Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av ny bilstereo (6" x 9")

TTomas

Anbefalte innlegg

Er ganske fersk innen bilstereo så har ikke så veldig peil på det her.

Har en Volvo 240 GL med et originalt "anlegg" og kassettspiller.

Vil gjerne ha litt bedre lyd så tenkte å sette inn cd-spiller og 2 eller 4 6" x 9".

Tenkte å bruke et par tusen på cd-spiller og 2-4 tusen på høyttalerne, trenger jeg noe mer enn det?

Og hva trenger jeg av ledninger og alt det der?

Noen anbefalinger av noen 6" x 9" høyttalere til grei pris med god lyd? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2-kanals er til 2 høyttalere, ja. Om det ikke er noe du skal bruke så alt for mye penger på så ville jeg egentlig ikke hatt mer enn 2 høyttalere heller. Høyttalere bak kan lett bli forstyrrende i lydbildet.

Du sier du ikke skal ha bilen så lenge, men det er jo ikke noe problem, anlegget tar du bare med deg til neste bil. Var jeg deg ville jeg gått for en spiller fra Pioneer eller Alpine i den prisklassen du kunne tenke deg. Begge merkene er sikre valg. Så ville jeg valgt Dynabel BF0756 (4 + 2-kanals, les om den på dynabel sine sider, der har de forklart allsidigheten ved den). Da er vi oppe i rett over 5 000 kr vil jeg tro. Resten av budsjettet ditt bruker du på et par høyttalere og kabler.

Da har du et godt utgangspunkt du kan bygge videre på seinere (med sub og bedre høyttalere).

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Men hvis jeg kjøper 2 6 x 9 nå, får jeg brukt de inntill en basser den gang jeg kjøper det?

Forslag på en bra forsterker til max 3000? Den her kanskje?

Noen andre nettbutikker enn Bassbrothers, Bilstereo spesialisten, Elutstyr.no?

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...