TTomas Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Er ganske fersk innen bilstereo så har ikke så veldig peil på det her. Har en Volvo 240 GL med et originalt "anlegg" og kassettspiller. Vil gjerne ha litt bedre lyd så tenkte å sette inn cd-spiller og 2 eller 4 6" x 9". Tenkte å bruke et par tusen på cd-spiller og 2-4 tusen på høyttalerne, trenger jeg noe mer enn det? Og hva trenger jeg av ledninger og alt det der? Noen anbefalinger av noen 6" x 9" høyttalere til grei pris med god lyd? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Du burde ha en forsterker til å drive høyttalerne. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Men det er mange typer forsterkere. F.eks 2 kanals, betyr det at jeg bare kan ha 2 høyttalere kobla til forsterkern? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hvorfor bare 6x9 høyttalere? Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Skal ikke ha bilen så lenge så gidder ikke legge så veldig mye penger i det... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) 2-kanals er til 2 høyttalere, ja. Om det ikke er noe du skal bruke så alt for mye penger på så ville jeg egentlig ikke hatt mer enn 2 høyttalere heller. Høyttalere bak kan lett bli forstyrrende i lydbildet. Du sier du ikke skal ha bilen så lenge, men det er jo ikke noe problem, anlegget tar du bare med deg til neste bil. Var jeg deg ville jeg gått for en spiller fra Pioneer eller Alpine i den prisklassen du kunne tenke deg. Begge merkene er sikre valg. Så ville jeg valgt Dynabel BF0756 (4 + 2-kanals, les om den på dynabel sine sider, der har de forklart allsidigheten ved den). Da er vi oppe i rett over 5 000 kr vil jeg tro. Resten av budsjettet ditt bruker du på et par høyttalere og kabler. Da har du et godt utgangspunkt du kan bygge videre på seinere (med sub og bedre høyttalere). Endret 15. april 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Hmmmm, hvor mye må jeg gi for et system med 2 høyttalere, forsterker og en 10 eller 12" bass da? 5000 for bare spiller og forsterker blir i det meste laget, hadde ikke tenkt å ha det så dyrt men :S Lenke til kommentar
Defus Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hvis bilen bare er midlertidig, spar pengene og bruk de på et orntligt stereo i neste bil. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Men hvis jeg kjøper 2 6 x 9 nå, får jeg brukt de inntill en basser den gang jeg kjøper det? Forslag på en bra forsterker til max 3000? Den her kanskje? Noen andre nettbutikker enn Bassbrothers, Bilstereo spesialisten, Elutstyr.no? Endret 16. april 2008 av Tomas09 Lenke til kommentar
Defus Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 www.morel.no www.engenaudio.com www.installbay.no Hvorfor ikke spare å gjøre det orntlig når du en gang skal gjøre saker? btw, jeg er i mot 6*9 tommere. Skaff deg noen gode høytalere fremme, ha de på forsterker. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 btw, jeg er i mot 6*9 tommere. Skaff deg noen gode høytalere fremme, ha de på forsterker. Som for eksempel? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Ta kontakt med engen, han vet va som må til. Morel, Focal, Hertz og Soundstream er solide merker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå