joakim93 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei jeg har ett gammelt skateboard som ikke har vært så mye brukt men har begynt å bruke det ganske mye nå. jeg føler at det er litt stort og tungt men er ikke helt sikker. uansett så må jeg ha et nytt skateboard og jeg vet ikke hvor jeg skal kjøpe det og heller ikke hvilken størrelse, det skal brukes til triksing på bakken og i park. jeg er 1,67 høy og veier 50 kg. har sett litt på boardshop.no og der erdet veldig mange forskjellige modeller, de fleste er lik pris og jeg vet ikke hvilke jeg skal velge. ser rett å slett ikke forskjell på dem. (helst ikke svar at det er smaak og behag) i og med at jeg ikke gidder å kjøpe 5 brett før jeg finner ett digg et. på forhåndstakk Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har du tenkt å kjøpe et komplett brett fra boardshop er vel dette det eneste valget. Veldig god kvalitet på det. Hvis du skal kjøpe i enkelt-deler så kommer det helt ann på hvilken type skating du driver med. Teknisk eller masse ramp/pool. Desto mindre hjul desto større fart. Hvis du er teknisk så vil du ikke ha et så bredt brett. Rundtom 7.5 til 7.9 er vel rette størrelsen for det. Hvis du ikke er det så er et brett fra 7.9 til 8.25 bedre. Siden du er litt mindre så burde du vel uansett går for ett på mellom 7.5 og 7.9. Du kan med fordel ha hjul som er mellom 55 og 60mm. Du kan jo bytte de ut til noe mindre senere hvis du føler for det. Men da må du ha trucker som er litt høyere enn de vanlige også. Altså "high trucks".. Ser at de bare har low trucks inne på boardshop. Hvis du har low trucks med hjul som er over 56mm så er det lett for at hjulet kommer i kontakt med decket når du "svinger". Det gjør at du stopper helt opp. Au. Det er faktisk bare å prøve seg frem. Er du ikke helt fornøyd med det brettet du får nå, så vet du hva du vil bytte på til neste gang du kjøper. Lenke til kommentar
joakim93 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 tusen takk or svar det hjalp veldig Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Siden du var så flink så slenger jeg meg på og spør hva du anbefaler meg. Tenkte kanskje jeg skulle dra på sessions her i bergen å kjøpe del for del, men vurderer uansett å kjøpe fra usa eller noe siden dollar er så lav osv. Jeg er ikke sikker på hva du mener med teknisk skating, men jeg vet at det blir for det meste skating i park og i byn. Jeg er nybegynner, så er vel neppe teknisk nok til tynt bredt? Ellers er jeg 185 cm høy, ca 73 kg og 43 - 44 i sko størrelse om det hjelper:) Hadde vært fint om du kunne hjulpet meg^^ Lenke til kommentar
9co Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 kjøp ei 7.5 plate med noen lette trucks, typ royal eller no, så går du for noen 52 eller 53 hjul. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Noen som vet om denne plata funker? http://boardshop.no/sider/produkt.asp?id=14765 Synes det den var dritt rå! xD Lenke til kommentar
Nysgjeeeerig Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 hei (detta her dokk nok ofte) Men jeg skal bestille nytt brett men vet ikke vilken størrelse jeg trenger. Jeg er 153 cm høy og bruker 38/7.5 i sko. Jeg veier rundt 40 kg. Har dere noen anelse om vilken størrelse jeg trenger? P.S:vil helst ikke ha så mange "det kommer ann på hva du liker" svar:) Lenke til kommentar
thking Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hei! Vil bare si at når du er har hatt gammelt brett vil du ikkje kjenne stor forskjell mellom di ulike størrelsene, mitt første "pro" brett ble i størrelse 7,5 men etter det knakk blei det 7,75. Så poenget mitt er at 7,5 er ganske bra alround size viss du ikke veit om du skal mest i ramp/street:) Lenke til kommentar
Dekken0 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Visst dere ALDRI har prøvet skateboard før, anbefaøer jeg og kjøpe et billig brett eller prøve hos kompisene dine osv. for å skjekke om dere vil holde på med denne nydelige sporten! Det vil bli ganske kjipt visst dere kjøper et brett til 1000-1600kr og ikke skater så mye som du egentlig hadde trudd.. For de som vet at de blir å skate mye, og er sikker på å kjøpe et brett til over 1000 kr, skjekk www.50-50.no De har komplette brett til 999kr, + 60 kr eller no i frakt:) Endret 25. juli 2009 av Dekken0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå