Gå til innhold

Problemer med Linux Redhat 8.0


Anbefalte innlegg

:evil:

 

Jeg fikk lagt inn linux redhat 8.0 , og jeg kom inn men alt går så utrolig sakte.

Jeg kan ikke skjønne at det er maskinen heller:

AMD AthlonXP 2000+

1024 mb ddr-dimm ram

geforce4 ti-4200 64mb

msi k3-ultra

wd 80gb

 

Og så under oppstart så står det : starter send mail (som tar veeeldig lang tid å starte).

Det gjør det også når maskinen skal starte sm-klient.

 

Det bare må være noe feil!!!!

 

Kan noen hjelpe meg???????? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehhhhhh.... nå er det jo slik at X går glatt uten drivere. Jeg merker hvertfall ingen betydelig forskjell mellom med eller uten drivere.

 

Dette er ikke windows..

X er jo nødt til å ha driver også da..... X supplerer egen driver for Geforce, men jeg mistenker likevel at NVIDIAs er hakket bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem. :(

Jeg la inn linux i går og da funka det fint, men når jeg satt in nettverks kort i dag skjer det samme hos meg.

Det kommer "starter send mail" også kommer det noe med dato feil og at linux ikke er installert riktig.

Det tar ca 3 minutter fra "starter send mail" til jeg er inne i Linux.

Kan noen vennligst hjelpe meg og torturis???

Torturis er naboen min så vi hjelper hverandre mye, men nå er det ingen av oss som skjønner noe! :roll:

Lenke til kommentar

ja, men ta å slett sendmail, så går alt veldig mye bedre, gjorde det samme jeg også, og alt gikk veldig mye bedre. i oppstarten. red hat er en veldig fin ting synes jeg. særlig når man begynner å kunne litt av den. ellers så går det vel an å fjerne mere i oppstarten også, men det vet jeg ikke helt hvordan man gjør. hvis du bare har en bruker i linux så kan du jo også sette instillingene slik at red hat har autologin når du starter linux, da tar det også litt midre tid å komme til linux desktoppen.

 

Håper dette hjalp litt.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det hjelper noe, men noen programmer liker at man har noe i /etc/hosts. Prøv å skriv inn noe liknende dette:

127.0.0.1            localhost.localdomain localhost

ip                   maskinnavn.domene maskinnavn

Husk å skrive noe passende på den nederste :)

Lenke til kommentar
Ehhhhhh.... nå er det jo slik at X går glatt uten drivere. Jeg merker hvertfall ingen betydelig forskjell mellom med eller uten drivere.

 

Dette er ikke windows..

X er jo nødt til å ha driver også da..... X supplerer egen driver for Geforce, men jeg mistenker likevel at NVIDIAs er hakket bedre.

 

Om de ikke har en passende driver så bruker den gjerne default VGA som passer med alle (?) dagens skjermkort. Så om du får X, så kjører den driver. Hvilken driver i 2d-rendering har forsåvidt ingenting å si.

Lenke til kommentar

X er jo nødt til å ha driver også da..... X supplerer egen driver for Geforce, men jeg mistenker likevel at NVIDIAs er hakket bedre.

 

Ikke bare hakket. XFree86 sine egne drivere til nvidia kort er ikke 3D-akselerert. Nvidias er. Nvidia vil desverre ikke open-source sine drivere, så vi er nok stuck med deres egne forå få 3D-grafikk. Heldigvis er driverne til nvidia veldig bra.

Lenke til kommentar
Ehhhhhh.... nå er det jo slik at X går glatt uten drivere. Jeg merker hvertfall ingen betydelig forskjell mellom med eller uten drivere.

 

Dette er ikke windows..

X er jo nødt til å ha driver også da..... X supplerer egen driver for Geforce, men jeg mistenker likevel at NVIDIAs er hakket bedre.

 

Om de ikke har en passende driver så bruker den gjerne default VGA som passer med alle (?) dagens skjermkort. Så om du får X, så kjører den driver. Hvilken driver i 2d-rendering har forsåvidt ingenting å si.

Var faktisk ikke klar over at X hadde en default VGA, men teknisk sett er det jo enda en driver _) Skal ikke uttale meg om hvilken forskjell ulike drivere gjør i 2D-modus.

Men det kunne jo være ulike ting som spiller inn, DMA f.eks. Å kjøre hdparm kan være en idé.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme broblemet i Mandrake 9.1. Jeg fant ut at når ikke nettverket var skikkeligt satt opp, men hostname og ip gikk maskinen utrolig sakte i X. Jeg fikset nettverket og maskinen fikk farten opp med en gang. 8) Jeg synest Mandrake er mye bedre enn Red Hat. Selv kjører jeg Mandrake. Jeg vurderer å gå over til Suse, har liksom hørt at det skal være litt bedre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...