m_8 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei Hei :-) har tatt framlings enj del år nå .. men synes d begyner å bli litt kjedelig men tørr ikke helt kate meg bakover :o noen tips? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Få noen venner til å passe på at du ikke driter deg ut? Har prøvd å ta backflip selv, noe som endte at jeg landa på ryggen/nakken og smalt kneet mitt i trynet/nesa Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hvis man lærer seg litt teknikk for ordentlig utført baklengs-salto først, kan det jo hjelpe... Stå med armene rett ut fremfor deg, senk deg ned og bøy knærne (men ikke bøy kroppen fremover, skal være rett i ryggen) samtidig som du senker armene nedover. Når du så spenner til med beina og begynner hoppet hever du armene fort oppover til de er nesten rett oppover hvor du så bråstopper de. Dette vil gi deg hjelp i rotasjonen. (prøv å hoppe så rett oppover som mulig, man skal ikke bøye ryggen/overkroppen bakover) Når du så er kommet dithen skal du prøve å trekke til deg beina så du får knærne opp mot brystet. Dette vil hjelpe enda mer til på rotasjonen rundt. Har man gjort det riktig vil det sannsynlighvis bare gjennstå å lande og smile bredt. =] Men vær for all del forsiktig. Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 stemmer alt som alf simen sier, du kan teste med spottere (noen som hjelper deg) de vil plassere hendene oppfor rompa de for og hjelpe deg med rotasjonen. PS: de vil og gjøre at du får mindre sprett, kansje det er lettere på gress. Lenke til kommentar
Ryshiro Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Jeg synes backflip er mye lettere på flat bakke. Du bør øve på en madrass eller noe så du ikke slår hode eller andre kroppsdeler om du bommer litt på landingen, hehe. Prøv på gresset, helt supert underlag for å øve på! Jeg synes det er litt ubehagelig på trampoline med backflip, men det er jo meg. Andre synes det motsatte Forresten; Øvelse gjør mester! Endret 25. april 2008 av Ryshiro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå