Gå til innhold

Har problemer med å komme på nettverkstasjon med Vista pc

Anbefalte innlegg

For noen dager siden funket det helt fint, men nå vil plutselig ikke Vista pcen koble på noen av XP pcene. Igår fikk jeg bare feilmelding 0x80070035 når jeg prøvde å legge til ny nettverkstasjon, men da fant pcen de andre pcene. Det gjør den ikke nå, kommer ikke opp noe. Er usikker på hva dere eventuelt trenger for å hjelpe meg, men det er altså to stk XP Home Edition pcer og en stk. Vista pc

1 Stk. Dlink DIR-655 router

Begge pcene er det lagt til masse delte mapper

Det som er så rart er at det funka seinest fredag...

Trenger virkelig hjelp. Har brukket ankelen så det hadde vært veldig fint å få dette til å funke så jeg slapp å gå opp på rommet hele tiden for å legge over ting på den bærbare.

En annen ting jeg har lagt merke til er at det ikke lenger er mulig å logge på VNC med IP lenger, må bruke hamachi adressen for å logge på

Det funker med kabel, men ikke trådløst :S

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. IPv6 er deaktivert

2. Rutern har blitt prøvd å gjennopretta fabrikk innstillinger å lagt inn alt som det skal være på nytt igjen

3. Alle pcene er i arbeidsgruppe MSHOME

4. Alle har forskjellige navn

5. Det funka med brannmur før, og nå har jeg prøvd å deaktivere på alle pcene men det funker allikevel ikke

6. Har googla det men det jeg fant der hjalp dessverre ikke :(

En liten framgang har skjedd, jeg har nå mulighet til å bruke IP til VNC istedet for å måtte bruke hamachi

Nå får jeg ikke feilmeldingen lenger, men jeg får ikke opp noen maskiner idet hele tattr når jeg prøver å koble til nettverksstasjon

Nå funker det verken med kabel eller trådløst

Fader å ustabilt detta er plutselig funker det både trådløst og kabel til den ene pcen fra laptopen, men den nekter å finne den andre pcen og den ene pcen jeg har klart å legge til nettverkstasjoner fra kommer heller ikke opp lenger når jeg søker :S F*** detta er jo bingo jo

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...