levlex Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Nokia lanserte i dag 6212, den første telefonen med innebygd Near Field Communication-teknologi. Les mer Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Spennende. Virker som om denne har det man trenger på en mobil, og ikke så alt for mye mer. Liten og hendig var den også, gleder meg til den kommer. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 NFC liker jeg, men kommer nok aldri til å bli noe her i Norge. Ble/er full baluba når Kolumbus oppgraderte til elektronisk billettsystem i fjor, ser for meg kaos hvis dette skulle komme. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Spørs hvor bra det funker i praksis. Ellers virker mobilen ganske så middelmådig. Lenke til kommentar
Kmkh Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det må jo gjøres noe drastisk med batterilevetiden før noe som dette kan bli hot. Hva gjør man om batteriet har gått, og man skal ta siste bussen hjem? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Levetiden generelt? Antar uansett at NFC ikke bruker noe særlig med strøm i forhold til Blåtann. Mye forskjell på ti centimeter og ti meter, uten at jeg er helt stø i fysikken her, må man vel tenke innstrålingseffekt og slikt, noe som gir en temmelig stor forskjell. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 I tillegg har Nokia gjort en gimmick ut av salgspakken til 6212. I tillegg til ordinære manualer vil det bli lagt ved tre små brikker i pakken. Når du trykker på disse vil det bli overført informasjon til telefonen din, blant annet en innføring i hvordan du skal bruke NFC. Litt morsomt at man må overføre informasjon til mobilen via NFC for å lære seg hvordan man skal overføre via NFC . Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hva er vitsen? teit gimmick Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Hva er vitsen? teit gimmick Syns dette er tøft jeg! Men enig angående batteri levetiden, det går ikke ann. Endret 16. april 2008 av Pyrellus Lenke til kommentar
stue Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det tar vel 20 år, og 500 millioner i utvikling og testing før Oslo Sporveier klarer å få til et slikt system. I Tokyo ser man at folk legitimerer seg med mobilen ved å scanne den når de bruker metro. Lenke til kommentar
auto6 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 I tillegg har Nokia gjort en gimmick ut av salgspakken til 6212. I tillegg til ordinære manualer vil det bli lagt ved tre små brikker i pakken. Når du trykker på disse vil det bli overført informasjon til telefonen din, blant annet en innføring i hvordan du skal bruke NFC. Litt morsomt at man må overføre informasjon til mobilen via NFC for å lære seg hvordan man skal overføre via NFC . Blir litt som dette her Overskriften blir jo litt feil, det kommer ikke akkurat til å virke i neste uke. Men ganske kul teknologi. Tror vel heller at det er mer aktuelt med et slikt oyster card som de bruker i England, hvis man ser på levetid og batteritid på mobilen Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 I tillegg har Nokia gjort en gimmick ut av salgspakken til 6212. I tillegg til ordinære manualer vil det bli lagt ved tre små brikker i pakken. Når du trykker på disse vil det bli overført informasjon til telefonen din, blant annet en innføring i hvordan du skal bruke NFC. Litt morsomt at man må overføre informasjon til mobilen via NFC for å lære seg hvordan man skal overføre via NFC . Blir litt som dette her Haha :!: . Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hvem blir den første til å slakte sikkerheten i disse a tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg