_mgr_ Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hei. Jeg tenker å legge nettverk til en kompis. Det er 200 meter til han, og jeg lurte på følgende i den forbindelse: - Vil jeg få mye tap av pakker over linja? - Er det noe forskjell i signalkvalitet om jeg kjører 10 megabit eller om jeg kjører 100 megabit over denne avstanden? Sist men ikke minst: Er dette prosjektet dødsdømt? Lenke til kommentar
sNiPeR dUdE Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg har også tenkt på det , men det tror jeg er lengre avstand en 200 m da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37 Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 er det noe vits i det hele tatt å prøve? Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 maksavstanden er ca 120Meter Lenke til kommentar
muffe Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Prøv trådløst nettverk og en blikkboks-antenne. Det burde funke. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 På så lang avstand er vel fiber det smarteste. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Har noen venner som har gjort dette... De brukte 160m, dette er nok ikke dødsdømt. men Cisco sier 90m+patching, altså 100m. Innenfor dette skal det være "sikkert". Ikke glem at det skal være en del meter de har trekkt ifra for at de er innenfor en sikker margin. Tror ikke det er dødsdømt. men jeg vil ikke garrantere deg noe. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Da ville du behøvd en repeater, som forsterker signalet. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Test og se om det fungerer. men noe dere bør tenke på er prisen Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 kanskje fiber er lurest? (som nevnt) Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hei. Jeg tenker å legge nettverk til en kompis.Det er 200 meter til han, og jeg lurte på følgende i den forbindelse: - Vil jeg få mye tap av pakker over linja? - Er det noe forskjell i signalkvalitet om jeg kjører 10 megabit eller om jeg kjører 100 megabit over denne avstanden? Sist men ikke minst: Er dette prosjektet dødsdømt? Med TP kabel kan du bare glemme det! Er det fri sikt mellom dere? Isåfall så er nok radio det beste valget! 802.11b utstyr er jo billig for tiden og med to billige antenner skulle jo det gå fint, men dere MÅ ha fri sikt. Fiber er et annet alternativ, men det kan bli ganske mye dyrere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå