Paulex Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Etter og måtte slutte og drikke cola for rundt 1 år siden pga. magetrøbbel har jeg kjent at jeg får noe av det samme av store mengder andre bruser i tillegg. Hva gjør brusen egentlig med kroppen? Noe som kan få frem mage-problemer? Merker at jeg blir bedre når jeg ikke drikker noe brus i det hele tatt, men jeg bare lurer på hva det kan være. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det har nok noe med syren å gjøre. De fleste brus-sorter inneholder bl.a. sitronsyre. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) For ikke å nevne kullsyre, som all brus inneholder. Kan hende det blir for surt for magen, siden brus er ganske surt. Du er vel kanskje mer utsatt for det enn andre. Endret 15. april 2008 av kjaks Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Joda, det har jeg forsåvidt fått med meg Men trodde dette gikk mest på tennene, visste ikke at det kunne ha en sånn veldig effekt på magen over tid. Hvis jeg drikker 1 liter med cola er jeg ødelagt mage-veis i 2 timer+ etterpå. Hvis jeg drikker pepsi-max ect. er det ikke SÅ ille faktisk. Kan lav PH verdi i magen føre til ubehag ect? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det er jo dette som kalles å være "sur i magen", og det kan muligens da hjelpe med nyco, samarin, titralac og lignende, eller sterkere syrenøytraliserende, som du får kjøpt på apoteket. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg å har det litt slik som du forklarer. Jeg får da bare ekstremt med luft i magen =( Det er virkelig irriterende. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Spørsmålet er jo hvor mye du drikker per dag uke.. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 -Drakk- i alle fall 1.5l. om dagen før. Kanskje mer ^^ Det er vel drøyeste laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå