Dr.X Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Heisann! Har vært på LAN denna helgen. Men mens nesten alle andre spilte BF1942 satt jeg der og kjeda meg Problemet er at hvis jeg legger inn / kopierer BF og prøver å starte det får jeg bare et lite "flash" i skjermen. Starter ikke. En kompis har samme problem.. Har prøvd en patch og crack også.. Hvorfor går det ikke? Noen her som sliter med det samme? Lenke til kommentar
Axelsel Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg har å problem med BF 1942, mitt problem er at lyden ikke virker , det bare kommer skurrelyd. Men grafikken er helt grei. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Har du prøv forskjellige drivere til skjermkortet ditt? (Mener å huske at jeg hadde samme problem med en veldig fersk nvidia driver. Nedgraderte til offisiell release....) Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg har å problem med BF 1942, mitt problem er at lyden ikke virker , det bare kommer skurrelyd. Men grafikken er helt grei. Du har såklart gått inn på lydinnstillingene i bf og sjekket at ting ser greit ut? Fungerer lyden hvis du kjører emulert lydkort (noe som ikke anbefales, da det bremser ytelsen mye)? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 jeg kjører 3.0.8.2 ! Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 siste geforce-driver for win xp hvis det er det du har... http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09 Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 og han kompisen jeg snakka om kjører 4.1.0.9 ! Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 hmm, prøv å slå av lydkortet i windows, slik at spillet ikke finner det.... Kanskje det er her problemet ligger.... Har vært en del krøll med lyd og bf... Lenke til kommentar
Axelsel Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Ja, har prøvd innstillingene på spillet. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Axelsel Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 BF 1942 har dårlige resultater på lyd i omtalene. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 BF 1942 har dårlige resultater på lyd i omtalene. Du har selvsagt prøvd med nyeste driver til lydkortet.... så jeg har vel egentlig ingen forslag da... Lenke til kommentar
Axelsel Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 hmm, prøv å slå av lydkortet i windows, slik at spillet ikke finner det....Kanskje det er her problemet ligger.... Har vært en del krøll med lyd og bf... Hvordan gjør jeg dette? Lyden virker jo heller ikke hvis lydkortet er av. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 hmm, prøv å slå av lydkortet i windows, slik at spillet ikke finner det....Kanskje det er her problemet ligger.... Har vært en del krøll med lyd og bf... Hvordan gjør jeg dette? Lyden virker jo heller ikke hvis lydkortet er av. lol.. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 hmm, prøv å slå av lydkortet i windows, slik at spillet ikke finner det....Kanskje det er her problemet ligger.... Har vært en del krøll med lyd og bf... Hvordan gjør jeg dette? Lyden virker jo heller ikke hvis lydkortet er av. lol.. Det var et tips til dr x som ikke har identifisert grunnen til at spillet ikke starter.... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Det eneste jeg kommer på er at både jeg og my friend har 100hz bug-fix. Alle andre har det ikke. Og alle andre kan spille det... :o Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Har en mulig (men ikke dermed sagt at den virker) løsning til deg. Skru AGP hastigheten ned i bios fra 4x(8X) til 1x eller 2x. Var en bekjent av meg med samme problem som deg i BF. Feilen lå i at AGP porten på hovedkortet var kjørt død etter lengre tids bruk. (han hadde et MSI kort. på jobben har jeg erfart at MSi kort har større sjanser for å få en defekt AGP port enn andre kort.Men det er ikke dermed sagt at MSI er en drittprodusent. Andre produsenter lider av andre feil.... Abit lider jo som kjent av kondensatorer som tar kvelden....) Men som sagt, prøv å sett ned AGP hastigheten. Kan muligens hjelpe. (vi fikk samme problem som deg med ulike skjermkort.som en siste nødløsning satte vi ned AGP hastigheten og vips fikk han spillt seg gjennom LAN'et S-Blazer Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Alle andre spill funker 100% fett. Hvorfor skulle da BF ikke gå? Lenke til kommentar
hazzard Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Et mulig svar på problemet ditt Dr.X kan være dette: renderer.allowAllRefreshRates 1 i fila VideoDefault.con Program FilesEA GAMESBattlefield 1942Modsbf1942Settings Den fikser problemet fordi: Som standard bytter Windows til 60Hz i spill. Uansett hva du har satt på desktoppen. Jeg tror intensjonen var at spill skulle fikse dette selv noe som Battlefield 1942 og jeg har sett Unreal 2 gjør. Problemet var at ingen spill gjorde dette selv og derfor lagde folk refreshrateprogrammer som fikset det. Det disse programmene gjør er å fjerne alle refreshrates opp til den du ønsker. Så om du vil ha 85Hz i 1280*1024 så fjerner den 60, 70, 72 og 75 f.eks. Når da spillet skal bruke den laveste refreshraten som finnes er det 85, noe som er helt ypperlig. Klippet å limt sammen fra et annet forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå