Gulingen90 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Kameraten min er en forbanna RASIST!!! Han kaller meg "gul" og sier at solen har noe til felles med meg... Hva skal eg gjøre??? Endret 15. april 2008 av Gulingen90 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Fortell han at dere begge skinner =D Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hva er egentlig problemet? Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Oppsummering: -Kompisen kaller deg gul, noe du ikke liker. -Du registrerer deg på forumet med kallenavnet "Gulingen90". Bare jeg som synes det skurrer litt? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 hehe, du kaller jo deg selv gul. Hvorfor er du da overasket over at andre også gjør det? Lenke til kommentar
Falstaff Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Vis han noe brunt så holder han sikkert kjeft. Fra alvor til spøk. Det er ikke rasisme å si at noen har den hudfargen de har, trur jeg. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Begyn å kalle ham høvding hvite laken eller lignende da vet du og hvis han ikke liker det kan du nevne at ikke du heller liker å bli kalt gul. Det er faktisk en ting du ikke kan en dritt for! Like lite som han er hvit/grønn/blå/brun/svart.... Hvis ikke det går setter du en X foran forbannet rasistisk kamerat Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Samme hva som plager deg er det noe du må ordne opp i selv (ikke ta deg nær av det, dog lettere sagt enn gjort). Kameraten din kan du ikke fikse. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg skjønner ikke problemet med at han kaller deg "gul" når du kaller deg selv det. Lenke til kommentar
operg Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg tror dette er et stort troll, folkens. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Kan ikke se problemet. Om jeg kaller en svart person neger, eller en høy person høy, eller en norsk person normann (eller hvit om du vil), er jeg da rasist? Hvor går skillet mellom rasisme og sosiale sannheter (som at alle blondiner er billige og dumme)? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) det er enkelt chokke. Den o så store ordboken gir oss svaret: rasisme ras|is'me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer Så, så lenge du ikke har den holdningen eller oppfatningen kan du si akkurat hva du vil uten at det er rasisme Endret 16. april 2008 av noob11 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Så om jeg kommenterer at en neger er kriminell fordi han sitter på en sykkel så er det ikke rasisme? Så lenge de bygger på sosiale kunnskaper om hårfarge, hudfarge, høyde, vekt osv osv går alt bra? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Rasisme går på holdninger. Så om du ikke baserer uttalelsene dine på rasistiske holdninger så kan det ikke kalles rasisme. Det kan muligens kalles mobbing elns.. Men, det kan være noe vanskelig å vite om en person er en neger da. Skal vi følge offisiell rettskriving så er neger: neger neger m3 (gj ty. og fr fra sp og port. negro 'svart') person som tilhører el. opprinnelig kommer fra folkeslag med svart el. mørkebrun hudfarge som befolker Afrika sør for Sahara (kan oppfattes som neds) Det er ikke alle nordmenn som er like flinke til å se på en sort person hvor i afrika han har sitt genetiske opphav. Endret 16. april 2008 av noob11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå