-Makaveli- Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Jeg er på utkikk etter et par hodetelefoner som har bra lyd, men som heller ikke gjør seg bort utseendemessig. Ikke det at jeg er noen moteløve, men hvis jeg skulle finne på å bruke de ute, synes jeg det er greit å ikke føle seg som en idiot. Kort fortalt, her er mine krav: 1.Jeg ønsker at lyden skal være enestående klar og detaljert. I tillegg skal bassen være fyldig, dynamisk og bestemt uten antydning til vrengning eller farging, samtidlig som diskanten skal være klar uten å låte skringende. 2.Solid utførelse med en god tykk kabel, en fordel om den er utskiftbar. 3.Skal være komfortable å ha på i flere timer så jeg tenker at halvåpne eller åpne hodetelefoner blir det beste, men det er ikke 100% bestemt så kan godt hende jeg blir overbevist om å gå for lukkede. 4.Kommer til å koble de rett til PC-en, dette er bruksområdet de vil bli brukt mest til, men skal ikke se bortifra at jeg kan koble de opp via en hodetelefon forsterker senere. 5.Har ikke satt noen fast pris foreløpig så kom gjerne med flere forslag i forskjellige prisklasser.. feks ett sett til 1000,-, 2000,- og 3000,-+ eller/og imellom en plass. Edit: Jeg hører stortsett på Rock, hard-rock, klassisk gitar/piano og akustisk musikk. Hva kan dere anbefale meg? Diskuter! Takk på forhånd. Endret 17. april 2008 av -Makaveli- Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Hva med Sennheiser HD 595? Her kan du se den. Åpen hodetelefon som fungerer bra til bærbart utstyr. Skal være behagelig å ha på over lang tid. Prisguide Innlegg 595 Endret 15. april 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Jeg er på utkikk etter et par hodetelefoner som har bra lyd, men som heller ikke gjør seg bort utseendemessig. Ikke det at jeg er noen moteløve, men hvis jeg skulle finne på å bruke de ute, synes jeg det er greit å ikke føle seg som en idiot. Kort fortalt, her er mine krav: 1.Jeg ønsker at lyden skal være enestående klar og detaljert. I tillegg skal bassen være fyldig, dynamisk og bestemt uten antydning til vrengning eller farging, samtidlig som diskanten skal være klar uten å låte skringende. 2.Solid utførelse med en god tykk kabel, en fordel om den er utskiftbar. 3.Skal være komfortable å ha på i flere timer så jeg tenker at halvåpne eller åpne hodetelefoner blir det beste, men det er ikke 100% bestemt så kan godt hende jeg blir overbevist om å gå for lukkede. 4.Kommer til å koble de rett til PC-en, dette er bruksområdet de vil bli brukt mest til, men skal ikke se bortifra at jeg kan koble de opp via en hodetelefon forsterker senere. 5.Har ikke satt noen fast pris foreløpig så kom gjerne med flere forslag i forskjellige prisklasser.. feks ett sett til 1000,-, 2000,- og 3000,-+ eller/og imellom en plass. Hva kan dere anbefale meg? Diskuter! Takk på forhånd. Hva med AKG K601? De har mye av detaljene og lydbildet til storebror 701, men jeg foretrekker faktisk 601. Lyden er ikke like nøytral og korrekt, men jeg synes den er mye mer behagelig og "brukervennlig" lydmessig. Da kan du kanskje ta deg råd til en Forsterker, for eksempel en Arietta. Endret 15. april 2008 av Sinsen Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 En til Du har også Denon D2000, de er lukkede, men lyden er ikke typisk lukket, og komforen er veldig veldig bra. Jeg bruker modellen over selv, og forskjellen skal være minimal (noe jeg selvsagt nekter å innse), og er ekstremt fornøyd med dem. De er nok lettdrevne nok til at de fungerer greit uten en forsterker, men hvis de tar etter D5000, så tjener de mye på en skikkelig forsterker. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 Grado SR 60 og dens storebrødre bør også sjekkes ut. Eneste minus er at kabelen er noe lang for bærbart bruk men ikke store problemet. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 Grado SR 60 og dens storebrødre bør også sjekkes ut. Eneste minus er at kabelen er noe lang for bærbart bruk men ikke store problemet. Det er også skikkelig irriterende at de er så dyre i Norge/Europa i forhold til USA. Jeg tror i tilfelle jeg ville satsa på å kjøpe en på ebay. Men, mange bra hodetelefoner der, selv om jeg personlig ikke synes de er så veldig komfortable. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 Vel,de er ikke så billige lenger når man er gjennom all form for eksport, toll osv så. Og komforten er vel en smaksak,syns selv de sitter godt på hodet. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 Vel,de er ikke så billige lenger når man er gjennom all form for eksport, toll osv så. Og komforten er vel en smaksak,syns selv de sitter godt på hodet. Joda, men jeg plages av at ørene klemmes mot den ru overflaten inne i koppene, men det kan godt hende det bare skyldes hodet mitt Men, en SR80 koster vel typisk 1500 kroner ny i Norge, og en veldig pent brukt en kan du vel få kjøpt fra utlandet for 3-400 kroner. Og på modeller som 225 så er forskjellen mye større. Jeg tror dette skyldes en policy Grado har i forhold til markedet. Jeg har ikke funnet noen amerikanske forhandlere som selger nye Gradoer og går med å å sende de internasjonalt. Lenke til kommentar
-Makaveli- Skrevet 15. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Tusen takk for alle forslagene sålangt. Jeg glemte forøvrig å nevne hva slags musikksjangre det går i: Rock, hard-rock, klassisk gitar/piano og akustisk musikk. Endret 15. april 2008 av -Makaveli- Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Hei! Selv bruker jeg Beyerdynamic DT-770 Pro og er strålende fornøyd, i og med at du skal koble direkte til PC, er ikke en motstand på 80 ohm noe problem. Mitt bruk er både musikk, film og spill, ofte 3-4 timer i strekk, og det er ikke noe problem siden settet har myke og behagelige puter! Det er forresten lukket, så folk rundt deg hører ikke musikken din, og du hører ikke dem. Elprice fører disse billigst, 1.590 kr. Endret 15. april 2008 av Multiflex Lenke til kommentar
-Makaveli- Skrevet 17. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Jeg har gjort litt research og lener veldig mye mot DT 770 Pro/80 og AKG K271 S. Jeg leste at AKG'en vil ha litt problemer med å drives uten en AMP, noen som har input på dette? Ellers.. noen som har noen fordeler/ulemper å komme med på disse hodetelefonene? Endret 17. april 2008 av -Makaveli- Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Begge kan dra nytte av en forsterker. Begge "kan" drives fra en portabel enhet. DT 770 blir ikke klam rundt ørene som k271. DT 770 er mer farget, k271 er nokså realistisk. Begge er flotte, anbefaler å høre på dem, siden de er nokså ulik i lydsignaturen. (Jeg har bare hørt k271) Lenke til kommentar
-Makaveli- Skrevet 17. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Hei og takk for svar. Hva mener du om å drive de med en vanlig forsterker inntil jeg får en dedikert hodetelefon-forsterker i hus. Tror jeg har en Cambridge 640A liggende. Lekkert annlegg du har forresten. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Takk skal du ha. Det skal nok gå helt fint. Driver min egen k271 fra en "vanlig" forsterker, og det er helt ålreit. Blir bra med en dedikert hodetelefon-forsterker. Ønsker en selv med tiden. Men i mellomtiden går det greit med vanlig forsterker. Endret 17. april 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
-Makaveli- Skrevet 17. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Kjempeflott! Hva slags musikk spiller du og hvordan synes du Akg'ene gjengir lyden? Jeg foretrekker å høre på musikken flat uten å trikse med EQ så det gjør vel AKG'ene til ett bedre valg siden DT770's ser ut til å dominere en-del med bassen sin. Endret 17. april 2008 av -Makaveli- Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Synes de spiller bra. Ganske rett på sak, klar og fin. Klar fin diskant, myk mellomtone, avstemt tørr dypbass. God frekvensbredde og gjengir alle instrumentene på en overbevisende måte. Jeg hører på alt fra prog. rock/metall - klassisk/jazz. Akgene detter ikke av for noe type musikk, untatt basstung hip-hop. Lenke til kommentar
-Makaveli- Skrevet 17. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Kjempeflott! Tusen takk for hjelpa, blir nok sånn at jeg satser på K271's. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Alt i orden. Men anbefaler deg å høre dem før kjøp, det gjorde jeg. Og husk: nå er det ikke sikkert at min oppfatning blir den samme som din, hør først om mulig. Håper du liker de Endret 17. april 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) K271... er det de som mutes automatisk når man tar de av? De er egentlig veldig bra, testa dem opp mot 770-ene for bruk på jobben selv. Men, som ultimatedeskjet sier, gå litt i butikker og test, det er jo det aller morsomste når man skal kjøpe noe nytt... og test samtidig ut K601 da Edit: hehe, ser du har satt emnet til "løst", det trodde jeg også etter at jeg kjøpte meg et par Grado SR60 for mange år siden... Endret 17. april 2008 av Sinsen Lenke til kommentar
-Makaveli- Skrevet 17. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Yep, tror nok at jeg blir fornøyd med de. Har lest endel reviews om dem rundt omkring og på head-fi, virker som ett par hodetelefoner som har den lyden jeg er ute etter. Men nå var det bare å finne ut hvor jeg skal bestille de fra, ser at shg.no har MKII versjonen ganske billig, men mange som har hatt dårlige erfaringer med shg.no ser jeg. :-/ Jeg har ikke så mye erfaring med å bestille slikt fra nett, så da spør jeg dere; Hvor kan dere anbefale at jeg handler K271's fra? helst innenfor norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå