Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvorfor er du ateist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva i helsike!

Der ser jeg at jeg må registrere meg og laste opp ateistvideoer :p

Ja gjør det. De blir helt sikkert slettet uansett da, men si meg hva du vil kalle deg der. Blir morsomt å lese svarene fra disse hjernvaska fjolsa.

Har sett litt på denne godtube siden nå, faktisk er dette en av de mest skremmende sidene jeg har besøkt på internet.

Her ser vi fks litt hjernvasking i tidelig alder.

http://www.godtube.com/view_video.php?view...amp;category=mv

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Her er et eksempel på hva mange unge i amerika sliter med pga intolerange kristene familier. Tatt med sjult kamera.

Var fin den :D Lo da mora sa: Da får du ingenting til jul...... Tydelig at hvermansen ikke er klar over/bryr seg om at så og si samtlige kristne helligdager er rip-off fra tidligere religioner....

Syntes gutten var tøff jeg. Mora tok jo helt av, ble skikkelig truende en stund der.... Glad jeg ikke har troende foreldre jeg.....

:)

Lenke til kommentar

Ja.. jula er egentlig en hedensk høytid som kristendommen kuppet og redigerte litt på og putta inn kristene skikkelser så hedningene skulle konverteres raskere.

Jul = Hjul = Sola = Varmere tider... om jeg ikke er helt på jordet?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Det er helt trist å se hvordan et moderne land som Amerika oppfører seg som et utolererende møkkland når det kommer til religion.

når alt kommer til alt kan man ikke anklage en hel nasjon, bare systemet og de som følger dem.

men det er ikke bare Amerika som man skal klage på, under hele livsperioden til kristendommen er det denne religionen som er blodigs og voldeligst der de med frykt og terror har tvunget andre til å konventer til denne religionen.

bare nå i det siste tiårene har kristendommen kommet seg litt og andre religioner gått den gale vei, av den grunn til at jeg er ateist er så mangt men en av disse grunnene er at jeg har lært at menneskeheten i sin helhet ikke har lært å respektere andres religioner og livsstil og det er med dette at det har brutt ut mange kriger om land og hva man skal tro på. jeg ønsker også at denne tråden skal holde sin argumentasjon om hvorfor du som ateist har valgt mer eller mindre vitenskapen som din "religion" aller av andre årsaker, så nå slutter vi å anklage nasjoner.

Lenke til kommentar
Det er helt trist å se hvordan et moderne land som Amerika oppfører seg som et utolererende møkkland når det kommer til religion.

når alt kommer til alt kan man ikke anklage en hel nasjon, bare systemet og de som følger dem.

men det er ikke bare Amerika som man skal klage på, under hele livsperioden til kristendommen er det denne religionen som er blodigs og voldeligst der de med frykt og terror har tvunget andre til å konventer til denne religionen.

bare nå i det siste tiårene har kristendommen kommet seg litt og andre religioner gått den gale vei, av den grunn til at jeg er ateist er så mangt men en av disse grunnene er at jeg har lært at menneskeheten i sin helhet ikke har lært å respektere andres religioner og livsstil og det er med dette at det har brutt ut mange kriger om land og hva man skal tro på. jeg ønsker også at denne tråden skal holde sin argumentasjon om hvorfor du som ateist har valgt mer eller mindre vitenskapen som din "religion" aller av andre årsaker, så nå slutter vi å anklage nasjoner.

Det spesielle med Amerika er at det aldri har hatt en statskirke eller en "offentlig" kirke. Det har vært sekulært helt siden starten, med agnostiske/ateistiske founding fathers som la strenge regler for skille mellom religion og stat. Likevel har USA blitt et av (om ikke det) verdens mest kristne land.

I Europa er det som tilfellet du nevner, der kirken var autoriteten og ble tvunget på folk. Likevel er (Vest)-Europa en av de mest ikke-religiøse områdene. Jeg tror ikke dette har noe med landene, men kirkenes innsats og pågang for å spre "budskapet".

Lenke til kommentar

Eg er ateist fordi foreldra mine oppdro meg til å bli det. Dei har smakt på litt av kvart sidan dei kjem frå iran (farsida mi har/hadde nokon exk./kommunister). Til eit visst nivå var det faktisk ganske bra å vere religiøs, og foreldra mine gjer ikkje forskjell på religiøse og ikkje-religiøse. Men når prestestyret overtok og prakka diverse dritt på folk så skal eg si dykk at dei mista trua.

Når det kjem til bibelen og koranen, toraen og andre skrifter så meiner eg at det berre er noko tull, for religiøse har alltid ein unnskyldning til ikkje å følgje den. Eg skulle også ha sett at folk slutta å kverulere med kvarandre om religion, man kjem like langt med å la vere. Eg har også prata med mange meir eller mindre religiøse muslimer om vitenskap, noko dei har eit uproblematisk forhold til.

Forskjellen på å vere religiøs og areligiøs er nok minimal.

Lenke til kommentar
Det spesielle med Amerika er at det aldri har hatt en statskirke eller en "offentlig" kirke.

Burde det ikke da hvert opp til kirken om homofile kan gifte seg eller ikke? :hmm:

Edit:

Forskjellen på å vere religiøs og areligiøs er nok minimal.

Den påstanden vil jeg gjerne diskutere nærmere, men nå er det leggetid. Natti

Endret av PiratKamerat
Lenke til kommentar
Denne filmen underbygger påstanden min. Hatbøker om religion og sommerleir for ateister? Sjølsagt er reportasjen ein smule ute av proposjoner, men eg forstår godt at majoriteten i USA blir skeptiske når dei nermest blir "angrepet" av hissige ateister. Skal ein gruppe/person oppnå toleranse og respekt i eit samfunn så er ikkje dette rette veien å gå akkurat.
Lenke til kommentar

Personer som Hitchens, Harris, Dawkins er ikke ute etter å hate religiøse, men kritisere/stille spørsmål ved det etter beste evne i håp om å vekke noen tanker. Noen av argumentene hans er helt latterlig, jeg skjønner ikke at han kan ha skrevet en bok om det. Lurer også på hvor han henter statistikken sin fra, den er iallefal det helt motsatte av det jeg har sett.

Lenke til kommentar

det er ikkje det som er tanken min. trur du at du blir glad hvis eg skriv ein bok som heiter "Noreg - nasjonen som forgiftar ein heil verden med sine udugelege og bortskjemte tenåringer"? Neppe. det er det som er poenget, det er rare folk på begge sider(like stor andel også).

Denne filmen underbygger påstanden min. Hatbøker om religion og sommerleir for ateister? Sjølsagt er reportasjen ein smule ute av proposjoner, men eg forstår godt at majoriteten i USA blir skeptiske når dei nermest blir "angrepet" av hissige ateister. Skal ein gruppe/person oppnå toleranse og respekt i eit samfunn så er ikkje dette rette veien å gå akkurat.
Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke, men det er jo å sette det på spissen. Ingen vil gå så langt og så kraftig til verks. Isåfall ville ikke boken bli lest. Jeg er enig at det alltid er rare/teite/slemme folk på begge sider, men blir å gå for langt å erklære [de nevnte forfatteren] for gude-hatere eller personer som hater kristne - slike personer blir ikke tatt seriøst uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...