-MK- Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har lærere lov å nekte elever å gå på do i timen? Er det noen regel som sier noe om dette, eller er det individuelt for hver skole? Jeg vet man har friminutt og slikt, men man kan jo ikke bestemme når man må på do, og må man så må man. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Rent filosofisk så har ingen mer makt over deg enn du tillater selv. Er det akutt så tror jeg ingen lærere vil nekte deg, men del aller fleste mennesker kan kontrollere trangen sin slik at de enten bruker friminuttet før eller etter, men det kommer jo an på alder da. Er det barneskole eller vgs? Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Får jeg spørre hvor lenge friminutt dere har? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Ærlig talt, er du over 12 år klarer du å beregne slikt. Det er utrolig forstyrrende på hele undervisninga at noen til stadighet skal inn og ut av klasserommet. Piss i pausen og bæsj hjemme! Endret 15. april 2008 av gorber Lenke til kommentar
dogcow Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Må du på do på vgs så spør du ikke om lov... går du rolig ut og kommer inn uten å snakke med alle du kommer forbi på vei mot plassen din så vil du aldri få noe stress. Eventuelt om dere gjør oppgaver så kan en bare nevne det i forbindelse med at en paserer læreren, men ikke som et spørsmål. Om du ikke bråker så vil læreren egentlig være mer fornøyd med det enn at du avbryter undervisningen med spørsmål om du får lov. Jeg har ikke spurt om lov til å gå fra timen annet enn mens jeg allerede er på vei mot døren i løpet av mine snart tre år på videregående og har ikke fått noe kritikk for det annet enn om jeg har snakket med folk på vei til pulten min. Er også fordel når en ikke vil lyve å si at en skal på do når en har dårlig tid for å rekke å ta telefonen som ringer... Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Ærlig talt, er du over 12 år klarer du å beregne slikt. Det er utrolig forstyrrende på hele undervisninga at noen til stadighet skal inn og ut av klasserommet. Piss i pausen og bæsj hjemme! Er nesten 100 % sikker på at om du er jævli nødd på dass, mister du nok konsentrasjonen din... Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Dernel: Vi har 10 minutters friminutt mellom øktene, men er det dobbeltime får vi ikke friminutt. Vi har også en halvtimes lunsjpause fra 11.00-11.30. Gorber: Ja, det pleier vanligvis ikke være noe problem å gå på dass i pausene. Men det hender man glemmer slikt, og det er utrolig irriterende å måtte sitte og holde seg over lengre tid. I friminuttene har man gjerne også andre ting man skulle gjort, f. eks være litt sosial, hente diverse bøker og gjøre seg klar. Så det er fort gjort å glemme å gå på dass, i alle fall hvis du ikke må på dass akkurat da. Dogcow: Jeg pleier heller aldri å spørre om å få gå på dass. Men når jeg var på vei ut døra tidligere i dag, spurte læreren hva jeg skulle, og nektet meg å gå på dass. Det var også få medelever som merket at jeg hadde gått, men de aller fleste ble jo oppmerksomme på det etter at jeg hadde en mindre diskusjon med læreren Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Går på dass når jeg må på dass . Prøver læreren å stoppe meg ( aldri hendt tho) så gir jeg blanke f i det og fortsetter ut døra. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Går på dass når jeg må på dass . Prøver læreren å stoppe meg ( aldri hendt tho) så gir jeg blanke f i det og fortsetter ut døra. Wow, så tøff du er. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Nå finnes det folk som av ulike grunner ikke klarer å holde seg i to timer. Greit nok at man må opplyse om slik ved en eventuell konfrontasjon med læreren, men denne konfrontasjonen er i utgangspunktet unødvendig. Ansvar for egen handling > eleven mister undervisningstid, noe som kun går utover eleven. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hilde88: Problemet er jo at det forstyrrer undervisningen til de andre også. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det forstyrrer minimalt om eleven går rolig ut av timen uten å ta kontakt med andre medelever. Flyten i undervisningen blir ødelagt av spørsmål som "Kan jeg gå og pisse nå?" til læreren, og kverulering rundt det at eleven ikke får gå på do som reaksjon på spørsmålet. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Nå har jeg studert ved en Høyskole i fire år, med store klasser og mange forelesninger. Tror jeg kan telle på en hånd at noen har gått ut av klasserommet /auditoriet. Dette handler om respekt, for klassekamerater og lærekrefter. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Pleier ikke å være noe problem på skolen min. Pleier bare å gå rolig ut av klasserommet, uten å snakke med for mange og kødde på veien > gå på dass > handle sjokomelk (eller iste) i automaten utenfor > gå å sette meg igjen, og fortsette læreprosessen. Men vanligvis er det ikke værre enn å styre pissepausene til friminuttene, og tømme ryggen hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå