Gå til innhold

LØST: Abit IN9 32x MAX booter ikke med 4 rambrikker

Snuggis

Anbefalte innlegg

Har et problem med PC`n min. Jeg sitter nå med 4x 2gb briker som jeg skal ha den til å kjøre med, men den vil ikke starte med alle 4 brikkene. Jeg har kjørt 4 brikker før uten problemer, men nå vil den bare ikke. Når jeg har hatt dette problemet før, så har det bare vært å ta ut en brikke, starte opp, skru av og så sette inn den siste brikka og starte opp. Har prøvd å google det, men kan ikke si jeg fant noen løsning på det. Noen her som kan hjelpe meg?

-Snuggis

Endret av Snuggis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk hvilken spenning minne skal ha, og juster i BIOS alt ettersom. Altså sett inn de brikkene du kan starte opp med, gå inn i BIOS juster volten på minne, save & exit...skru av og sett inn.

Kan igså være smart å oppdatert BIOS til nyeste, hjelper vanligvis med stabilitet når man fyller opp alle ramslottene.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Sjekk hvilken spenning minne skal ha, og juster i BIOS alt ettersom. Altså sett inn de brikkene du kan starte opp med, gå inn i BIOS juster volten på minne, save & exit...skru av og sett inn.

Kan igså være smart å oppdatert BIOS til nyeste, hjelper vanligvis med stabilitet når man fyller opp alle ramslottene.

Skal prøve å ikke virke for aggressiv og forsvarende, men kjører nyeste stabile bios, selvfølgelig har jeg kjørt opp med to brikker først, stilt inn innstillingene jeg skal ha og så satt i de to andre. Spesielt har jeg passet på å sette riktig volt, men den nekter å boote forbi memory check med 4 brikker i. (C1 som er POST koden på kortet).

Løst!

Fant ut at den ene av de 4 brikkene jeg fikk nye i dag var defekt.

Endret av Snuggis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...