Gå til innhold

Windows Server 2008, det ultimate Microsoft operativsystemet?


Anbefalte innlegg

Overklokking er vell ikke så knyttet til operativsystemet er det vell?

 

Det gjør du jo i BIOS, jeg merker da hvert fall ikke noe forskjell på overklokkingen min i Server 2008 sammenlignet med WinXP.

 

 

Når det gjelder ditt X-Fi kort så er du nok uheldig ja, jeg har så uheldig å ha et Audigy2 ZS og det er jaggu enda verre.. Bruker de siste modifiserte Youp-Pax driverne og de fungerer sånn halvveis hvert fall:

http://www.youp-pax.org/viewthread.php?tid...;extra=page%3D1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Overklokking er vell ikke så knyttet til operativsystemet er det vell?

 

Det gjør du jo i BIOS, jeg merker da hvert fall ikke noe forskjell på overklokkingen min i Server 2008 sammenlignet med WinXP.

 

 

Når det gjelder ditt X-Fi kort så er du nok uheldig ja, jeg har så uheldig å ha et Audigy2 ZS og det er jaggu enda verre.. Bruker de siste modifiserte Youp-Pax driverne og de fungerer sånn halvveis hvert fall:

http://www.youp-pax.org/viewthread.php?tid...;extra=page%3D1

 

Sliter noen med lyden i Server 2008, så kan denne løse noen av problemene:

Prevent Stuttering Sound

 

If SystemResponsiveness is set to 100 (default in Server 2008), it means that all processes are given a higher priority than multimedia. In Windows Vista the default value is 20. This is a addition to the article Enable Sound Acceleration.

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile]

“SystemResponsiveness”=dword:00000014

 

At denne står på 100(64) default betyr at dersom maskinen jobber med ett eller annet tungt, så vil Audio servicene bli lavt prioritert, og kan skape lydproblemer... Greit for et server OS, men ikke fullt så kjekt om man bruker dette til workstation...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Overklokking er vell ikke så knyttet til operativsystemet er det vell?

 

Det gjør du jo i BIOS, jeg merker da hvert fall ikke noe forskjell på overklokkingen min i Server 2008 sammenlignet med WinXP.

 

 

Når det gjelder ditt X-Fi kort så er du nok uheldig ja, jeg har så uheldig å ha et Audigy2 ZS og det er jaggu enda verre.. Bruker de siste modifiserte Youp-Pax driverne og de fungerer sånn halvveis hvert fall:

http://www.youp-pax.org/viewthread.php?tid...;extra=page%3D1

 

Sliter noen med lyden i Server 2008, så kan denne løse noen av problemene:

Prevent Stuttering Sound

 

If SystemResponsiveness is set to 100 (default in Server 2008), it means that all processes are given a higher priority than multimedia. In Windows Vista the default value is 20. This is a addition to the article Enable Sound Acceleration.

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile]

“SystemResponsiveness”=dword:00000014

 

At denne står på 100(64) default betyr at dersom maskinen jobber med ett eller annet tungt, så vil Audio servicene bli lavt prioritert, og kan skape lydproblemer... Greit for et server OS, men ikke fullt så kjekt om man bruker dette til workstation...

 

 

 

Har du kjørt workstation guiden? Ellers så kan du inn i server manager => add features=> Quality Windows Audio Video Experience.

Legger du denne til så skal du kunne endre prioriteringen.

Lenke til kommentar
Har du kjørt workstation guiden? Ellers så kan du inn i server manager => add features=> Quality Windows Audio Video Experience.

Legger du denne til så skal du kunne endre prioriteringen.

 

Systemeresponsivenes lar seg manuellt endres rett etter fersk install av OS den, ellers er QWAV alltid en av featurene jeg legger til uansett.

 

Å forandre prioriteringen har uansett god effekt, ingen bugget lyd når hard jobbing pågår, så hjelper godt å sette denne register endringen manuellt, spesiellt for spillere...

Lenke til kommentar

Så langt virker dette som et bra desktop OS, men det er en timg jeg lurer på.

Jeg installerte driverne for buypass-kortleseren min, og windows fant kortleseren når jeg plugget den inn. Det virker også hos norsk tipping o.l. (har spillerkort derfra). Men jeg får ikke brukt smartkortet i stedet for passord for å autentisere meg i windows. Da sier den at jeg mangler noen drivere til kortet. Det kan i og for seg stemme. Smartkortstøtte-installasjonen fra buypass funker ikke i Server 2008 så..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Så langt virker dette som et bra desktop OS, men det er en timg jeg lurer på.

Jeg installerte driverne for buypass-kortleseren min, og windows fant kortleseren når jeg plugget den inn. Det virker også hos norsk tipping o.l. (har spillerkort derfra). Men jeg får ikke brukt smartkortet i stedet for passord for å autentisere meg i windows. Da sier den at jeg mangler noen drivere til kortet. Det kan i og for seg stemme. Smartkortstøtte-installasjonen fra buypass funker ikke i Server 2008 så..

Prøvd å høyreklikke og kjøre den instalasjonen som administrator?

Eller kjøre explorer som administrator når du skal spille?

Lenke til kommentar
Prøvd å høyreklikke og kjøre den instalasjonen som administrator?

Eller kjøre explorer som administrator når du skal spille?

Spille? Det er intsallert på laptopen, så her blir det ikke mye spilling. :p

installasjoner må jo kjøres som admin uansett (i hvertfall de jeg har vært borti). Får en feilkode som betyr at en alvorlig feil har opstått i installasjonen underveis, tror det skjer når den skal sette opp noe sikerhetssertifikater eller noe.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Prøvd å høyreklikke og kjøre den instalasjonen som administrator?

Eller kjøre explorer som administrator når du skal spille?

Spille? Det er intsallert på laptopen, så her blir det ikke mye spilling. :p

installasjoner må jo kjøres som admin uansett (i hvertfall de jeg har vært borti). Får en feilkode som betyr at en alvorlig feil har opstått i installasjonen underveis, tror det skjer når den skal sette opp noe sikerhetssertifikater eller noe.

Når du skal spille på norsk-tipping sine sider...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Er det å kjøre nettleseren som administrator du mener? Det fungerer utmerket å bruke kortet både his norsk tipping og hos altinn, uten å h installert buypass-programvaren.

Jepp. Kjør nettleseren som administrator hvis du har problemer med smartkortet ditt til norsk tipping sine sider...

Lenke til kommentar

Ingen problmerer der. Problemet er å installere smartkortprogrmvaren fra buypass. Men det ser jo ikke ut som om det er nødvendig.

 

Ellers hang pc-en seg skikkelig i sted, noe jeg er skuffet over. En del programinkompabilitet gjør også at jeg vurderer å gå tilbake til xp/ubuntu. Men nå kom det jo en oppdatering i dag for å forbedre programkompabiliteten.

 

Forøvrig er det alt for mye som må kjøres som administrator, imo.

Lenke til kommentar

Quoter meg selv nå, har lyst på ett svar skjønner dere.

 

Er det noen som kan gi tips om alt som bare er å skru av når det gjelder funksjoner som ikke trengs (liker at det går raskt og liker ikke fancy dill-dall...)

 

Skulle ønske Micro$oft kunne lage et minimalistisk OS som er beregnet på spillere... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...