Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Hva kan det ha seg at han tvinger seg på noen da? Det er jo folk som påstår at de har blitt omvendt fra hendskap til kristendom ved at Gud har vist seg for dem. Jesus, ikke Gud, vesentlig forskjell men går under det samme grunnet treenigheten. Nei, akkurat. Hvorfor påpekes det da at de som ikke tror på gud havner i helvette? Men hvis vi ikke tror på helvette da? De som ikke tror havner i helvete fordi de ikke tror på Gud, så enkelt er det bare. Gud er ikke helt snill heller, det er litt enten eller. Og det betyr ikke noe om du tror på helvete eller ei, man får se hva som er korrekt når man dør Men hva skjer da når de som tror på allah dør? Havner de i helvette også? De havner i helvete ja, de driver med avgudsdyrkning ifølge kristendommen. I så fall, hvem gud sitt helvette? Kristendommens helvete. Hvordan vet du som kristen at du havner i riktig himmel/helvette? Fordi dersom kristendommen er korrekt så havner man _kun_ i kristendommens himmel/helvete. Kristendommen vil enten være korrekt eller feil, så enkelt er det bare. Tenk om de tok feil og du plutselig skulle ligge med 72 jomfruer? Og det etter å ha planlagt en evighet i kyskhet. Skikkelig nedtur altså! Kommer ann på. Opptur fordi jeg ikke havna i helvete i allefall. Hvordan vet dere kristne HVEM gud som er hva når det er så utrolig mange å tro på? Kristne tror på den kristne Gud som korrekt, mens andre religioner ser på sin(e) Gud(er) som korrekt(e). Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Tror du på helvete og hvor ligger det? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Sondrizzle, er du redd for døden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Tror du på helvete og hvor ligger det? Jeg tror på helvete og hvor det ligger vet jeg ikke og vil strengt tatt ikke vite. Sondrizzle, er du redd for døden? Er ikke redd for døden nei, man dør en dag uansett Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 De som ikke tror havner i helvete fordi de ikke tror på Gud, så enkelt er det bare. Godt å vite hvor en skal hen da... Vil dit jeg kjenner noen fra før av og da er helvette like greit. Nei ærlig talt, det er dette jeg ikke klarer å utstå i noen religion, de er så sikre på at deres gud er den rette og nekter å innse at hadde de vært født i et annet land med en annen tro ville de jo også trodd på at denne guden hadde vært like riktig som den de tror på i dag ! Skjønner? Det hele faller i mine øyne på sin egen urimelighet og urimelighetene stopper ikke her i religion, de har tusenvis av dem og er somregel så selvmotsigende at du er nødt til å hjerne vaskes tidlig eller ha venner som prakker dette på deg skal du ha noen tro på dette. Jeg trives utmerket som ateist og ikke ti ville (putt inn det som passer) kan få meg til å tro på guder, spøkelser eller lignende overtro, for det er det dette er for meg, overtro. Så ja, det som kan påståes uten bevis kan avskrives uten bevis også, no sweat! Det er faktisk bare å prøve... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 (endret) [...]Jeg trives utmerket som ateist [...] Og jeg trives utmerket som religiøs. Endret 29. april 2008 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Tror du på helvete og hvor ligger det? Jeg tror på helvete og hvor det ligger vet jeg ikke og vil strengt tatt ikke vite. Sondrizzle, er du redd for døden? Er ikke redd for døden nei, man dør en dag uansett Er foreldrene dine kristne og hvor mye kan du om kristendommens mørke historie? Hvordan tror du Norge ble kristent? De som ikke tror havner i helvete fordi de ikke tror på Gud, så enkelt er det bare. Godt å vite hvor en skal hen da... Vil dit jeg kjenner noen fra før av og da er helvette like greit. Riktig. Er himmelen et tilfluktsted for hjernvaska, overtroiske og lettlurte individer tar jeg helvete anyday. Så det å drive med gudedyrking slipper i hvert fall jeg. For å være ærlig blir jeg helt oppgitt av folk som faktisk tror på dette. Harry Potter og Ringeness Herre er jo ærlig talt mye mer troverdig enn kristendommen. Trodde vi levde i 2008 ikke 1008. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Lidelse i verden er ikke mitt problem, så det har ingenting å bety for det faktum at jeg ikke tror på en eller flere guder. Jeg er ateist av den enklere grunn at jeg ikke tror på at det finnes høyere makter da jeg ikke har sett et fnugg av bevis på at det finnes noe "der oppe". Det sies også gjerne at ateister også tror på "annet liv en oss" i universet, og det tror jeg det er biologiske forutsettninger for da det er mange planeter (har man regnet seg frem til) har lignende atmosfæriske forhold til jorden. Men om det er grå menner med støre øger, eller ørsmå mikrober skal jeg ikke si noe om. Folk kan i mine øger tro på hva de vil, men de er for meg litt naive og "redde" for den virkelige verden. For meg virker det som at religion er skapt mennesker fordi de trengte 2 ting: * Kontroll over massene på en måte som ikke virket for kontrollerende av den regjerende elite.* Et mennesklig behov for å tro at vi ikke er alene i universert, og at ikke alt er opp til oss selv, slik at når noe går galt kan de be og tro på at noen hjelper de Nå som det er sagt, så har jeg ikke noe mot i religion, og mener folk bør kunne tro på hva de vil, selv hvor naivt det er. Beklager eventuelle skrivefeiler, men skrev dette på mobilen, og har ikke orket å gå igjenom rettskrivingen. -Thomas Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Sondrizzle, er du redd for døden? Er ikke redd for døden nei, man dør en dag uansett Okey, fair enough, men hvorfor tar du ikke selvmord? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Sondrizzle, er du redd for døden? Er ikke redd for døden nei, man dør en dag uansett Okey, fair enough, men hvorfor tar du ikke selvmord? Fordi jeg har lyst til å leve til jeg dør naturlig. Må jo ha det litt gøy på jorden også. Er foreldrene dine kristne og hvor mye kan du om kristendommens mørke historie? Hvordan tror du Norge ble kristent?Foreldrene mine er kristne, men valget har jeg tatt selv. Til tross for at dere mest sannsynlig vil tro at jeg er hjernevaska av foreldrene mine så er jeg nok ikke det, valget har jeg tatt på egenhånd utifra det jeg selv mener og tror er korrekt. Og jeg kan nok en god del om kristendommen mørke historie, om jeg vil kalle det kristendommens er en annen sak, for det er katolikkene som har stått for mesteparten, ved unntak av kristeningen av Norge vel og merke. Endret 29. april 2008 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 *snipp* Så Jesus er en uskikkelig ung mann? Som går i mot sin far? Jeg var av den oppfatning at Gud og Jesus er samma sak jeg. Jesus sa jo selv: "Jeg og faderen er ett.", men han er kanskje en løgner også? Du svarte ikke på spørsmålet da, kan du gjøre det fremfor å ro deg unna? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Fordi jeg har lyst til å leve til jeg dør naturlig. Må jo ha det litt gøy på jorden også. Takk for svarene. btw, katolikker er akkuratt like kristne som deg. Endret 29. april 2008 av Gamlemor Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Er foreldrene dine kristne og hvor mye kan du om kristendommens mørke historie? Hvordan tror du Norge ble kristent?Foreldrene mine er kristne, men valget har jeg tatt selv. Til tross for at dere mest sannsynlig vil tro at jeg er hjernevaska av foreldrene mine så er jeg nok ikke det, valget har jeg tatt på egenhånd utifra det jeg selv mener og tror er korrekt. Du har ikke tilfeldigvis valgt samme type kristendom som dine foreldre vel? For det ville jo være litt av et sammentreff når man tenker på hvor mange forskjellige kristne kirker, trossamfunn og sekter det finnes her i verden. Egentlig ganske rart det der, at Guds ord kan tolkes såpass vidt forskjellig av ulike mennesker. Nesten så en kan begynne å lure på om de tar feil alle sammen; at ingen av dem har rett .... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Så Jesus er en uskikkelig ung mann? Som går i mot sin far? Jeg var av den oppfatning at Gud og Jesus er samma sak jeg. Jesus sa jo selv: "Jeg og faderen er ett.", men han er kanskje en løgner også? Du svarte ikke på spørsmålet da, kan du gjøre det fremfor å ro deg unna? Nå husker jeg ikke helt hva jeg svarte på heller, har i grunn muntlig eksamen i morra jeg burde få gjort, men skit au. Jesus, Gud og Den hellige ånd er en treenighet, alle er det samme samtidig som de ikke har samme legeme og slikt. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det helt logisk, det er ikke helt logisk å kunne være samme, men samtidig tre forskjellige skikkelser. Jesus snakket om ting som selv ikke han vet, men kun Faderen aka Gud. Takk for svarene.btw, katolikker er akkuratt like kristne som deg. Antakeligvis protestanter også, hva har det med saken å gjøre? Du har ikke tilfeldigvis valgt samme type kristendom som dine foreldre vel? Valgt temmelig forskjellig. Foreldrene mine er baptister mens jeg vet ikke helt hvor jeg hører hjemme helt enda, har ikke funnet en menighet etter mitt hjerte. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Takk for svarene.btw, katolikker er akkuratt like kristne som deg. Antakeligvis protestanter også, hva har det med saken å gjøre? Bare pekte det ut pga: "om jeg vil kalle det kristendommens er en annen sak, for det er katolikkene som har stått for mesteparten" Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Vel det eneste rådet jeg kan gi til deg er å fortsette å lese om historien til kristendommen, ikke eventyrene man leser i bibelen. Prøv å hold deg til fakta, ikke hva magefølesen din sier. Se rundt deg hvor lett det er å danne sekter og religioner. Tenk på Scientologien hvor mennesker faktisk tror på herskeren Xenu som levde for 75 millioner år siden og tilintgjorde planeter. Kristendommen er faktisk ikke et fnugg mer realistisk hvis du tenker over det. Ser på profilen din at du er veldig ung, man har lettest til å tro på fantisifigurer i ung alder. Så når du blir eldre og mer moden vil du nok forstå bedre hva vi prøver å forklare deg, hvis du følger rådet mitt. Derfor er historielæring veldig viktig! At foreldrene dine er kristene kommer absolutt ikke som en overaskelse, jeg tror ikke noe på at foreldrene dine aldri har influert deg til å bli kristen da du var yngre. Kansje ikke i stor grad, men man ser på foreldrene sine som et rollebilde og blir inspirert av hva dem tror på. Endret 29. april 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Sondrizzle: Du er verte lurt trill rundt, enkelt og greitt. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 En venn av meg var i en ultra kristen familie. Moren var så fanatisk kristen at hun dannet bibelgrupper og drev med offentlig hjernvasking mot barn. Dem prøvde også å få meg med i gruppen, men det var ikke noe for meg, enda dem prøvde å lure oss med boller og saft. Men gjett hva... vennen som var medlem i denne familien var også super kristen (surprise!). Stakkarn ble tvunget til å gå på kristenskole for å "forstå" seg dypere i denne religionen. Han fikk faktisk ikke lov til å gå på skole med oss vantro. Moren var et av de tristeste mennesket jeg noen gang hadde møtt. Og vennen ble daglig hjernvasket av foreldrene sine, det var faktisk veldig synd på han. dessverre mistet jeg kontakt med denne personen, men han hadde likevel aldri hengt rundt med meg som har blitt så antireligiøs. Dette er bare noen av fordommene religioner skaper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Ser på profilen din at du er veldig ung, man har lettest til å tro på fantisifigurer i ung alder. Så når du blir eldre og mer moden vil du nok forstå bedre hva vi prøver å forklare deg, hvis du følger rådet mitt. Derfor er historielæring veldig viktig! Jeg leser mye historie, men det får meg fortsatt ikke til å bli ateist. For å si det slik, for å konvertere en kristen må man bruke litt kraftigere lut enn bare litt fakta her og der og løpe rundt og kalle Bibelen for fiksjon osv, det skaper ikke noe bedre bilde av dere enn av kristne. Forøvrig vet jeg ikke helt hvorfor jeg skulle konvertert fordi kristendommen ikke har vært fredelig opp gjennom tiden, det er jo fortsatt noe som vi har vært. I tillegg er ikke alle kristne like fanatiske som dem man ser på TV, de som kommer på TV er kanskje en promille av hvordan kristne egentlig er. Sondrizzle: Du er verte lurt trill rundt, enkelt og greitt. Jeg tror på hva jeg vil så kan dere rive håret av dere og irritere dere over det, så enkelt blir det bare. Og hvordan kan du bevise at jeg er lurt trill rundt? dessverre mistet jeg kontakt med denne personen, men han hadde likevel aldri hengt rundt med meg som har blitt så antireligiøs. Dette er bare noen av fordommene religioner skaper. En av mine beste venner er sterkt imot religion og er hardbarka ateist, men vi greier fortsatt og ha meget god kontakt og er gode venner og foreldrene våre plager ikke oss heller. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 I bunn og grunn er jeg ateist fordi foreldrene mine har oppdratt meg som en. Men nå som jeg er der. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal tro på noe som faktisk er den dummeste og enkleste forklaringen på livet som finnes. Religion er basert på uvitenhet, og når man vil vite noe man aldri vil finne ut av er det vel like greit å tekne som så "Hm... det må være en overnaturlig kraft som har lagd alt her, og denne kraften beskytter alle mennesker som tror på den. De som er uenige med meg, vil brenne for evig i helvete". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå