Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

torrentprogram spiser hele linja selv om farten er lavere enn full.. hva er galt?

Anbefalte innlegg

hei

Før noen begynner å si at torrent er ulovlig og at det er fyfy å snakke om det, vil jeg minne dere på at torrent teknologien ikke er ulovlig så lenge filene en laster ned er lovlige. Jeg bruker torrent for å laste ned lovlige filer (ikke piratkopiering)

Jeg har programmet uTorrent, og farten jeg får er veldig lav (ca 30kilobyte/s download maksimum, og lignende fart på opplastning) Vi har en 3700 kbit/s linje ned og 300 kbit/s opp. med denne trege farten i torrentprogrammet spises linja ned til et par hundre kbit/s ned og omtrent ingenting opp.. Hva i all verden er galt? Alt fungerte helt fint og normalt til nylig... Jeg tror heller ikke at dette er et virus/spyware eller noe lignende, fordi jeg har søkt gjennom maskinen me både AVG free (antivirus) og Spybot S&D (antispyware), og dette fikset ikke problemet. Har også prøvd å slette den gamle filen å lastet ned en ny og lagt den i en annen mappe...

Håper noen kan hjelpe meg, og for all del, si i fra om dere trenger mer informasjon for å hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en sjanse for at antall connections struper modemet ditt. I motsetning til HTTP hvor det foregår 1-1 kommunikasjon så mottar du vha. Bittorrent filer fra opptil flere hundre brukere samtidig (og hver bruker har mest sannsynlig flere tilkoblinger til deg).

Prøv å start ADSL modemet på nytt (I tilfelle du har triggret en minnelekasje el. der). Du kan lett sjekke om det er problemer med din PC, ved å teste en annen PC med samme program og nedlasting av samme filer.

Lenke til kommentar

prøvde å begrense opplastningsfarten uten effekt... Routeren har fått både restart og firmwareoppgradering etter at jeg fikk problemet... det jeg har igjen å prøve er "global maximum number of connections" ... min står på 200, hva er egentlig vanlig/anbefalt her?

Lenke til kommentar

Morn, vis jeg har forstått det rriktig så kan man på utrorrent sette maximum upload and download. Sett upload til 10 og download til foreksempel 100. En ting som er viktig er at når du setter ned upload til mindre en 10 så kan du ikke laste ned mer en 20 eller no

Lenke til kommentar
prøvde å begrense opplastningsfarten uten effekt... Routeren har fått både restart og firmwareoppgradering etter at jeg fikk problemet... det jeg har igjen å prøve er "global maximum number of connections" ... min står på 200, hva er egentlig vanlig/anbefalt her?

"Global maximum number of connections" kan du sette på 30stk både på inngående og utgående, 200 vil knele modemet ditt fullstendig.....

Lenke til kommentar

heh.. jeg har en asus wl500g router... ting kan tyde på at den er for gammel til å stå på den listen...

alt dette er egentlig ganske merkelig siden alt har fungert knirkefritt frem til rundt en uke siden... ikke endret på noen innstillinger eller noe... men det hjalp litt å redusere global connections, men farten på torrentene er fortsatt dårligere enn "sånn den var før (normalt)"... Spiser i hvert fall ikke opp hele linja nå.. men det hele er veldig rart....

Lenke til kommentar
heh.. jeg har en asus wl500g router... ting kan tyde på at den er for gammel til å stå på den listen...

alt dette er egentlig ganske merkelig siden alt har fungert knirkefritt frem til rundt en uke siden... ikke endret på noen innstillinger eller noe... men det hjalp litt å redusere global connections, men farten på torrentene er fortsatt dårligere enn "sånn den var før (normalt)"... Spiser i hvert fall ikke opp hele linja nå.. men det hele er veldig rart....

Hei hei!

Ruteren er ikke problemet, har samme selv og gjennom den går det torrentrafikk, streaming og mye mer med hastigheter opp til 25Mbit begge veier (da klarer den dessverre ikke mer).

Jeg har 800 global og 60 per torrent.

Prøv å last ned en linux ISO eller noe som du vet vil gi god hastighet for å utelukke dårlige torrents.

Lenke til kommentar

Den er nok ikke for gammel, men det er bare et utvalg (populære) routere som blir testet av det nettstedet. Du bør uansett slå av og på router og modem når du har fått slike plutselige problemer. Videre ville jeg vurdert 'system restore' i Windows om du har det. Til slutt anbefaler jeg en scanning online etter virus og malvare. F.eks: http://www.ewido.net/en/

Helst bør du restarte PC og starte i sikkermodus med nettverk slik at uhumskheter ikke får startet før du får fjernet de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...