flueprat Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jo. Er du vitenskapsmann, kanskje? Hva får deg til å tro at du vet bedre enn alle vitenskapsmenn? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jo. Er du vitenskapsmann, kanskje? Hva får deg til å tro at du vet bedre enn alle vitenskapsmenn? Jeg sier ikke at jeg vet bedre enn alle vitenskapsmenn. Det jeg sier er at det er en for lettvindt forklaring. Utifra modellene vi har idag så kan vi ikke forklare det, ergo tilfeldighet. Modellene er ikke riktige. Før 1900 så var ikke universet bøyd inn i en fjerde dimensjon, ei var tid relativt. Boy, Newton was wrong . Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Kilde på at universet er bøyd i en fjerde dimensjon? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Er nok ikke troende, kommer ingen vei i livet med tro jeg, blir bare sittende igjen med altfor mange spørsmål. Derfor velger jeg å ta detta etter døden. Da vil jeg få svar Noe med religion er logisk og noe er ikke i det hele tatt. Og det er altfor mange av dem som det er. Fra tidenes morgen har religion vært forbundetet med makt. Gud er et verktøy, brukt av onde mennesker for å kontrollere og styre. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg synes et mer interessant spørsmål er "Hvorfor er du kristen?". Ny tråd kommer! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Kilde på at universet er bøyd i en fjerde dimensjon? Den generelle relativitetsteorien. Grunnen til at Merkur bruker for kort tid rundt sola ifohrhold til Newtons universelle gravitasjonslov. Eller, ånei, logikk deg i rompa. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Kos deg. Dette er vitenskap på veldig høyt nivå. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Tidrommet er ikke bøyd i en fjerde dimensjon, det er bøyd av gravitasjon. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Tidrommet er ikke bøyd i en fjerde dimensjon, det er bøyd av gravitasjon. Bøyd hvor? Tiden strekkes ut når hastigheten øker, avstand går ned. Tiden går mot uendelig når du nærmer deg sentrum av sort hull (jeg kan overhodet ikke noe om dette, så kun vage ord blir brukt. Noen kan gjerne fylle ut om de vil :!: ). Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hvis du ikke kan noe, hvorfor komme med påstander? Spør en vitenskapsmann slik jeg har gjort. Han fortalte meg at tidrommet er bøyd av gravitasjon. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Greit, jeg sa feil. Poenget med hele saken ang. relativitetsteorien var at den ga en helt ny forklaring på fenomener Newton sin modell ikke kunne. For eksempel Merkur sin rare bane rundt sola som ikke passet inn i Newtons universelle gravitasjonslov. Man klarer seg fint med å se på Newtons sine lover på privat hånd, men den er fortsatt feil, det er bare så liten forskjell imellom relitavistisk og newtonsk at det er tull å se bort ifra. Hvem bryr seg om at du eldes 0,0002 sekunder saktere fordi du kjørte bil til tante, eller at du ha mer masse enn meg fordi du kjørte forbi. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hey, RWS, jeg respekterer mange religiøse, jeg! Men ikke FORDI de er religiøse. 1. Nei, de misforstår hva evolusjonsteorien er. Gud kan ikke ha skapt mennesket gjennom evolusjon, for mutasjonene som muliggjør evolusjonen, er tilfeldige. De vet godt hva evolusjonsteorien går ut på. Jeg sa da vitterlig ikke at de trodde Gud skapte mennesket GJENNOM evolusjon, men før evolusjon. Altså, de tror at Gud skapte jorden og universet, mens alt levende har utviklet seg til hva det er i dag gjennom evolusjon. Get it? Haha, du mener at de mener at mennesket ikke har blitt til gjennom evolusjon, men at alle andre dyr har det? Virker som du gjør alt for å ikke forstå. Mennesket går under alt levende. Tenk deg alt det du tror på, men med en gud som skapte, istedenfor bigbang. Lettere å skjønne? Du trenger ikke å prøve hardt en gang. Jeg er ateist, og skjønner godt hva de mener. Lenke til kommentar
NyMaskin Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jo. Er du vitenskapsmann, kanskje? Hva får deg til å tro at du vet bedre enn alle vitenskapsmenn? Jeg sier ikke at jeg vet bedre enn alle vitenskapsmenn. Det jeg sier er at det er en for lettvindt forklaring. Utifra modellene vi har idag så kan vi ikke forklare det, ergo tilfeldighet. Modellene er ikke riktige. Før 1900 så var ikke universet bøyd inn i en fjerde dimensjon, ei var tid relativt. Boy, Newton was wrong . Er 10 massedimensjoner og en tidsdimensjon som idag utfyller 'the string theory'. Les opp om det religiousboy. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er 10 massedimensjoner og en tidsdimensjon som idag utfyller 'the string theory'. Les opp om det religiousboy. Du baserer at jeg er religiøs på hva? Såvidt meg bekjent er det strengeteorien som er hypotetisk langt inn i neste århundre? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er 10 massedimensjoner og en tidsdimensjon som idag utfyller 'the string theory'. Les opp om det religiousboy. Du baserer at jeg er religiøs på hva? Såvidt meg bekjent er det strengeteorien som er hypotetisk langt inn i neste århundre? Streng-hypotesen Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Streng-hypotesen Trodde det var godkjent som en veldig svak teori, jaja. Lurer fortsatt på hvordan h*n kan si at jeg er religiøs, hva h*n baserer uttalen på. Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Virker som du gjør alt for å ikke forstå. Mennesket går under alt levende. Tenk deg alt det du tror på, men med en gud som skapte, istedenfor bigbang. Lettere å skjønne? Du trenger ikke å prøve hardt en gang. Jeg er ateist, og skjønner godt hva de mener. Hva har det med kristedom å gjøre da? Jeg er ateist fordi gud ikke passer i min virkelighetsoppfatning. Endret 17. mai 2008 av Jann!s Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hey, RWS, jeg respekterer mange religiøse, jeg! Men ikke FORDI de er religiøse. 1. Nei, de misforstår hva evolusjonsteorien er. Gud kan ikke ha skapt mennesket gjennom evolusjon, for mutasjonene som muliggjør evolusjonen, er tilfeldige. De vet godt hva evolusjonsteorien går ut på. Jeg sa da vitterlig ikke at de trodde Gud skapte mennesket GJENNOM evolusjon, men før evolusjon. Altså, de tror at Gud skapte jorden og universet, mens alt levende har utviklet seg til hva det er i dag gjennom evolusjon. Get it? Haha, du mener at de mener at mennesket ikke har blitt til gjennom evolusjon, men at alle andre dyr har det? Virker som du gjør alt for å ikke forstå. Mennesket går under alt levende. Tenk deg alt det du tror på, men med en gud som skapte, istedenfor bigbang. Lettere å skjønne? Du trenger ikke å prøve hardt en gang. Jeg er ateist, og skjønner godt hva de mener. Dette kalles deisme (en gud skapte universet for så å la det være i fred for alltid), eller generell monoteisme (en gud skapte universet og kan leke med det om ønskelig, transcendental og immanent som den er), alt etter som. Det er visst på tide å opplyse folk om hva som er hva. Religiøs kan være så mangt. Kristen, derimot, er svært spesifikt. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Viser bare til hvordan jeg har oppfattet deres tro jeg Om det er kristendom, deisme eller annen form for religiøs tro bryr jeg meg lite om. Men det er jo fint å få det definert da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå