JiGGe Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Hei for 3 til 4 uker siden så kjøpte jeg domenet 112.no Etter det leste jeg "reglene" på norid.no for registrering av .no domene og der står det at 112.no ikke er lov til å brukes fordi det er nødtelefon. Jeg sendte mail til golarge.no og fortalte dem om dette her men til ingen nytte. De sendte meg egenerklæring ( må skrive under på at man er en organisasjon osv. ) Jeg sendte igjen en mail. Så fikk hørte jeg ikke noe fra dem på 1 uke da jeg plutselig får "Påmindelse av order" Sender dem nok engang en mail. Dagen etter så hadde jeg fortsatt ikke fått noe svar så prøvde jeg å ringe dem men det var ingen som svarte. Etter xx antall email sendt og jeg har ringt dem så begynner jeg å bli temmelig lei av dette. Har også fått 3-4 egenerklæringer etter dette. Men ikke noe mer "mas" om betaling. Helt til idag så fant jeg en mail i innboksen min: "Varsel om inkasso og stenging tjenester." Dette sto det i mailen: Hei! Vedlagt er pdf med inkassovarsel som også sendes pr post. Vennligst betalt utestående omgående. Vi vil om kort tid suspendere tjenestene og sende kravet over til et inkasso. Husk at vi ikke tar ansvar for dine domener og de tilhørende webtjenestene - dersom du ikke betaler. Go Large Hosting AS Fakturaavdelingen 14-04-2008 Det er da helt tåpeling. Forstår dem at de stenger tjenesten, det er jo det jeg vil. Men det jeg blir redd for er: sende kravet over til et inkasso. Kan de virkelig gjøre det? Jeg har jo heller ikke fått noe tjenester siden jeg da ikke har sendt egenerklæring og det må jeg jo gjøre. Hva skal jeg gjøre? Står også på siden deres: Spørsmål: Jeg ønsker å kansellere/oppheve min bestilling. Hva gjør jeg? Svar: En domenesøknad er bindende. Det er ikke mulig å kansellere en domeneregistrering. Vi har hatt utgifter med å registrere domenet som ikke er mulig å refundere. Det finnes noen få unntak: 1. Om du har bestilt et .no domene og ikke har sendt inn egenerklæringen ennå. Du kan da bare la være å sende inn denne, og domenet vil ikke bli registrert. 2. Dersom du kontakter oss før du får tilsendt bekreftelse på at domenet er registrert vil det i noen tilfeller være mulig å stoppe registreringsprosessen, og du slipper å betale. Har du mottatt bekreftelse om at din konto er aktivert er det ikke mulig å kansellere bestillingen. Webhotell eller andre tjenester som tilknyttet domenet er det mulig å kanselere selv om du har mottatt bekreftelse. Jeg har bestilt et .no domene og har ikke sendt inn egenerklæringen. Riktig at domenet ikke vil bli registrert men får jo mail om: "Varsel om inkasso og stenging tjenester." Endret 15. april 2008 av JiGGe Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) *Dobbel postet, beklager* Endret 15. april 2008 av JiGGe Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Fortsett å send mail og ringe dem. (Go large virker ganske useriøse). Hvis det blir sendt til inkasso må du kontakte inkassoselskapet og avvise kravet. Hvis begge parter står på sitt, vil det til slutt ende i forliksrådet. Er det ikke mulig å få tak i en eller annen skjef hos Go Large og forklare situasjonen til ? Du kan også kontakte forbrukerrådet om saken. (Edit: Leif) Endret 15. april 2008 av k-orm Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Endelig. Nå svarte de på mail og slettet tjenesten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå