller går på rollerblades har ikke noe å si. Men er det løping du vil bli god så løper du istedenfor. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 I minst 30 minutter? Den teorien stemmer ikke helt med det siste jeg har hørt fra treningsekspertenes verden. 4x4 er det beste når du skal trene kondisjon. Skal du bli slankere Skal man helst jogge (eller gå på rollerblades) i over en time, fordi det er cirka så lang tid det tar å tømme glukogenlagrene i i kroppen, slik at man begynner å tære av fettet i steden. Lenke til kommentar
---SPEED--- Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 ja sant det intervallertrening eller gerillja kardio er det bedre for kondisen en langkjøring for å oppnå anerob utholdenhet mens langkjøring er best for aerob utholdenhet(kan hende jeg blanda de to nå) så jeg vil si at en kombinasjon av intervalltrening og langkjøring er det beste. nå var ikke den forrige teorien omog forbrenne fett men og øke kondis, har du dårlig grunnlag kan du sykle i bare 30 min har du et bra treningsgrunnlag kan du holde på lengre. poenget er og ha 70-80% av makspuls så lenge du orker og puttt gjerne inn noen fartsøkninger en gang i blant på langkjøringene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå