odderling Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ja, det er sikkert denne guiden du siktet til da? Det er en ting jeg ser da med en gang og det er at det er ett par funksjoner i denne guiden som ikke finnes i 2K8 og da er det plutselig ikke så veldig mange guidet funksjoner du kan fjerne. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Tenkte mer på denne: http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm Lenke til kommentar
NyMaskin Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Da blir det til at jeg installerer Server08 på min maskin som ankommer fredag, skal nok holde meg oppdatert i denne tråden gitt. Oki, men det jeg også ville ha gjort er å laste ned en Linux (ubuntu, opensuse, mandriva) cd. For skulle noe gå galt kan du alltids starte en livecd og komme deg på nettet. Lenke til kommentar
Boring Prophet Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Eller så kan jeg bare bruke den andre stasjonære maskinen, eller den bærbare til det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 jeg har nå installert home server standard. men jeg får beskjed om å skrive passord første gangen jeg logger på. men får denne meldingen hver gang uansett hva jeg velger som passord: unable to update . the value provided for the new password does not meet the length, complexity, or history requirements of the domain. er det et spesielt passord jeg må skrive første gangen? fryktelig irriterende! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 du må ha både store og små bokstaver, samt ett tall.. Slik som EnToTre123 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 takker! endelig inne! Lenke til kommentar
odderling Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nå i sommeren skal jeg sette opp en media pc som skal dele filer over nettverket og da lurer jeg på om 2K8 er bedre enn xp, dette er en pc som er dedikert til server arbeid og skal ikke brukes til noe annet. I xp kan jeg og dele filer og lignende men jeg har ikke prøv det på 2K8 og aner ikke hvordan, og er det noen fordeler med 2K8 i stedet for xp? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nå i sommeren skal jeg sette opp en media pc som skal dele filer over nettverket og da lurer jeg på om 2K8 er bedre enn xp, dette er en pc som er dedikert til server arbeid og skal ikke brukes til noe annet. I xp kan jeg og dele filer og lignende men jeg har ikke prøv det på 2K8 og aner ikke hvordan, og er det noen fordeler med 2K8 i stedet for xp? Det viktigste er kanskje om det har noen fordeler kontra 2003 til ditt bruk. Isåfall er vel svaret kanskje, jeg vet ikke hvorvidt SMB 2.0 og bedre støtte for Vista sin søkemetode har noen særlig praktisk innvirkning. 2003 er ganske likt XP, men støtter blant annet software-raid. AtW Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Den nye PCen er klar, så jeg lastet ned Windows Server 2008 trialen fra microsoft, og brente iso fila som image med Nero. Men når jeg skulle boote fra DVDen skjedde det ingenting (trykket f8 og valgte DVDspilleren). Tenkte at noe gikk skeis under brenning, så jeg brant et nytt image (denne gang med alcohol 120%), men fikk samme resultat... Er det noe spesielt jeg må gjøre for å få dette imaget til å fungere? Har det noe å si hvordan DVD-plate jeg bruker? De jeg har er av relativt gamle og har nok ikke av beste kvalitet. Jeg vet at brenneren er i orden. EDIT: Dårlige DVD'r var problemet. Sitter å nyter Server 2k8 x64 as we speak, positivt overrasket! Endret 8. juli 2008 av Habitats Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Nå i sommeren skal jeg sette opp en media pc som skal dele filer over nettverket og da lurer jeg på om 2K8 er bedre enn xp, dette er en pc som er dedikert til server arbeid og skal ikke brukes til noe annet. I xp kan jeg og dele filer og lignende men jeg har ikke prøv det på 2K8 og aner ikke hvordan, og er det noen fordeler med 2K8 i stedet for xp? Uten noe registerhack, så har XP en begrensning på 10 concurrent connections på tcp/ip stacken.... Denne begrensningen vet jeg ikke hva er på 2k8, men skulle anta den er i størrelsesorden over 10 000. MAO 2k8 server egner seg ypperlig til torrent nedlasting. Der sliter XP.... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Lurer på å prøve denne når jeg skal formatere neste gang. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Fikk til slutt fikset server 2008. Men har problemer med lyden. Har endret SystemResponsiveness i registeret, men gjorde liten forskjell. Har også installert quality audio saken fra features, ingen forskjell. Problemet er at om jeg bruker noen applikasjoner som bruker lyd, som ventrilo eller winamp så begynner hele PCen å lagge etterhvert. Virker som om det er Audiodg.exe som skaper litt problemer (fra taskmanager). Bruker jeg ventrilo og Winamp samtidig så blir PCen så treg at den blir umulig å bruke. Har oppdetert drivere osv, gjorde heller ingen forskjell. Hardware i signratur. Tips? Lenke til kommentar
Frodefrod Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ah liker normalt ikke Windows Vista, men har tenkt å prøve Windows server 2008 etter jeg leste den posten her =O Noen som har en link til download som dere vet funker? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Ah liker normalt ikke Windows Vista, men har tenkt å prøve Windows server 2008 etter jeg leste den posten her =ONoen som har en link til download som dere vet funker? Prøvd denne? Lenke til kommentar
Blackey Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Noen som vet om man i kan formatere harddisken med server 2008 og så legge OS'et inn igjen? Får man nye 240 dager? Fortsetter man der man slapp på de 240 dagene, eller kan man bare legge det inn kun en gang? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Formaterer du får du 240 nye dager. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 du må ha både store og små bokstaver, samt ett tall.. Slik som EnToTre123 Eller enklere: Qq1 lett å huske ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå