Gå til innhold

Nikon D60 - godt/seriøst tilbud?

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Er på utkikk etter et nybegynner speilreflekskamera og lider da selvfølgelig valgets kval. Virker som om det er tusen ting å ta hensyn til. Uansett, fant dette Tilbudet

Tror dere dette er seriøst? Virker jo sinnsykt billig, denne ebay butikken har også andre tilbud på andre merker.

Hvis jeg må betale moms og full pakke så kommer hele opplegget på ca. 6200 kr.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du kaller deg selv "nybegynner" ville jeg ikke kjøpt det. Tilbudet ser i og for seg ok ut, men saken er at du etter all sannsynlighet ender opp med å betale for en hel del ting du aldri vil få bruk for. For det første er det to objektiver og to forsatser (tele og vidvinkel), det er ikke det samme som fire objektiver. For det andre ser særlig blitsen og stativene ut til å være av aller stusseligste kvalitet.

Kjøper du et standard kit til å begynne med finner du raskt ut hva du savner, enten det er lysstyrke, tele vidvinkel eller blits, og så kan du heller kjøpe noe av kvalitet av det du TRENGER. For øvrig er det slik alle her inne vil fortelle deg: kamerahus har bare ett års internasjonal garanti fra Nikon, kjøper du her har du to års garanti og fem års reklamasjonsrett. Det er fort verdt endel penger om du først er uheldig.

Både D40, D60 og D80 ser ut til å relativt rimelig om dagen, så hopp på et skikkelig tilbud med en eller annen kitlinse (gjerne 18-55VR eller 18-70) her i Norge og vent til du ser hva du trenger av andre ting..

Lenke til kommentar

D60 her hjemme med 18-55 ED koster vel rundt 5300,-

55-200 koster ca 2000,-

De to tele/vidvinkel greiene er noe jalla som jeg ikke ville hatt i det hele tatt (skrus på utsiden av eksisterende objektiv)

Filterne er sikkert ok, men tviler på at de er optimalisert for digitalt

Minnekortet er noe tvilsomme Sandisk etterlikninger, ville ikke tatt sjansen på å lagre bildene mine på noe annet enn Lexar/Sandisk.

Blitsen ser helt latterlig ut.

Resten av pakken er ikke så ille.

Lenke til kommentar
Siden du kaller deg selv "nybegynner" ville jeg ikke kjøpt det. Tilbudet ser i og for seg ok ut, men saken er at du etter all sannsynlighet ender opp med å betale for en hel del ting du aldri vil få bruk for. For det første er det to objektiver og to forsatser (tele og vidvinkel), det er ikke det samme som fire objektiver. For det andre ser særlig blitsen og stativene ut til å være av aller stusseligste kvalitet.

Kjøper du et standard kit til å begynne med finner du raskt ut hva du savner, enten det er lysstyrke, tele vidvinkel eller blits, og så kan du heller kjøpe noe av kvalitet av det du TRENGER. For øvrig er det slik alle her inne vil fortelle deg: kamerahus har bare ett års internasjonal garanti fra Nikon, kjøper du her har du to års garanti og fem års reklamasjonsrett. Det er fort verdt endel penger om du først er uheldig.

Både D40, D60 og D80 ser ut til å relativt rimelig om dagen, så hopp på et skikkelig tilbud med en eller annen kitlinse (gjerne 18-55VR eller 18-70) her i Norge og vent til du ser hva du trenger av andre ting..

Du får vel ikke mer enn 1 års GARANTI i Norge heller? Men 5 års reklamasjonsrett er rett. Og den reklamasjonsretten er verd prisøkningen på kamera ved kjøp i Norge. Dessuten er 90% av innholdet i slike pakker søppel... Lav kvalitet på forsatslinser, teleobjektivet er billigste sortering du får av Nikon, billig, non-name minnebrikke o.s.v..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ikke en spesielt bra deal. Objektivene i den pakken er begge de gamle, ikke-VR-utgavene. Du bør klare å få kamerahuset med de to objektivene til omtrent samme pris i Norge. Ekstrautstyret som følger med i tillegg er uansett ikke verdt mange lappene.

Hvis jeg skulle hatt en sånn pakke selv så hadde jeg heller spyttet i litt ekstra for å få de nyeste utgavene av objektivene og kjøpt f.eks. denne pakken.

Et bra minnekort (Sandisk Ultra II f.eks.) på et par gigabyte kommer på noen hundrelapper i tillegg, og da får du bedre kvalitet enn det billigkortet i Ebay-pakken.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Hei igjen og takker for svar!

Da var det tilbudet ikke så rosenrødt allikevel... hva med dette tilbudet da?

Nikon D60

Prøver bare å finne en pakke med i alle fall et BRA objektiv. kommer på ca 7500kr med moms og alt.

Er jo endel billigere enn i Norge.

Ser poenget med garanti/reklamason, har kjøpt en god del på ebay opp igjennom og er mer en en gang jeg har savna den norske reklamasjonsordningen..

Jeg må vel veie reklamasjon vs. pris...

Lenke til kommentar

Det er ingen av disse pakketilbudene på ebay som er bra. Du kan like gjerne bruke 100-lapper som dasspapir.

Du får Nikon D60 med de to VR objektivene for ca 8.400,- hos Japan Photo. Ok, du bruker 1 høvding mere; men du sikker igjen med akkurat like mye brukbart utstyr. Hverken blitsen, stativene, minnekortene, filtrene eller tilsatslinsene er verdt 5 øre i mine øyne. Og kjøper du i Norge så har du som sagt mye bedre rettigheter.

Hvis du på død og liv ikke vil handle fra norsk butikk/nettbitukk, så velg kjente leverandører fra USA (eller Hong-Kong e.l.) som har godt ry her på forumet -B+H, Adorama, HK Supplies, osv.

Tom

Lenke til kommentar
55-200 koster ca 2000,-

koster kun 1000,-

den til ca 2000,- er den med VR. i pakketilbudet på ebay så er det den til 1000,- som følger med

er ikke minnekortet også tvilsomt? er vel ikke anerkjent...

edit: referer til det første tilbudet.

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Nåja.... koster jo en høvding for en Slingshot 200 også. Og man må vel gåut fra at det er et ekte Sandisk kort,koster i så fall litt mer enn fem øre!!

Tenker da på det siste tilbudet som ser ganske bra ut.

Endret av NorthWest
Lenke til kommentar
Nåja.... koster jo en høvding for en Slingshot 200 også. Og man må vel gåut fra at det er et ekte Sandisk kort,koster i så fall litt mer enn fem øre!!

Ok - der er en forbedring i forhold til det andre tilbudet. Men det er fortsatt mye ræl der da.

For meg, så er ikke det verdt det.

Tom

Lenke til kommentar

Ta prisen på kamera og objektiv (ikke de som blir skrudd utenpå), og sammenlikn med B&H. Da vil du i mange tilfeller finne ut at ebay er dyrere. Alt annet kan settes til verdi 0,-

Edit: Husk at kofferten, sekken og stativet genererer mase ekstra frakt fra USA.

Endret av onslow123
Lenke til kommentar

Tenker da på det siste tilbudet som ser ganske bra ut.

Akkurat ektheten på sandisk kortet er ikke noe du bør gå utifra NOE når det gjelder ebay... der MYE fake kort som sirkulerer der...

Lenke til kommentar
La nå bare slike fjotter som skal være lure og kjøpe hauger med søppel på Ebay få drive på! Hvorfor advare noen som uansett tror de er smartere enn oss andre? Han kommer til å kjøpe en slik søplepakke samme hva VI sier.

Jeg ville bare undersøke med folk som har greie på dette (noe jeg overhode ikke har), før jeg gikk og kjøpte katta i sekken. Hvor har jeg påstatt at jeg tror jeg er smartere enn alle andre?

Virker som enkelte har stått opp med feil bein første dagen i den lange og vonde guttemensen-perioden man får i puberteten..

Uansett, takk til dere andre som har hjulpet meg til å innse at det kanskje ikke er verdt å spare en tusen lapp eller to ved å kjøpe fotoutstyr på eBay.

Nå skal jeg muligens over dammen med jobb til høsten uansett, så da får jeg heller kjøpe litt utstyr til et norsk-kjøpt kamerahus der borte.

Lenke til kommentar
Nå skal jeg muligens over dammen med jobb til høsten uansett, så da får jeg heller kjøpe litt utstyr til et norsk-kjøpt kamerahus der borte.
Høres ut som en god idé.

Jeg pleier å sammenlikne eBay med aksjer - du må tåle å tape alt du satser, noen ganger gjør du et kupp, men de fleste gangene gjør man bare en moderat fortjeneste, og det er forholdsvis stor risiko. Av den grunn handler jeg bare småting på eBay, som filtre, fjernkontroller, batterier, objektivdeksler etc. Kjenner en som tapte 8000 på svindel på eBay - han ser neppe noe til de pengene igjen...

Når det gjelder handel i USA derimot, kan det være mye å spare - selv om du ikke skal over dammen. Kjøper du fra store, kjente aktører som Adorama, B&H etc, er risikoen liten, og besparelsen i forhold til Norge nokså stor på veldig mye. Spesielt optikk er rimelig, dog gjelder det ikke absolutt alt, så ikke gå på blemmen å ikke sjekke prisen i Norge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...