Gå til innhold

Tapt kamera i sjøen - dekkes dette av verdiforsikring?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært flink og sklidd på steiner i fjærakanten (ca. 1 meter over sjøen) og mista speilreflekskameraet mitt i sjøen. Klarte heller ikke finne det igjen...

Vil dette dekkes av en verdiforsikring? =/

Mistet selvfølgelig også masse flotte bilder, men det må jeg leve med..

-moni

Endret av manita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Trist å høre at det har skjedd,jeg føler med tapet ditt...

Vanlig reiseforsikring vil ikke dekke en slik hendelse,bare visst andre har vært årsak til at du mistet kamera,fks,at noen dulter borti deg.

Men verdigjenstandsforsikring (egen forsikring på kameraet),skal dekke dette.

Regn med litt i egenandel...

Ring ditt forsikringsselskap,dette skal en verdiforsikring dekke etter hva jeg vet. :)

Endret av sprayman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

Jeg har vært flink og sklidd på steiner i fjærakanten (ca. 1 meter over sjøen) og mista speilreflekskameraet mitt i sjøen. Klarte heller ikke finne det igjen...

Vil dette dekkes av en verdiforsikring? =/

Mistet selvfølgelig også masse flotte bilder, men det må jeg leve med..

-moni

Hvis kameraet er kjøpt på Elkjøp, og du har en såkalt trygghetsavtale på det, vil dette bli dekt.. Jeg var selv nettopp og ramla i fjæra. Hadde et EOS 30D som jeg betalte 9500,- for for et år siden. Tok en telefon til forsikringsselskapet, og 2 minutter etterpå var et nytt kamera på vei i posten. Jeg var ekstra heldig da, for 30D var utgått, så jeg fikk et 40D istedet uten å måtte legge i noe (kostet ca 13000,-) :D

Lenke til kommentar

Leit å høre, men slik er livet av og til. :(

Se om du evt har reiseforsikring som kan dette det. Vesta sin ReiseExtra dekker alt av reise-typer, bare man er utenfor døren. Det vil si at f.eks man reiser fram og tilbake til jobb. Endel reise forsikringer krever at man skal reise og at man blir borte mer enn så og så lenge, eller så og så langt etc. Men det finnes reiseforsikringer som kan evt dekke dette. Evt også såkalta "tabbe"forsikringer.

Håper alt ordner seg, også det med å kunne plukke ut kamera fra sjøen og så klare å hente ut bildene fra minnebrikken. Får du tak i minnebrikken igjen, så ta evt kontakt med meg så skal jeg se å gi deg noen tips på hvordan med størst sannsynlighet klare å redde bildene. Om du trenger tips da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...