Gå til innhold

Windows Server 2008, det ultimate Microsoft operativsystemet?


Anbefalte innlegg

Er det noen som kan gi tips om alt som bare er å skru av når det gjelder funksjoner som ikke trengs (liker at det går raskt og liker ikke fancy dill-dall...)

Eneste jeg har å sette fingeren på er at jeg sliter med muse driveren det er Razer deathadder, den scaner usb portene for musen men finner den ikke. Og den er koblet til. Kan ikke se at de har drivere for noe spesielt OS eller bit verison.

 

Edit: Etter å ha re-installert driveren et par ganger så finner driveren endelig musa men nå virker ikke dpi settingen men det er vel ikke relatert til 2K8.

Endret av odderling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved neste formatering går jeg nok tilbake til Vista X64 Ultimate. Det dukker stadig opp ting som mangler eller ikke fungerer helt optimalt. F.eks. lette jeg etter game controllers i kontrollpanelet nå, men det finnes jo ikke. Hvis vi ser bort ifra slike småting, så er det et veldig godt OS. Og for de av oss som ikke venter mer enn 240 dager mellom hver reinstallasjon, så er det jo et gratis OS! :)

Lenke til kommentar
Ved neste formatering går jeg nok tilbake til Vista X64 Ultimate. Det dukker stadig opp ting som mangler eller ikke fungerer helt optimalt. F.eks. lette jeg etter game controllers i kontrollpanelet nå, men det finnes jo ikke. Hvis vi ser bort ifra slike småting, så er det et veldig godt OS. Og for de av oss som ikke venter mer enn 240 dager mellom hver reinstallasjon, så er det jo et gratis OS! :)

Jeg venter max 30 dager, så 240 er mange fler enn jeg trenger ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter med en tilfeldig bluescreen som kommer støtt og stadig, veldig irriterende..

 

 

Og det er egentlig mitt hovedproblem med både Server 2008 og Windows Vista.

Begge fungerer veldig fint (Server 2008 best) når det først fungerer som det skal, men saken er det at det er alt for ofte ting faktisk ikke fungerer helt som det skal..

 

Det blir riktignok bare færre og færre problemer, men det er ikke til å se bort ifra at det har vært noen problemer her og der, ting snakker ikke helt sammen osv..

 

Men hovedproblemet mitt med Vista / Server 2008 ligger helt klart i driverne, de er ikke på langt nær like godt optimaliserte eller stabile som driverne til Windows XP.

Det er jo ikke bare det at du fort kan oppleve små problemer med skjermkort drivere osv.. men de yter jo heller ikke like godt som XP sine (enda). Og når jeg attpåtil opplever endel bluescreens (trolig på grunn av ustabile drivere) så blir det hele veldig frustrerende i lengden.

 

Det jo ingen som helst tvil om at Vista er en videreutvikling av XP, har du et oppegående system så har Vista flere fordeler, og Server 2008 har fordelen av mindre DRM (som er et lite problem med Vista)

 

Men disse fordelene drukner veldig fort i mangelen av gode drivere.

Driverne er jo ikke Microsoft sitt ansvar, og jeg skylder heller ikke på verken Vista eller Server 2008 for at nVidia sine drivere rett og slett ikke holder det jeg vil se på som en godkjent standard.

Men det ødelegger jo helt klart for operativsystemet i sin helhet.

Lenke til kommentar
Ved neste formatering går jeg nok tilbake til Vista X64 Ultimate. Det dukker stadig opp ting som mangler eller ikke fungerer helt optimalt. F.eks. lette jeg etter game controllers i kontrollpanelet nå, men det finnes jo ikke. Hvis vi ser bort ifra slike småting, så er det et veldig godt OS. Og for de av oss som ikke venter mer enn 240 dager mellom hver reinstallasjon, så er det jo et gratis OS! :)

 

Slik legger du til Game Controller i Control Panel i Server 2008! http://www.win2008workstation.com/wordpres...me-controllers/

 

Jeg sliter med en tilfeldig bluescreen som kommer støtt og stadig, veldig irriterende..

 

Hva slags skjermkort, og hva står det i BSOD? Personlig, med overklokk og hardware i signaturen, har jeg kun opplevd 1 BSOD i Server 2008. Årsaken til denne var for høy FSB/for lav volt på NB, og var enkel å løse..

Det største irritasjonsmomentet akurat nå, er slitet med å bytte mellom gamlere Catalyst drivere og nyeste hotfix. Hotfixen funker strøkent å innstallere, og jeg håper alle fremover blir like enkle å jobbe med..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Er ikke sikkert på om de kommer fra skjermkort engang, kjører WinXP akkurat nå, skal straks legge inn Server 2008 igjen..

 

Husker ikke helt hva det sto, kjørte vell 174.74

 

Tror det er ganske enkelt å se på BSOD om det er en skjermkort driverfil som plager deg. I jungelen av beta drivere fra Nvidia, så finner du nok en som funker. Har du forresten et gult utropstegn i device manager? Anngående Game Porten på Creative kortet, og ikke BSOD'en altså! Fant driver til denne, plagsomt med disse gule utropstegnene, fryktelig plagsomt....må bort for enhver pris :omg:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Noen som kan fortelle meg hvor mye plass på HDDen 2k8 tar?

Ligger nemlig litt dårlig an her for øyeblikket :p

Hos meg tar installasjonen ca 6 GB uten swapfilen og hibernatefilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Får ikke Daemon tools eller Alcohol til å funke i server 2008. Noen som vet om andre lignende program funker?

Daemontools funker som bare juling på min maskin og jeg har ikke gjort noe spesielt for å få det til å virke. Brukt nyeste vesjon?

Lenke til kommentar
Får ikke Daemon tools eller Alcohol til å funke i server 2008. Noen som vet om andre lignende program funker?

Daemontools funker som bare juling på min maskin og jeg har ikke gjort noe spesielt for å få det til å virke. Brukt nyeste vesjon?

 

En god gammeldags restart løste problemet. Hvorfor er vanskelig å si. Prøvde først en eldre versjon jeg hadde liggende som ikke fungerte. Prøvde så den nyeste som ikke fungerte, samt den nyeste Alcohol som heller ikke fungerte. Med en restart så virket den nyeste daemon.

 

Er kanskje mulig at WS2008 trodde jeg fortsatt prøvde å kjøre den gamle installasjonen, men dette skal vel etter mitt hode ikke være mulig. Uansett så fungerer det nå:)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å prøve ut winserver2008. Bruker PCen til spill/lagring/overklokking og multitasking. Er en del features i winserver2008 som jeg liker godt.

 

Noen som har overklokket noe i winserver2008? Eller egner ikke OS'et seg noe til slikt?

 

Det eneste jeg bekymrer meg for et Creative kortet mitt. Har X-Fi platinum og har ikke vært borti en eneste sjel som har fått dette til å fungere smertefritt på Vista. Sitter en god del på ventrilo og bruker PCen som stereo så et plettfritt lydkort er et must.

 

Kommer vel uansett til å kjøre dualboot. Noen som har kjørt/kjører winserver2008 64bit og winxp pro32bit med Hyper-v? Er det noe som lar seg gjøre eller er jeg helt på jordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...