Gå til innhold

Hardware.no: Testmetodikk

Anbefalte innlegg

Fin test, men igjen, jeg savner testing av temperaturer og kanskje støy.

Jeg har sagt dette før og fikk som svar da at det vil variere sterkt fra system til system, noe som forsovet er korrekt, men det kan unngås.

Hvis man for eksempel gjør som andre sider som tester bl.a. kabinetter og har et testsystem som man alltid bruker til temperaturtesting. Jeg mener dere har gjort dette før og da får man en idé om hvilken kabinetter som er best på grunn av den relative forskjellen.

Som sagt, dere har jo gjort dette før og det var nok det som fikk mange til å velge Antecs P180 og P182. Disse kabinettene hadde to spesiellt gode funksjoner. Støyredusering og gode temperaturer som følge av god gjennomstrømming av luft. Det var konklusjonen dere kom frem til når dere testet det, med hardware inni, og det er også dette de aller fleste som har kabinettet vil mene.

Når det kommer til støy, så er jo dette veldig subjektivt, men igjen, jeg og andre er på utkikk etter den relative forskjellen mellom kabinetter, og hvis dere måler med en dB-måler fra bestemte vinkler og avstander i bestemte rom, så ville det også gitt en god pekepinn på hvilken kabinetter som er best.

Med andre ord, jeg syntes fortsatt at kabinettestene til hardware.no er ganske mangelfulle og jeg ser ingen grunn til at dem er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er generelt mye jeg har å utsette på testene til hw.no i det siste :

*Ser ut som mange av testene er gjort individuelt hjemme hos skribentene,selv om fordelen er at man kan i ro og fred teste så synnes jeg at det blir langt mindre inntrykk for de andre skribentene av produktet. Ergo så er skribentene lite kjente med andre produkter som har blitt testet hos hw.no og det som er igjen er et subjektivt poengsum av produktet.

*I mangel av utstyr som for eksempel db / sone måler og et akustisk rom for måling og testing av utstyr så får man ofte i testene en subjektiv mening om hvor mye testobjektet støyer. I det minste så burde det være et krav om at man bruker en mikrofon og tar opp lyden fra 1M avstand og med standard settings til alle oppsett.

*Savner også at selve innmaten i systemene er standarasiert (for kabinett tester og lignende) så at sammenligningsgrunnlaget blir det samme for alle testene. Klare målinger av temperaturer er også svært viktig når man gjør dette.

*Det blir alt for lett gitt "anbefales" av hw.no til produkter som er tvilsomme, I mange tilfeller får man inntrykket av at skribenten enten ikke har god nok kunnskap om produktene som finnes på markedet eller at igjen det er den subjektive meningen som slår igjennom og at produktet får anbefales pga dette.

*Skribentene har også lite valgmuligheter når de skal gi poeng til produktene, dette er nok noe hardware må forandre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...