Pondus777 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei Lurer på om det finnes en måte og bytte ut f.eks alt rødt med gult på et bilde ?? Må helst gjøres i Ps men kan også gjøres i Gimp viss det er letere Takker Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Image->Adjust->Hue/Saturation Velg rød farge. Bruk pipett og trykk på rødfargen du vil endre. Deretter justerer du på Hue til du er fornøyd. Du kan endre på omfanget av rødfargen ved å dra i merkene under fargeskalaen i dette vinduet. Lenke til kommentar
Pondus777 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Det skjønnte jeg svært lite av Litt bedre forklart?? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Etter at du har åpnet bildet i photoshop så trykker du på "Image" øverst i photoshop vinduet. Deretter så trykker du på "Adjust" (eller adjustment). Der velger du Hue/Saturation. Du får da opp et vindu der du kan endre på de forskjellige fargene. Har ikke photoshop foran meg for øyeblikket, men tror det er veien å gå. Litt bedre ? Fant forresten en link her Er nok en dårlig lærer Endret 15. april 2008 av andefaen Lenke til kommentar
Pondus777 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Det er akurat dit jeg kommer men når når jeg begynner og bevege på de farge tingenen så skjer det ingenting Edit: Okey, var ikke noe med dine forklarings skills, men farge familien til svart var ikke der Hva gjør jeg da ?? Har prøvd med alle de andre "fargefamiliene" men det funker ikke Endret 15. april 2008 av Pondus777 Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har du valgt riktig grunnfarge på toppen av dette vinduet? Den skal ikke stå på "Master", men for eksempel "Red" Hjelper dette? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei Lurer på om det finnes en måte og bytte ut f.eks alt rødt med gult på et bilde ?? Må helst gjøres i Ps men kan også gjøres i Gimp viss det er letere Takker Photoshop har en enkel funksjon som heter Replace Color.Sjekk her for video med demonstrasjon: http://www.haraldbjellvag.com/photoshop.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå