Gå til innhold

Sko for svette føtter?

Anbefalte innlegg

Hørt at Geox skal kunne få ut luften inni skoen gjennom hull som befinner seg under, noen som vet om dette er løsningen for en som har et problem med svetting? Eller bør jeg kontakte lege for medisinsk hjelp?

Takk på forhånd for all svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk tekniske ullsokker a la Ullvang så minsker problemet med fotsvette!

Virker ihvertfall bra for meg!

Bruker også Gore-Tex sko.

Er sokkene dyre?

For oss som svetter litt på beina er jo sommern rene nirvana. Da er det enten barbeint eller i verste fall sandaler. :p Men har hørt at de Geox-tingene lufter godt ja.

Hehe, er på en arbeidsplass det ofte er møte hvor en del av kollegaene går fint kledd, tror ikke det er aktuelt med barbent fremmøte.

Hørt at vanlig ullsokker kan være løsningen, noen som har erfaringer?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Det lureste er å invistere i noen sprayer fra Gewhol !

De har masse bra, mye for svette føtter o.l

De har også sko/sandaler som også er helt kurante.

Er det slikt at svetteproblemet forsvinner når du har fått brukt sprayen en god stund?

Lenke til kommentar
Det lureste er å invistere i noen sprayer fra Gewhol !

De har masse bra, mye for svette føtter o.l

De har også sko/sandaler som også er helt kurante.

Er det slikt at svetteproblemet forsvinner når du har fått brukt sprayen en god stund?

Er ikke sikker på om problemet helt forsvinner, men min mor har brukt den grønne fra Gewhol.

Og hun klager ikke lengre (:

Lenke til kommentar

Heisann, har (hadde) samme problem som deg ! svetter med engang på beina og de lukter alltid mest når vi er sammen med andre! :p

jeg har heldigvis en tante som er fotterapeut og hun anbefalte meg en spray som jeg kunne bruke.

Dette er en spray som fjerner nesten alt av svette og diverse andre ting , som hard hud, fotsopp osv..

Sprayen er liksom vanskelig å få tak i hvis det ikke går gjennom en utdannet person til formålet. vet ikke heller ikke hvor mye sånn koster, skal ta også finne navnet på den sprayen når jeg kommer hjem idag.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Fikk kjøpt meg GEOX skoa igår og det var bortkasta 900kr, e ble like svett som med vanlig sko.

Litt lenge etterpå å svare, men kjøpte selv Geox-sko og merker så godt som ingen forbedring. Geox-membranen er utrolig sparsomt plassert under tåballene, greit nok det, men tror du ikke at ene skoen lekker tvers igjennom membranen fra dag 1? Jeg kjøpte skoene på nett og før jeg oppdaget hvor mye de var lekk så godtok jeg utrolig nok å få neste skopar til halv pris, og returnerte ikke skoene for å få nye.

Idag har jeg gått ute i minusgrader, men likevel klarer skoene å suge til seg fukt fra de få plassene hvor det er vått. Ene sokken er da klisjvåt.

Designet virker ok smart, det at det også er en skikkelig lærsåle betyr at sålen puster også, men membranen skal bare slippe fukt ut. Det jeg er mer skeptisk til er at små, små steiner utendørs kan være perfekte kniver som kan komme seg igjennom gummisålen og inn i membranen, for hvert steg vil da disse steinene kunne skjære seg helt igjennom membranen om man har nok uflaks. Jeg pirker stadig småstein ut av hullene inn til membranen.

På tørre dager er jeg like svett som i vanlige sko, har også prøvd aluminium-klorid, stopp 24 og talkum. ALt funker i alt fra 1-4 timer. Problemet er nok at jeg fryser og dermed kaldsvetter på føttene, det hjelper lite at det er trekk på kontoret pga kraftig ventilasjon. 19-21C føles veldig kaldt etter å ha sittet i ro med et lett tilfelle "raunaud/raynaud-syndrom".

Nå bruker jeg tuvede tøfler på jobb, da er jeg i det minste varm når jeg er våt. Har også funnet ut at jeg kan tørke sokker veldig hurtig på et utsug i ventilen i kontorbygget :) (edit: altså på kontoret mitt, jeg går ikke ut og tørker på ventilasjonanlegget ;) )

edit2: Grunnen til at jeg poster idag er jo fordi jeg tok dem på idag da det var minusgrader, har hatt skoene i ett år og kanskje brukt dem fast i 2-3mnd. Hva finner jeg ut? Den andre skoen lekker, da tviler jeg litt på at det bare er uflaks. De våte lærsålene inni viser godt at "point of origin" er midt inne på membranen....

Endret av Snooz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...