Gå til innhold

Styrkeprogram, noen innvendinger?

Anbefalte innlegg

Har trent styrke med forskjellige program i snart et år nå, og merker klar forskjell fra siden jeg begynte, men jeg sliter med ujevne brystmuskler, der den venstre er merkbart større enn den høyre. Har ikke peiling på hva det kan være, siden jeg har prøvd å trent kontrollert symmetrisk hver gang, har ikke peiling om det er genetisk eller hvordan jeg får rettet opp i det. Kanskje kjøre flere brystøvelser i uka for å prøve å rette det opp?

Ellers funker programmet utmerket, har prøvd akkurat dette i 2 uker nå, der jeg før har hatt 2-4 ganger i uka med komplett program, ikke 2-delt.

Mandag: Bryst, Skuldre, triceps:

Benkpress 3x8

skrå hantelpress 3x12

sidehev hantler stående 3x8

militærpress 3x8

Franskpress 3x8

nedpress tau, triceps 3x12

mage-maskin 3x12

Tirsdag: Relax

Onsdag: Bein, Rygg, Biceps

Lår-spark 2x12

lår-curl 3x8

Dype knebøy 3x8

T-bar row, rygg 3x8

kroppshev 3x8

Curl m. Z-stang stående, biceps 3x8

Curl m. hantler, litt skrå benk 3x8

Torsdag: Bryst, skuldre, triceps

Benkpress 3x8

skrå hantelpress 3x12

militærpress 3x8

Franskpress 3x8

mage-maskin 3x12

Fredag: Relax

Lørdag: Bein, rygg, Biceps

Lår-spark 2x12

lår-curl 3x8

Dype knebøy 3x8

T-bar row, rygg 3x8

kroppshev 3x8

Curl m. Z-stang stående, biceps 3x8

Curl m. hantler, litt skrå benk 3x8

Søndag: Bryst, skuldre, biceps

Benkpress 3x8

skrå hantelpress 3x12

militærpress 3x8

Franskpress 3x8

mage-maskin 3x12

peace out, mvh Tommy Tollin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha 2split så er det et helt greit program, og kan ikke deles inn i så mye mer enn det du har gjort. Selvom jeg som oz synes du burde ha med mark. Også er jeg fan av dips :)

Du bør ihvertfall ha en øvelse som belaster korsyggsmuskulatur mer direkte enn knebøy. Hvis du med kroppshev mener rygghev er det greit, men da bør du ha en øvelse til på lats, evt. kutte en av bicepsisolasjonsøvelsene. Men hvis du med kroppshev mener kroppshev/chins som jeg tror du gjør :p så bør du legge ved rygghev eller helst mark :)

Endret av Mikkelmikkel
Lenke til kommentar
Har trent styrke med forskjellige program i snart et år nå, og merker klar forskjell fra siden jeg begynte, men jeg sliter med ujevne brystmuskler, der den venstre er merkbart større enn den høyre. Har ikke peiling på hva det kan være, siden jeg har prøvd å trent kontrollert symmetrisk hver gang, har ikke peiling om det er genetisk eller hvordan jeg får rettet opp i det. Kanskje kjøre flere brystøvelser i uka for å prøve å rette det opp?

Hos de fleste mennesker ligger hjertet mot venstre side av brystet, derfor er brystet hos de fleste litt større på venstre side. Dette har altså med brystbeinet ditt å gjøre, og lite du får gjort med det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...