Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ser ut til at du har en dårlig cpu, hvis du virkelig trenger så høy spenning for og klare den frekvensen... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Ikke værst! Men trengte cpu'en så mye volt? Min E8400 gjør 4.6 på 1.6V.. ja, det hjalp å gje chippen litt meir spenning. Men over dette funka faen med ikkje Tenkte eg skulle teste q6600 idag, og kanskje ein e6600, med enten abit IP35 pro eller gigabyte X48-DQ6. Tenkte egentleg å modde abit kortet Men er skikkeleg sliten etter meir enn 8 timers arbeid, så skal ete litt først Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Ikke værst! Men trengte cpu'en så mye volt? Min E8400 gjør 4.6 på 1.6V.. ja, det hjalp å gje chippen litt meir spenning. Men over dette funka faen med ikkje Tenkte eg skulle teste q6600 idag, og kanskje ein e6600, med enten abit IP35 pro eller gigabyte X48-DQ6. Tenkte egentleg å modde abit kortet Men er skikkeleg sliten etter meir enn 8 timers arbeid, så skal ete litt først vMCH-mod burde hjelpe. Edit: vCore også såklart, om det blir en begrensning... Endret 3. mai 2008 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 blææ. Abit kortet vil ikkje boote Den stoppa når den går over code 98. Anybody? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 sitter med manualet og code 98 er ingenting, ikke 90 heller, hva kommer før det ? Om det er C1 så er ram'n din problemet .... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 sitter med manualet og code 98 er ingenting, ikke 90 heller, hva kommer før det ?Om det er C1 så er ram'n din problemet .... hva med 9b da? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Bra tharsan, men det du hadde vel kansje litt i overkant av spenning på den stakkars chippen din? Han skulle nå absolutt ligge forran meg Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Då skal eg bestille tørris den 13. mai, hvis eg får det til då. Ein kompis i klassen min skal også vere med Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Dessverre så kunne ikkje aga levere tørris idag... testa litt abit kortet og q660 på luft, mne kortet suger jo K*k! det boota ikkje oppå 440 fsb. dte har den gjort fint tidlegare med luftkjøling.... Får prøve å få igong gigabyte kortet, og sjekke om den duger.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Sånn går det når du volttar hardwaren din på den måten du gjør Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det er jo grisekult, sånn egentlig. Helt til noe dør Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det gjør klart noe med Hwen når du rompep.... den med volt :!: Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Eg overvolta ikkje gigabyte kortet. For eingongs skyld starta eg så lavt som mogleg og gjekk opp i veldig småe hakk... Nå har ikkje andre idea. Har skifta cpu, ram(prøvd i alle slotta), GPU. Få rett og slett ikkje boot. Har tatt ut av batteriet og brukt jumperen på kortet. Nokon som ha eit forslag? BTW, AGA skal sponse meg med tørris! Så det blir mykje ekstremt i sommarferien, det skal eg love! Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Eg overvolta ikkje gigabyte kortet. For eingongs skyld starta eg så lavt som mogleg og gjekk opp i veldig småe hakk... Nå har ikkje andre idea. Har skifta cpu, ram(prøvd i alle slotta), GPU. Få rett og slett ikkje boot. Har tatt ut av batteriet og brukt jumperen på kortet. Nokon som ha eit forslag? BTW, AGA skal sponse meg med tørris! Så det blir mykje ekstremt i sommarferien, det skal eg love! Prøv å bare la det ligge i ro ei natt eller noe, heksetriks som av og til funker hos meg når noe er galt. Er syns med gigabytekortet da, høres ut som du har prøvd det meste. Gleder meg til å se resultater. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Ta ut BIOS-batteri, strip kortet for kjølere og gi det en lang varm dusj samt et døgn til å tørke på. Det fikser det meste. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Eg har ikkje hatt det under kulde Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Eg overvolta ikkje gigabyte kortet. For eingongs skyld starta eg så lavt som mogleg og gjekk opp i veldig småe hakk... Nå har ikkje andre idea. Har skifta cpu, ram(prøvd i alle slotta), GPU. Få rett og slett ikkje boot. Har tatt ut av batteriet og brukt jumperen på kortet. Nokon som ha eit forslag? BTW, AGA skal sponse meg med tørris! Så det blir mykje ekstremt i sommarferien, det skal eg love! Prøv å bare la det ligge i ro ei natt eller noe, heksetriks som av og til funker hos meg når noe er galt. Er syns med gigabytekortet da, høres ut som du har prøvd det meste. Gleder meg til å se resultater. Kortet har berre i ro i ei veke. FEkk egentleg ikkje prøvd så masse. 1 time ca. Men eg trur at eg bestille tørris til neste tysdag og den som kjem etter. Benchinga blir sannsynlegvis onsdagen. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Er i helga det er morsomt å benche da Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Enig med deg Wheelman, men eg får ikkje levert tørris andre dagar enn tysdag... Endret 14. mai 2008 av tharshan Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Du har ikkje en bestemt dato eller noke, vel? Kjekt å vite kor tid "det store skjer"... Eg kan ikkje komme opp vel? (Viss eg har tid då...) Hadde vore arti å få med seg... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Forhandleren min kunne ikkje lever tørris idag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå