Gå til innhold

|trenger tips til å retusjere et gammelt bilde

Anbefalte innlegg

dette er et av tre bilder som har vært limt sammen. problemet mitt er at jeg har prøvd forskjelige måter på å få fjernet de brunrøde flekkene på.men har ikke funet en god måte å fjene de på. er det noen andre som har noen tips til metode til å fjene de på.

post-105355-1208290037.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette er et av tre bilder som har vært limt sammen. problemet mitt er at jeg har prøvd forskjelige måter på å få fjernet de brunrøde flekkene på.men har ikke funet en god måte å fjene de på. er det noen andre som har noen tips til metode til å fjene de på.
Vet ikke hva du har tilgjengelig, men jeg fikk det godt dempet vha. Color Replacement Tool i Photoshop. Kjørte deretter en medianfilter som tok litt av overgangene, uten å fjerne for mye detaljer. Til slutt brukte jeg Clone Stamp og tok litt smårusk. Mye mer som kan gjøres, men her er mitt kjappe forslag:

post-7280-1208290844.jpg

Lenke til kommentar

TIL k-RYENG

den metoden har jeg prøvd. men ble ikke fornøyde med resutatent. men ser at du fikk rensket opp bedre en det jeg gjorde. har brukt photoshop i mange år.{5-6-7-CS-CS2-CS3} så jeg glemte å skrive det da det står i singnaturen min.

TORBJØRN

metode har jeg ikke prøvd for skal teste litt med den.

endret en litten stund etter at jeg svarte.

det er et litte hukomelsetap. har ikke brukt denne metoden på dette bilde men har brukt den før.

er ikke helt fornøyd med resutaten etter oppskarping av bildet men skal teste vidre.

hilsen en førti åring med lett demmens.

Endret av la7tma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...