Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

The pen is mightier than the sword+text/film

Anbefalte innlegg

Har fått en oppgave om å skrive en tekst. Men problemet er at jeg må gi eksempler som innebærer at jeg må gi navn på filmer / tekst som angår dette. altså "pen is mightier than the sword" og hvordan dette har påvirkning i samfunnet.

Det er en lignende oppgave som engelsk tentamen oppgaven i en av trådene her. Men jeg spør da KUN om filmer/tekst som har med dette ordtaket å gjøre

Finnes det slike filmer, eller tekst?

takk til alle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I frihetens regn finnes det vel kanskje et par slike?

Advarsel, her kommer noen spoilers om du ikke har sett filmen, jeg ville sett den uansett om du ikke har det.

Hovedpersonen bombarderer kommunen/fengselstyret (ikke helt sikker på hvem) med søknadsbrev om støtte til fengselsbiblioteket og får det til slutt.

Han gjør selvangivelsene og fører regnskap for fengselsbetjeningen/sjefensom han til slutt bruker til å felle hele "regimet"

Minnes også en omgang av celebrity jeopardy hvor "Sean connery" konsekvent omtaler kategorien "the pen is mightier" som "The penis mightier". Neppe så aktuelt for din oppgave gjerne:-)

Sean Connery: I've got to ask you about the Penis Mightier.

Alex Trebek: What? No. No, no, that is The Pen is Mightier.

Sean Connery: Gussy it up however you want, Trebek. What matters is does it work? Will it really mighty my penis, man?

Alex Trebek: It's not a product, Mr. Connery.

Sean Connery: Because I've ordered devices like that before - wasted a pretty penny, I don't mind telling you. And if The Penis Mightier works, I'll order a dozen.

Alex Trebek: It's not a Penis Mightier, Mr. Connery. There's no such thing!

Nicholas Cage: Wait, wait, wait.. are you selling Penis Mightiers?

Alex Trebek: No! No, I'm not.

Sean Connery: Well, you're sitting on a gold mine, Trebek!

EDIT:

Jeg vet ikke om man kan trekke inn muhammed-tegningene. De har jommen fått igang litt bråk.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...