akle Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei Jeg har Adobe Photoshop CS3og lurer på om jeg kan ha bruk for Lightroom eller er alt i Lightroom med i Adobe Photoshop CS3 Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Når det gjelder bildebehandling så har du nok alt du trenger i photoshop, men til bildeorganisering så er jo lightroom genialt spør du meg. Jeg bruker begge deler selv. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Det er vel litt sånn at om du har CS3 trenger du ikke LR for bildebehandling, for du kan gjøre det meste/alt i CS3. (Dog er mye av det lettere og raskere (min påstand, uten at jeg har dekning for det) i LR) Har du derimot LR så trenger du PS CS3 eller lignende for å gjøre en del mer avanserte oppgaver, som f.eks stiching av panorama, HDR, selektiv oppskarping på utvalgte områder, alt som du trenger layers for å gjøre. Noisereduction syns jeg heller ikke LR er så alt for god på. Curves, color, contrast, saturation osv osv kan alt justeres i LR. Mvh, Beej80 PS: Selv kjører jeg Lightroom, og mer avansert redigering gjør jeg i Corel PaintShop Pro Photo X2 (Koster ca 500kr, men kan mye av det samme som PS) Endret 15. april 2008 av Beej80 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det blir som å ta vekk en arm. Du trenger begge Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 En betydelig rimeligere og nesten like bra kombo er lightroom+photoshop elements 6. PSE6 har riktignok ikke den HDR modulen som CS3 har. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg bruker heller Adobe RAW Converter til organisering og konvertering av RAW-filer. Har LR også, men liker meg bedre i ACR, og kommer til å fortsette med det så sant ingen kommer med noen gode argumenter til å bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå