k-ryeng Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Da må vel datamaskinen der inne være ganske kraftig?Jepp... :-) Om den klarer å skrive dobbelt opp, burde den ikke klart 18 bps om minnekortene var bra nok, eller klart mye lenger i serieopptak?Det er forskjell på å skrive samme ting samtidig på to steder, og skrive to forskjellige ting samtidig på to steder. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Seriøst, tar dere backup av bildene deres mens dere er ute i felten å fotograferer? Eller er det at dere fyller opp minnekortene og må legge over? Hvis det er det siste anbefaler jeg dere i å kjøpe noe større minnekort, japanfoto selger SanDisk CF Extreme III 16 GB til 999,- Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 med Creative Zen har man mulighet til å utvide minnet ved å bruke sd/sdhc-kort. noen som vet om man kan kopiere fra kortet til spilleren og? man får denne i opptil 32GB, noe som burde holde en stund. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Backup kan aldri undervuderes Du mener vel at backup aldri kan overvurderes? Å undervurdere betydningen av backup er vel en tabbe mange har gjort... Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Jeg bruker en 40gb Epson P-2000 som er meget god å ha på lengre turer. Den har en nydelig skjerm og viser også raw filene fra canon 40D. I tillegg så har jeg en ipod video på 60gb med en camera connector som kan vise jpg filene, men viser ikke raw filene selv om disse også blir lastet inn. Kan anbefale begge disse løsningene... Det var i felten. Hjemme har jeg bildene på minst 3 harddisker Var nære ved å miste alle bildene mine en gang. Og vil ikke gå på den smellen igjen... Endret 15. april 2008 av Foxteren Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 For se om jeg husker dette helt riktig: D3 kan enten lagre på kortene parallellt, fylle opp kortene etterhverandre, eller alternere mellom kortene (interleaving). Den siste modusen er at første bilde lagres på kort 1, andre bilde på kort 2, tredje på kort 1, osv. Jeg er usikker på om Nikon støtter den siste varianten - men hvis Nikon gjør det, så vil dette gi høyere ytelse fordi belastningen blir delt mellom 2 kort. Når det gjelder skriving til kort, så er lagringshastigheten på selve minnebrikken såpass mye lavere enn det som er i selve kameraet, at kameraet vil ikke ha noe problemer med å mate 2 kort samtidig. Så du vil ikke merke forskjell om kameraet skriver de samme dataene til 1 eller 2 kort. Tom Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Seriøst, tar dere backup av bildene deres mens dere er ute i felten å fotograferer? Eller er det at dere fyller opp minnekortene og må legge over? Hvis det er det siste anbefaler jeg dere i å kjøpe noe større minnekort, japanfoto selger SanDisk CF Extreme III 16 GB til 999,- Absolutt IKKE en fordel. Hvis det krasjer er du "lost". Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 ...japanfoto selger SanDisk CF Extreme III 16 GB til 999,- Dette er en utgående modell (tregt). Nyere modeller er raskere men ser også ut til å være dyrere (er merket med 30). Lenke til kommentar
magneska Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 ...japanfoto selger SanDisk CF Extreme III 16 GB til 999,- Dette er en utgående modell (tregt). Nyere modeller er raskere men ser også ut til å være dyrere (er merket med 30). Tregt er vel å ta i litt?! Lenke til kommentar
magneska Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hei. Tenkte å høre med gjengen ka som er best innen bærbar backup system, og kordan man kan finne noe som er overkommelig i pris? hva har dere erfaring med? tenker nå på noe man kan ha i hånden i pausen på en kamp, og ta backup med :-) Jeg har en harddisk kortleser fra Hyperdrive Space. Kjøpte den fra USA, men kjøpte disken i Norge og monterte selv. Er veldig fornøyd med den løsningen. Overføringen er utrolig rask, og den kan også verifisere at overførte data ikke er korrupte. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Absolutt IKKE en fordel. Hvis det krasjer er du "lost". Det er en sjanse jeg er villig til å ta! Med over 35 000 eksponeringer digitalt har jeg aldri opplevd at minnekortet har krasjet. Holder man seg til merker som SanDisk og Lexar er man så og si trygg! Har noen oplevd at minnekortet har krasjet? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Absolutt IKKE en fordel. Hvis det krasjer er du "lost". Det er en sjanse jeg er villig til å ta! Med over 35 000 eksponeringer digitalt har jeg aldri opplevd at minnekortet har krasjet. Holder man seg til merker som SanDisk og Lexar er man så og si trygg! Har noen oplevd at minnekortet har krasjet? Har hatt ett minnekort som krasjet, men mistet ingen bilder av den grunn. Var et billigmerke. Uansett vil 4 x 4Gb være sikrere enn 1 x 16Gb. Tar 2 sek å skifte kort om du fyller ett av de. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Støtter også det å fordele minnet på flere kort. Om en ikke mister bilder, så må det ihvertfall være rimelig kjipt å være på tur, for så å finne ut i begynnelsen av turen at det ene minnekortet man har ikke fungerer... Flere minnekort + backupdisk. Så er man sikker Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Absolutt IKKE en fordel. Hvis det krasjer er du "lost". Det er en sjanse jeg er villig til å ta! Med over 35 000 eksponeringer digitalt har jeg aldri opplevd at minnekortet har krasjet. Holder man seg til merker som SanDisk og Lexar er man så og si trygg! Har noen oplevd at minnekortet har krasjet? Jeg har over 100.000 digitale eksponeringer, på mindre enn ett år. Jeg har opplevd at 3 kort (2 Lexar og ett SanDisk) har krasjet, men kun én av gangene mistet jeg bilder. Jeg har også langt over 25GB minnekortplass - men ingen minnekort fra andre produsenter enn Lexar og SanDisk, og ingen minnekort over 2GB. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Absolutt IKKE en fordel. Hvis det krasjer er du "lost". Det er en sjanse jeg er villig til å ta! Med over 35 000 eksponeringer digitalt har jeg aldri opplevd at minnekortet har krasjet. Holder man seg til merker som SanDisk og Lexar er man så og si trygg! Har noen oplevd at minnekortet har krasjet? Jeg har over 100.000 digitale eksponeringer, på mindre enn ett år. Jeg har opplevd at 3 kort (2 Lexar og ett SanDisk) har krasjet, men kun én av gangene mistet jeg bilder. Jeg har også langt over 25GB minnekortplass - men ingen minnekort fra andre produsenter enn Lexar og SanDisk, og ingen minnekort over 2GB. artig med en ny tråd fra han mange liker å "hate". men uansett. tåler et objektiv så mange eks uten at det trenger service? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå