jpfagerhe Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Heisann. Jeg har tenkt å lage en hjemmside for visning av mine fotografier. Siden vil komme til å bli lastet opp på en gratistjeneste (home.no.net,start.no osv.) til å begynne med. Problemet er at jeg ikke har noen kunnskaper om verken CSS, PHP eller java. Kan litt html fra gammelt av, men ønsker jo en profesjonell look på siden så tror en ren html side er utelukket. Vedlagt ligger en skisse over hva jeg har tenkt med forslag til fargebruk. Det hadde vært fint å fått noen inspill på hvordan en slik side kan lages. Bruker i dag gratisprogrammet Nvu til selve hjemmesiden. Tar gjerne imot tips til forbedringer av "utseende". Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 For å lage en hjemmeside slik bildet ditt illustrerer, tror jeg det lettest er å bruke tabeller eller div sammen med css. Har selv ikke annet en basic kunnskaper innen HTML, tror kansje du vil få et bedre svar om du prøver en ny post her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=76 Ellers finnes det mange gode sider på nettet om HTML og webdesign, bla er http://www.w3schools.com/ og http://www.htmldog.com/ to gode sider som har lært meg en god del. (Husk at man kan finne mye interessant på google ) Lykke til Lenke til kommentar
jpfagerhe Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Takk for tipset. Klarte ikke å finne det web-design forumet når jeg postet innlegget. Det er jo åpenbart at denne posten burde ligget der, så det beklager jeg. Når det gjelder problemet mitt hr jeg nå lært en del om css (div) og bruken av dette så oppbyggingen av hjemmesiden har gått greit. Problemet mitt nå er den navigasjonsmenyen som skal ligge på toppen hele tiden. Jeg har søkt litt på google og funnet mange gode guider til slike menyer mn ingen som passet helt perfekt. Det jeg er ute etter er at innholdet skal dukke opp i hovedrammen mens menyen enå ligge på toppem (ala frames). Mange forslag går ut på det å lage separate sider som ser lik ut og bare laste siden på nytt hver gang noen skal innpå en ny link (om, gjastebok, bilder osv.). Dette ser jeg på som problematisk nå det kommer til å legge til nye linker og disse må da legges til på alle html filene mine. Men som du sier finnes det mye gjennom google, men det er ikke så lett når man ikke vet hva man skal søke etter og da veldig lite ligger av norsk informasjon. Men jeg kommer til å prøve meg fram videre og alle hint på veien hadde spart meg for mye tid. Kan noen flytte denne posten over til forumet for Webdesign hadde jeg vært veldig takknemlig. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
jpfagerhe Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Har fått til nå løsningen ble php include. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå