Gå til innhold

4 Gb ekstra minne, hvilke alternativ har jeg for følgende krav?

007CD

Anbefalte innlegg

Jeg er nå ute på jakt etter 4Gb med mer minne til PC-en min som dere kan se i profilen min.

Har tittet i Netshop og Komplett for tiden og har kun sett meg ut dette så langt:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349844

Er ikke sikker på Netshop sitt utvalg, har nå 2x 1Gb Crucial BallistiX PC 6400 minne som jeg kunne tenke meg å sette sammen med 4 Gb for å få 6 på alle slottene.

Jeg har tenkt å klokke men ikke noe ekstremt for å si det sånt, DDR 900 MHz har jeg satt delvis som minstekrav, nåværende brikker klarer dette meget bra, men har hørt at 2048 er dårligere enn 1024 sett og da er spørsmålet, hvor mye dårligere er de?

Tar imot minne forslag med takk, eneste kravet jeg har til nettbutikken er at de må kunne sende til Sverige siden det er der jeg har PC-en og det er der jeg oppholder meg for tiden.

Komplett og Netshop sender i allefall så det er derfor jeg har tittet hos dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, eksempelvis disse er bedre enn de du peker til:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97587

Røfft samme pris også.

Det er bare tull at 2gig brikker er dårligere. Tvert om så ligger det mindre trykk på hovedkortets chipset (ved overklokking) om du bruker færre brikker, så om du kan klare degmed 2 i stedet for 4 så hjelper det ofte mye på maksimal oppnåelig FSB. Det stemmer dog at 2gig briker med gode specs ofte er dyrere enn 2x1gig brikker med samme specs, men det er jo en helt annen sak.

lav lathency på brikkene er ikke mye verdt i disse dager. Gå heller for mer frekvens, spesiellt om du skal overklokke (og skal du ikke overklokke så kan du like godt bare holde deg til standard RAM IMO).

EDIT: Synd de nå ikke er på lager lenger. De hadde de nylig.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Vel, eksempelvis disse er bedre enn de du peker til:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97587

Røfft samme pris også.

Det er bare tull at 2gig brikker er dårligere. Tvert om så ligger det mindre trykk på hovedkortets chipset (ved overklokking) om du bruker færre brikker, så om du kan klare degmed 2 i stedet for 4 så hjelper det ofte mye på maksimal oppnåelig FSB. Det stemmer dog at 2gig briker med gode specs ofte er dyrere enn 2x1gig brikker med samme specs, men det er jo en helt annen sak.

lav lathency på brikkene er ikke mye verdt i disse dager. Gå heller for mer frekvens, spesiellt om du skal overklokke (og skal du ikke overklokke så kan du like godt bare holde deg til standard RAM IMO).

EDIT: Synd de nå ikke er på lager lenger. De hadde de nylig.

-Stigma

Og det går bra å sette de sammen med mine nåværende brikker også?

Skal klokke litt antar jeg kommer til å legge meg rundt 900 MHz på RAM'en kanskje mer tenkte i allefall å ha noe å gå på.

Har lyst til å krype over 4Gb RAM med 64Bit OS, ender nesten alltid opp med trangt om minneplass når jeg først setter igang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...