Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det mye trøbbel med VW passat?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg bil og har sett litt på passat, men har hørt noe om at det kan være trøbbel med noen av modellene til passat, er det slik?

Jeg har blant annet sett på en 98 mod, vil det funke?

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel med passaten som med mange andre merker.

Får du en "mandagsbil" kan du få mye gøy. Jeg har selv bl.a en 04 modell tdi highline stv. 280.000 km

På denne bilen har vi vel skiftet alt som kan skiftes på en bil. Girkassen (Tiptronic) er skiftet 3 ganger. dynamo og batterier i fleng. Hele tiden noe småfeil med bilen.

Så jeg er langt ifra fornøyd med bilen. Men en bekjent hadde akkuratt samme bilen, bare 3 mnd nyere og bortsett fra tiptronic kassa (Standard problen) hadde han ingenting feil med sin...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Selv om det rent statistisk er forskjell på biltyper når det gjelder feil, kan du være uheldig eller heldig uansett. Jeg kjenner flere som har Sharan/Galaxy og Voyager og er kjempefornøyd, og flere som har Toyota (Avensis/Corolla) som er misfornøyd. Selv om -98 Passat kommer langt opp på listen over biler med feil, er sikkert de fleste eierne av disse også fornøyd. Dersom det er feil på 20% av bilene, vil det si at 4 av 5 eiere er fornøyd.

Som jeg har sagt flere ganger: Kjøp en bil du liker, og vær sikker på at du har et godt merkeverksted i nærheten som kan hjelpe deg. Regn med at feil oppstår, men at du på denne måten legger forholdene til rette for å best mulig løse feilene.

Lykke til med valget :-)

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg bil og har sett litt på passat, men har hørt noe om at det kan være trøbbel med noen av modellene til passat, er det slik?

Nå er vel 98 modell noe av det verste du kan velge om du skal ha Passat. Det var da de kom med ny modell. Jeg kjøpte en 98 modell ny, og hadde endel "kjente" problemer med den. Bortsett fra alle barnesykdommene var det en bra bil. Men om barnesykdommene er rettet opp kan det godt være at det "vil funke".

Men det var endel verkstedturer de første par årene. Nå har jeg Skoda som jeg har kjørt halvannet år uten et eneste problem...

Lenke til kommentar

Nå er vel 98 modell noe av det verste du kan velge om du skal ha Passat. Det var da de kom med ny modell. Jeg kjøpte en 98 modell ny, og hadde endel "kjente" problemer med den. Bortsett fra alle barnesykdommene var det en bra bil. Men om barnesykdommene er rettet opp kan det godt være at det "vil funke".

Men det var endel verkstedturer de første par årene. Nå har jeg Skoda som jeg har kjørt halvannet år uten et eneste problem...

Hvilke feil er disse barnesykdommene? Vurderte Passat selv en stund.

Lenke til kommentar

Forstilling/hjuloppheng er vel en klassiker i passat-sammenheng. Om det er barnesykdom eller generelt VW's konstruksjon skal jeg ikke si, men jeg har brent av mange 1000-lapper på nye deler der. Og i begynnelsen av mai skal den inn på verkstedet igjen - for å sjekke klakke-lyder i forstillingen. Er redd de klakke-lydene egentlig er lyden av penger som triller ut av lommeboka mi. Har en 99-modell som jeg ellers er godt fornøyd med. Har jo plenty av plass og bra komfort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...