Gå til innhold

Noen som skal kjøpe Okami?

husgutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
, selv om det hadde mista "paper-filter" eller hva det het...

Den har ikke mistet "paper-filteret" slik du kaller det, filteret (som er lagt på for å gi spillet et mer "papir-basert" utseende), det er bare redusert. Man kan fortsatt legge godt merke til at det er der, dog ikke i like stor grad som det var på PS2.

Men det er en sak om smak og behag i mine øyne.

Endret av dimethoxyphenethyl
Lenke til kommentar
Den har ikke mistet "paper-filteret" slik du kaller det, filteret (som er lagt på for å gi spillet et mer "papir-basert" utseende), er redusert. Man kan fortsatt legge godt merke til at det er der, dog ikke i like stor grad som det var på PS2.

Men det er en sak om smak og behag i mine øyne.

Hehe, det var noe jeg leste på IGN sin anmeldelse og kommentarene der, jeg har ikke sett det selv og vet så vidt hva det er.

Takk for at du retta på meg, jeg visste ikke det.

Heter det papirfilter på norsk?

Lenke til kommentar
Hehe, det var noe jeg leste på IGN sin anmeldelse og kommentarene der, jeg har ikke sett det selv og vet så vidt hva det er.

Takk for at du retta på meg, jeg visste ikke det.

Heter det papirfilter på norsk?

Ikke noe problem :)

Er ikke helt sikker på hva det heter på norsk, egentlig. Fungerer vel fint å kalle det papirfilter, selv om det teknisk sett har en engelsk benevnelse.

Og spillet ser nydelig ut i mine øyne, selv med redusert filter :)

Lenke til kommentar

Jeg har spillt igjennom PS2 versjonen. Synes spillet var knallbra. Et av de beste spillene jeg spillte i 2007, og det sier litt da det var vanvittig mange gode spill det året. Det minner en del om det nyeste Zelda spillet i og med at du er en ulv både i Okami og til dels i Zelda. Har og mye av den samme gode følelesen som i Zelda synes jeg. Grafikken er spesiell, men nydelig. Kan kanskje ta litt tid å bli vant med det. Og lydene til personene du snakker med kan være irriterende i begynnelsen før du blir vant til det. Men selve lyden i spillet er utrolig bra. Gikk rundt og nynnet på melodiene lenge etter at spillet var fullført. Og spillet varer ganske lenge. Husker ikke helt i hodet hvor lang tid jeg brukte, men det var over 40 timer ivertfall. Jeg vil sterkt anbefale det, og tror at det kan bli enda bedre på wii. Hadde det ikke vært for at jeg har PS2 versjonen hadde jeg lett kjøpt dette!

Lenke til kommentar

Det blir garantert et kjøp på meg etterhvert.. Men har enda ikke startet på Lost odyssey og gears of war (ja ligger litt etter.hehe).. Men deilig å ha noe å glede seg til :woot:

Ser ut som den kommer "Due for release on 27/06/2008"

Endret av husgutt
Lenke til kommentar

Jeg har spilt et par timer på PS2 versjonen, og likte det jeg så. Det som var mest irriterende var stemmen til folka. Selv om det også ofte er slik på Zelda TP føltes det ikke like irriterende, pga tonefallene og lyden. Musikken til Okami derimot er nydelig (Zelda også) :)

Dersom spillet ikke selges som et fullpris spill i Norge så skal jeg kjøpe det. Blir bare dumt å betale full pris for et spill som er 2 år gammelt, og jeg forstår nok en gang ikke helt grunnen til at europa lanseringen skal være så lenge etter USA ... :(

Lenke til kommentar
Og jeg forstår nok en gang ikke helt grunnen til at Europa lanseringen skal være så lenge etter USA
Er sikkert den vanlige grunnen, tyskere, franskmenn og polakker er allergiske mot engelsk teksting ...

Okami var et av de spillene jeg kunne tenkt meg, men gikk glipp av fordi jeg ikke hadde konsoll da det kom ut. Så jeg skal skaffe meg det, elsker spill av denne typen :wee:

Lenke til kommentar
Er sikkert den vanlige grunnen, tyskere, franskmenn og polakker er allergiske mot engelsk teksting ...

Okami var et av de spillene jeg kunne tenkt meg, men gikk glipp av fordi jeg ikke hadde konsoll da det kom ut. Så jeg skal skaffe meg det, elsker spill av denne typen :wee:

Men Okami er jo et spill som allerede har blitt gitt ut av PS2, det betyr at de hverken trenger å oversette, eller til og med taste inn teksten på nytt, en copy & paste fra PS2 versjonen. Det eneste er jo å få trykket de opp, men det trenger man vel ikke flere måneder på eller hva?

Lenke til kommentar

Har spelet på PS2, og anbefaler det på det varmeste. Fantastiske greier, dette! Like bra som Twilight Princess, men lengre speletid. Kva kan man sei. :)

Det som var synd med PS2-versjonen var at det solgte ganske dårlig, så løp og kjøp. Blir garantert lave salgstall på dette også pga all piratkopieringen på wii om dagen. Uff..

Anbefaler at du kjøper for å støtte utvikleren, eg. Sjå videoer på nettet og sammenlign grafikken og gameplayet, så kan du vurdere om du heller berre vil kjøpe det for hundrelappen til PS2 i staden.

Lenke til kommentar
Anbefaler at du kjøper for å støtte utvikleren, eg. Sjå videoer på nettet og sammenlign grafikken og gameplayet, så kan du vurdere om du heller berre vil kjøpe det for hundrelappen til PS2 i staden.

Utvikleren (Clover Studios) er lagt ned. Portingen ble gjort av et annet selskap.

Lenke til kommentar
For de som ikke ser det - cover-ansvarlig hos Capcom har rappet bilde fra IGN og glemt å photoshoppe bort vannmerket, se ved siden av munnen.

*slaps forehead

Enten det, eller så er det et PR-stunt.

Uansett vil jeg si det er positivt for spillet, endrer ikke i noen stor grad på selve produktet, men trekker masse ekstra oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...