Snuggis Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Har et problem med PC`n min. Jeg sitter nå med 4x 2gb briker som jeg skal ha den til å kjøre med, men den vil ikke starte med alle 4 brikkene. Jeg har kjørt 4 brikker før uten problemer, men nå vil den bare ikke. Når jeg har hatt dette problemet før, så har det bare vært å ta ut en brikke, starte opp, skru av og så sette inn den siste brikka og starte opp. Har prøvd å google det, men kan ikke si jeg fant noen løsning på det. Noen her som kan hjelpe meg? -Snuggis Endret 15. april 2008 av Snuggis Lenke til kommentar
fflex Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Sjekk hvilken spenning minne skal ha, og juster i BIOS alt ettersom. Altså sett inn de brikkene du kan starte opp med, gå inn i BIOS juster volten på minne, save & exit...skru av og sett inn. Kan igså være smart å oppdatert BIOS til nyeste, hjelper vanligvis med stabilitet når man fyller opp alle ramslottene. Endret 15. april 2008 av fflex Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Sjekk hvilken spenning minne skal ha, og juster i BIOS alt ettersom. Altså sett inn de brikkene du kan starte opp med, gå inn i BIOS juster volten på minne, save & exit...skru av og sett inn. Kan igså være smart å oppdatert BIOS til nyeste, hjelper vanligvis med stabilitet når man fyller opp alle ramslottene. Skal prøve å ikke virke for aggressiv og forsvarende, men kjører nyeste stabile bios, selvfølgelig har jeg kjørt opp med to brikker først, stilt inn innstillingene jeg skal ha og så satt i de to andre. Spesielt har jeg passet på å sette riktig volt, men den nekter å boote forbi memory check med 4 brikker i. (C1 som er POST koden på kortet). Løst! Fant ut at den ene av de 4 brikkene jeg fikk nye i dag var defekt. Endret 15. april 2008 av Snuggis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå