EspenE Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Har hatt en meget hyggelig opplevelse med nevnte butikk, i dag. Sendte inn et snart to år gammelt zoomobjektiv til service da jeg hadde en mistanke om at det var "skjevt" altså var uskarpt på den ene siden. I dag fikk jeg beskjed om at objektivet var byttet i et nytt og at det var bare å komme å hente. Jeg trengte egentlig ikke dette objektivet da det for lenge siden er erstattet av et annent, og spurte derfor om det var mulig å bytte dette i noe jeg hadde mer bruk for. Det medførte ingen problemer overhodet, og en liten time etterpå var jeg den lykkelige eier av en Sigma 30mm f/1,4. Jeg betalte selvfølgelig mellomlegget i pris som naturlig var. Dette er ikke annet enn den kundeservicen man bør forvente kan noen hevde, men i en verden der kundeservice begynner å bli et fremmedord, sattjeg pris på skikkelig oppfølging og evne til å sette seg inn i mine behov. PS. For de som lurer så ser det så langt ut som om Sigmaen fokuserer der jeg vil den skal fokusere. Endret 15. april 2008 av EspenE Lenke til kommentar
emero Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 alltid hyggelig å se skikkelig service. det er som du skriver, at du burde kunne forvente det, men det er dessverre så altfor mange som ikke yter den service man har krav på og slettes ikke noe utover det. jeg synes selv det er viktig å opptre like hyggelig på jobben som jeg kunne tenke meg å bli møtt som kunde. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Fin service og ikke minst ekstra service. Teknisk sett så kan man ikke kreve å "heve kjøpet" for deretter å kjøpe nytt før produktet er forsøkt å reparere minst 2 ganger for samme feil tidligere. Tredje gang samme feil = mulighet å heve kjøpet. Men her har butikken sett litt sunn fornuft og konkludert med at det gamle objektivet som nå er erstattet i ett nytt kan jo selges som nytt allikevel til noen andre og dermed når du hadde en erstatning + ønsket å heller ha noe annet så er dette god ekstra kundebehandling. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Fin ekstraservice som nok er det en del fotobutikker bør satse på for å overleve i konkurransen mot nettbutikkene, som pga lavere kostnader ofte kan tilby lavere priser. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Ofte bytter verkstedene de rimeligere objektivene i nye ved feil, ettersom det er billigere å bytte de enn å reparere. Det gjelder ofte også de rimeligere kameraene. Og det kommer selvsagt forbrukerne til gode Ellers er det som Aetius sier... ettersom nettbutikker ofte kan tilby lavere priser (dog ikke alltid), så lønner det seg å gi litt ekstra service for å overleve om man er en "normal" fotobutikk. Og den servicen vi ser at har blitt gitt her, er en lur og ganske billig investering for å gjøre en kunde fornøyd. Objektivet man har fått erstattet, kan man selge som nytt uansett, og kanskje objektivet trådstarter kjøpte til og med var dyrere? Men det er nok ikke alle butikker som gidder å gjøre disse enkle grepene, og DET synes jeg er trist. Elite Foto på Holmen viser her at de ønsker fornøyde kunder Endret 18. april 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå