ghffgfe Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei, jeg har musikk time i morgen og da skal jeg og en kompis ha funnet en sang som vi skal spille på gitar. Problemet mitt er at jeg og kompissen min kan kun 4 grep som er A, D , A7 og falsk G. Jeg hadde håpet om noen kunne noen enkle sanger som vi kunne spill på de få grepene vi kan. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 burde jo kunne lære han Em, når du først i gang. på D, G, og Em kan du spille love hurts, om eg ikkje tar feil Lenke til kommentar
ghffgfe Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Tusen takk, jeg og kompissen min skal nok få lært oss noen nye grep. ( spilt gitar i 2 uker) Lenke til kommentar
xersess Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 bare husk å lær lette grep så er det ikkje noke problem. ser ut som du er på rett vei med dei grepene der. sjekk ut: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=656750 Lenke til kommentar
ghffgfe Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Ikke for å mase men har du en side for nybegynner, der det står ganske enkelt forklart med noter og slikt. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 noter er ikkje enkelt, men tablaturer er lett. kan prøve å forklare i eit innlegg, om du ikkje kan det fra før av? Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Er litt nysgjerrig her nå. Hvem er det som bruker noter når de spiller gitar? Er det noen fordeler? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Er litt nysgjerrig her nå. Hvem er det som bruker noter når de spiller gitar? Er det noen fordeler? Uten å være så altfor sikker så tror jeg man på en måte kan se hvordan sangen er lettere uten å trenge å spille eller høre den. Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Bob dylan - knocking on heavens door G - D -Am Lenke til kommentar
ghffgfe Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Tråden kan stenges. Jeg fant en sang selv det ble Elvis presly - Hound Dog :!: Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Er litt nysgjerrig her nå. Hvem er det som bruker noter når de spiller gitar? Er det noen fordeler? Alle andre instrumenter bruker noter. Skal du spille i orkester/storband/whatever må du kunne noter for å lære sangen. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Er litt nysgjerrig her nå. Hvem er det som bruker noter når de spiller gitar? Er det noen fordeler? Når du bruker noter ser du hvor lang hver tone er, farten du skal spille i osv. Når du bruker tabs må du ha hørt låten fra før av. Har lært meg noter ved hjelp av en bok, og synes det er greit å spille med, men bruker også tabulator. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Noter er egentli ganske enkle ja . Tok meg ca 5-6 musikktimer på skolen i 9ende for å lære dem. Lenke til kommentar
trudest Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Er litt nysgjerrig her nå. Hvem er det som bruker noter når de spiller gitar? Er det noen fordeler? De fleste klassiske stykker er hovedsaklig nedtegnet i klassiske noter. Dessuten kan noter gi deg mye informasjon om stykker som ikke tabs kan. I tillegg til det kan det jo envnes at det er mye lettere å analysere ett stykke ved hjelp av noter enn med tabs. Kan du tonika, subdominant og dominant i hvilken som helst toneart kan du spille absolutt alle sanger i hele verden. I prinsippet iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå