tharshan Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Hei! Då har eg fått skaffa litt forskjelligt utstyr etter TG08. det er nå lenge sida eg klokka skikkeleg med tørris her i huset mitt, så tenkte at det var på tide! Akkurat nå sitter eg med Gigabyte GA-X48-DQ6, Asus Commando, Asus Maximus Formula og Abit IP35 Pro. I tilleg til E8400, Q6600 og mulig E6600. Det eg manglar nå er skikkeleg DDR2 rambrikker. hadde nokon gode PC5300, men dei har blitt utruleg dårlege etter runden med 3,15V Så det eg har er Dominator PC8500 med elendige chips. Klarer faktisk ikkje 1200 mhz på 5-5-5-12 eingong. Slik det ligger an så må overklokkingen bli på ein tysdag pga tørris leverandør. tørris e svindyrt her... 400,- for 8 kg Men det får gå. Det eg må få til er mod på Commando og 8800gt, evt på gigabyte kortet og abit kortet. Så hw som kjem til brukast er: Q6600 E8400 E6600*solgt* E7200 Tray Abit IP35 Pro Asus Maximus Formula *solgt Asus Commando*dødt* Gigabyte GA-X48-DQ6*dødt Gigabyte GA-P45-DS3R Crucial Ballistix PC6400 Corsair Dominator PC8500*solgt* OCZ Flexx pc3-12800 cl6 Asus 8800gt "TOP"*solgt Asus 8400gs eVGA 9800gtx PC Power & Cooling 750W WD Raptor 150 GB WD 80 Gb ide Meste hw som eg skal bruke Halvisolert Abit kortet. Dette kortet klarte 590 FSB med E8400 Asus Maximus Formula + den eine crucial brikka, og glømte sjølvsagt TRUE kjølaren! Den skal få lov til å vere med på morroa Gigabytekoret! Baksida av kortet Denne likte eg ikkje. Må få den fjerna! Tips? Lurer på kor mykje dne boksen kostar Modd på 8400gs. var The Ghost som ordna det, det eg hadde gjort, så heilt forferdeleg ut Nå må ikkje eg gløyme "Gubben"! Inne i "Gubben" Kontaktflata + den deilige armen min Commando koret er på veg frå Netshop. Gigabyte kortet ligger her, og dne må eg få modifisert. Eg må få fjerna den bakplata som er der. Så trenger tips til det! Alt er velkomne! Neste er å få laga ei liste med dei VR eg trenger. Så er det berre å få klart OS diskene og isoloering av hw. Alt av tweaks, tips og mulige innkjøp av hw er velkomne! Håpar at folk kan bidra noko til det eg skal gjere! Då får eg ein E6600! Takk til Gigabyte som sponsa meg Hovedkortet og takk til Multicom som sponsa meg E8400! Endret 4. juli 2008 av tharshan Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Vel, du burde skaffe deg isolasjonsutstyr (Armaflex eller teip fra ClasOhlson), temperaturmåler, litt sterk alkohol eller aceton, og kansje en GPU pot om du tenker 3D. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 esj, det commandokortet hadde jeg tenkt å bestille! (hvis det var det som var som demovare da).. Ellers blir det spennende å følge med på hva du klarer, vurderer selv å bringe inn noe tørris snart. Håper Foxconn X48 black ops kommer til netshop snart... Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Gleder meg til å lese mer om dette. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Då har eg oppdatert tråden med nokon bilde! Håpa det falle i smak Vel, du burde skaffe deg isolasjonsutstyr (Armaflex eller teip fra ClasOhlson), temperaturmåler, litt sterk alkohol eller aceton, og kansje en GPU pot om du tenker 3D. Der har eg det første problemet! Må få skaffa isolasjon! Bur på ein liten tettsted! Må finne ut av kor eg kan få tak isolasjon til alt! Helde ikkje rødsprit? Tenkte på GPU pot, har fått tilbud om et til 1000,- Må få sjekka om eg har peng tl det esj, det commandokortet hadde jeg tenkt å bestille! (hvis det var det som var som demovare da).. Ellers blir det spennende å følge med på hva du klarer, vurderer selv å bringe inn noe tørris snart. Håper Foxconn X48 black ops kommer til netshop snart... Det kortet eg bestilte var heilt nytt. Det var berre eit som var på lager, men det står at dei har 7 stk på fjernlageret. Black ops ja... Endret 15. april 2008 av tharshan Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Å fjerne bakplata på GB kortet er vel bare å løsne skruene rundt cpusocketen og NB kjøleren? Ble du sponset av GB? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Er det verkeleg så enkelt? Ka funksjon har den plata egentleg? Ja, fekk kortet av GB iform av spons for å overklokke Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Bakplaten på Gigabyte kortet kan du iværtfall bare sku av, den skal kunne gå an å "dele" den opp i 2 biter så du kan feste NB bakplata igjen Gleder meg til resultatene Endret 15. april 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Då ser det ut til at det "porblemet" er løst. Har ikkje studert kortet endå har ein heilt ny q6600 liggande. Det var kanskje ein kompis osm var interesserti å bytte den mot ein E6600 + litt cash. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Gleder meg til å se hva du klarer=) Stå på ihvertfall....håper det går den rette veien såklart Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Takker for replay Har nå bestilt mange VR Så neste blir å skaffe isolasjon. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 hei, spennende tråd :-) Det abit ip35, hvordan er bios der? dvs. feks v/ usafe clock, må du resette bios? kan den lagre profiler? Mye clockeoptions? Eller bør jeg heller gå for noe annet? Jeg har abit fatality fp-in9 sli nå, men jeg er litt irritert av og til over hvor utrolig knotete det er å få clocket, pga. nettop at jeg ikke kan lagre profiler. Helt frem til jeg får en ulovlig minneclock, kan jeg holde inne resetknapp i 3 sek, så bare booter den opp på safe clock. men om jeg får en unsafe memclock, så må jeg cleare cmos og sette opp _alt_ på nytt, noe som er ufattelig irriterendes Videre, er det jo store minnehull på nf650i chipsettet :O Ps. skal clocke e2180 @ luft (noctua 12 kjøleren), så vel som gpuclock @ luft. Har vel forsåvidt maxet gpu allerede. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Update 1.1 Då er både Commando og VR i hus Då skal eg berre få modda alt, så kjem eg med ny update og bilde Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Update 1.1 Då er både Commando og VR i hus Då skal eg berre få modda alt, så kjem eg med ny update og bilde Bra, om ikke moddene ligger i hwmod tråden håper jeg du legger ut der. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Det har eg tenkt å gjere BTW, den tråden er genial! Fant 3 va modden eg trengte der Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Ser bra ut dette, gleder meg til resultater. Hva er det du i hovedsak kommer til å satse på av bencher? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 3dmark, superpi og CPU-z tenker eg meg. Veit ikkje om eg skal bestille GPU rør Ka seier folket? Lenke til kommentar
allied Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 3dmark, superpi og CPU-z tenker eg meg. Veit ikkje om eg skal bestille GPU rør Ka seier folket? det er vel klart at du må kjøpe deg et gpu rør så du får tynet det meste ut av systemet;) Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 hmm, ja, men spørs om økonomien min tilata det Men isfåall blir bestillinga av tørris utsett til neste Tysdag. Men må stikke nå. SKal på kappleik i Naustdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå