Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mikrofon fungerer ikke, altfor lav lyd

Anbefalte innlegg

Har hatt min stasjonære maskin nå i 1 år og mikrofonen har fungert helt fint hele tiden. For noen måneder siden sluttet den å fungere og jeg har prøvd mye forskjellig, som andre mikrofoner, slette og teste ulike drivere, men ikke noe resultat.

Etter at jeg har testet litt har jeg kommet frem til at lyden bare er voldsomt lav. Om jeg setter lyden til mikrofonen på maks, setter på boost til den og makser alt i ventrilo og om jeg nærmest setter mikrofonen inn i munnen og roper, da merker jeg utslag på testingen i ventrilo.

I tillegg merker jeg at dette skjer om jeg setter Codec til GSM 6.10 og om jeg setter Format fra '44000 Hz, 16 bit' til '8000 Hz, 16 bit'.

I tillegg er jo ASUS sin side helt forferdelig, er jo ikke mulig å laste ned noen ting derfra, så har problemer med å fikse nye drivere.

Hoveddkortet jeg har er Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16. Har frontpanel som jeg kan bruke mikrofonen i også, det er der jeg greier å få litt lyd, men får ingen lyd bak i hoveddkortet. Driverene jeg har for øyeblikket er SoundMAX Integrated HD Audio v5.10.1.6110.

Om noen har peiling på hva som kan være problemet, så hadde det vært sotte stor pris på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ha vært uheldig å ødelagt mikrofoninngangen med for høyt inngangsignal. Hvis du har et gammelt lydkort liggende vil jeg anbefalt å prøve dette kortet først.

Når du nevner at boost blir satt på, så har du selvfølgelig valgt "Record" eller "input" på volumecontrolleren? (Litt avhengig av XP/Vista)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...