Jagland Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Trenger hjelp...pcen min vil ikke starte i det hele tatt, tror det kan ha noe med strømmforsyneren min at den er for liten, kan poste alle delene mine å se om det er noen av dere som finner en glippe? Hiper HPU-4S525, Silent 525W, 3 Vifter (denne er fra forige pc ) Asus Rampage Formula, X48, Socket-775 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Thermaltake Blue Orb II CPU-Kjøler Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB EVGA GeForce 9800GTX 512MB GDDR3 Håper dette kan hjelp litt. Endret 15. april 2008 av ^Public enemy^ Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det er jeg som har montert den, og nei, ingen vitale kabler er koblet feil/sitter løst. Den vil rett og slett ikke skru seg på. Skulle ikke 525 watt holde til det der? Lenke til kommentar
azzkicker Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg har samme stømforsyning som deg og har nettop bestilt meg Asus Rampage hovedkort, Intel Core 2 Quad Q9450 og et XGX GeForce 9800GTX. Har ikke fått komponenten mine enda, så er litt spent på om jeg kommer til å støte på samme probleme som deg. I brukermanualen til XGX GeForce 9800GTX står det: "XFX does not support the use of two 4-pin to one 6-pin power cable converter for these graphics cards. They are only designed to work with high performance power supplies using 6-pins PCI Express power cable". Dette er litt rart siden det følger med akkorat to 4-pin til 6-pins konvertere med skjermkortet. Hiper HPU-4S525 har ingen 6-pins PCI EX xpress kabler, så eneste mulighet er å bruker overganger. Passet du på å plugg overgangen på hver sin kabellinje når du koblet til skjermkortet? I følge en guide om stømforsynger her på hardware.no er dette veldig viktig. Og koble overgangene til samme kabel er ganske meningsløst. Det blir det samme som om de skulle vært kun en perferisk kontakt. Grunnen til at det er to perferiske kontakter, er for å kunne føre flere ampere til skjermkortet. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Joda, den har én 6-pins kabel. Stod ikke noe i EVGAs brukermanual om at man ikke kan bruke overganger. Men PC n burde vel gitt fra seg en lyd/noe lys selvom grafikkortet ikke har strøm..? Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det er nokk sannsynligvis feil med enten hovedkorte eller strømforsyningen. Er det mulig å teste med andre komponenter? Lenke til kommentar
Jagland Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Tror ikke det er mulig å prøve andre komponenter? men jeg er ganske sikker på at det er strømforsyneren som er litt ødelagt, skal prøve med en annen etterpå så får vi se hva som skjer Setter veldig pris på at folk tar seg tid til å hjelpe meg takk! Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Joda, jeg kan komme bort med strømforsyneren min i morra. Så får vi testa om det er strømforsyneren eller ikke. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hvis det viser seg at det er strømmen som er ødelagt, så må du ikke teste den med et hovedkort som virker. Det kan hende at strømforsyningen ødelegger hovedkorte. Hvis dette er tilfellet så er hovedkorte du har brukt, mest sannsynlig ødelagt i tillegg. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg har nettop bygd ett nytt sytem. I min stor glede startet den på førtse forsøk. Senere koblet jeg "den lille interne høtaleren" og da ville maskinen ikke starte i hele tatt. Jeg hadde klart å koble den feil. Jeg snudde den og alt var greit. Det kan være noe så enkelt som å feilkoble en "liten dings". Jeg forslår at du doubelskjekker alle koblingene, særlig alle koblinger som går til frontpanelet. Jeg tror at din PSU holder, jeg kjører en 9800GTX på en OCZ 600w, men denne har 2 6-pin koblinger. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg forslår at du doubelskjekker alle koblingene, særlig alle koblinger som går til frontpanelet. Har nappet ut alle for sikkerhets skyld, er en av/på knapp direkte på hovedkortet som vi bruker. Lenke til kommentar
Jagland Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Hvis det viser seg at det er strømmen som er ødelagt, så må du ikke teste den med et hovedkort som virker. Det kan hende at strømforsyningen ødelegger hovedkorte. Hvis dette er tilfellet så er hovedkorte du har brukt, mest sannsynlig ødelagt i tillegg. Tviler på at hovedkortet er ødelagt, men strømforsyneren er nok ganske herpa Lenke til kommentar
Jagland Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Har nå fått den nye forsyneren som jeg kjøpte og kan berolige alle med at pcen fungerer som den skal takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå