AudunSæther Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Hei. Har et Gigabyte GA-965QM-DS2 med en Intel Core2Duo E6550 og 4 minnebrikker (Kingston, 2 på 1 GB og 2 på 2 GB). Monterte i den nye prosessoren idag, men får altså ikke noe liv i maskinen. Null skjermbilde, ikke noe lys på tastaturet. Jeg har forsøkt to strømforsyninger, sjekket på nytt at prosessoren og kjøleren er ordentlig montert. Jeg har byttet minnebrikkene og forsøkt flere slotter. De to minnebrikkene på 1 GB vet jeg fungerer, for de stod til nylig i en annen maskin. Selve hovedkortet har også fungert med en Pentium 4, uten problemer. Jeg har dessverre ikke noe skjermkort å putte i for å luke ut en evt. feil på det innebygde skjermkortet. Jeg har heller ingen høyttaler å koble på for evt. lydsignal. En ting jeg legger merke til er at CPU-viften starter og går i ca 2 sekunder, før den skrur seg av. Etter knapt ett sekund starter den igjen, og går så lenge maskinen står på. Er dette normal oppførsel? Alle tips mottas med stor takk. Endret 15. april 2008 av Izte Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Prosessor er ikke støttet. Slike ting som er lurt å sjekke før kjøp. Du finner info på hjemmesiden til hovedkortprodusenten. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Takk for opplysningen. Jeg trodde faktisk det var slik at når det står støtte for Core2Duo så fungerer alle prosessorene. Ser jo nå at E6550 er blant dem som ikke støttes. Spørs om jeg får levert tilbake hovedkortet eller CPUen da.. Møkk Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Grunnen til at CPU´n ikke er offisielt støttet er at den krever 1333mhz FSB - noe Intel 965 chipsettet ikke støtter (offisielt). Har du siste bios? Det er en god sjanse for at 6550´en vil fungere med en biosoppdatering - det er verdt å prøve hvis du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Jeg vet ikke hvilken BIOS-versjon jeg har. Den siste tilgjengelige versjonen er tydeligvis 4, og som jeg ser på listen er ikke en eneste 1333mhz FSB-prosessor støttet. Jeg kan selvfølgelig prøve, men akkurat nå har jeg ikke noen annen prosessor å sette i, så det blir vel vanskelig. Jeg får se hva jeg gjør.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå