tilde Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Min snille pappa har kjøpt Tamron 70-300mm og jeg har Nikon d40. Jeg må jo da eventuelt fokusere manuelt hvis jeg skal beholde dette objektivet.Så mitt spørsmål er,skal jeg beholde eller bytte i noe annet?Og hva? Jeg liker at det er macro funksjon på objektivet. Ser at Nikon har ett med VR som jo blir mye dyrere. Er det noen som kan gi meg ett eller flere gåde råd??? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har ikke Tamron kommet med en D40 vennlig utgave av objektivet da ? Hvis ikke, så er Nikon 55-200mm VR et objektiv som anbefales. Ja, det er dyrere; delvis fordi det er Nikon, delvis fordi det har VR. Men det yter vel også litt bedre. Tom Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har ikke Tamron kommet med en D40 vennlig utgave av objektivet da ?Jepp. Versjonen med fokusmotor har modellnummer A17NII, så sjekk det før du eventuelt kjøper. Lenke til kommentar
tilde Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Det står A17N på esken,så da er det vel feil objektiv siden det ikke er ett elleve tall der?Og det er veldig billig,koster kr 999 på Japan Foto. Lurer også på om dette er ett ok objektiv for en nybegynner? Jeg har jo muligheten til å bytte Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Bytt, autofokus er viktig. Websidene til Japan Photo sier at versjonen med motor koster det samme: http://japanphoto.no/product/objektiver/ta...jon-med-motor-/ Prisen tatt i betrakning så er det et bra kjøp. Endret 15. april 2008 av Kristallo Lenke til kommentar
tilde Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Jeg har i mellomtiden vært i kontakt med to forskjellige Japan Foto butikker og de kjente ikke til at Tamron 70-300 også er å få til D40.Så de skal undersøke dette og gi meg beskjed i morgen..... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Lurer også på om dette er ett ok objektiv for en nybegynner? Det er det - har den selv. Den er ikke allverdens skarpeste på 300mm, så du må passe på å blende ned til f/8 eller f/11 - det krever mye lys, så et stativ kan være fornufitg. Tom Lenke til kommentar
tilde Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Ok takk,det skal jeg huske på Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det står A17N på esken,så da er det vel feil objektiv siden det ikke er ett elleve tall der?Og det er veldig billig,koster kr 999 på Japan Foto.Det er strengt tatt "II" som i romersk "2" A17N er den gamle versjonen uten fokusmotor, ja. Optisk er det meg bekjent ingen forskjell mellom A17N og A17NII, det er bare fokusmotoren som skiller (og den konstruksjonen har de antageligvis løftet rett fra Canon-versjonen av samme objektiv). Tamron 70-300 har generelt fått god kritikk og er kjent som et objektiv som gir god ytelse for penga. Du finner neppe noe bedre til samme pris. Off-topic: er "Tilde" bare et nickname, eller heter du faktisk det? Lenke til kommentar
tilde Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Ok-takk for svar,gleder meg til å prøve ut objektivet når jeg får det med fokusmotor. Og jeg heter Matilde Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Og jeg heter Matilde Ah. Ja, da ser jeg sammenhengen Jeg måtte bare spørre fordi jeg kjente en jente som faktisk heter Tilde (ikke akkurat det vanligste jentenavnet i Norge), så jeg lurte på om det var en sammenheng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå