aklla Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg sikler på nytt luftfilter til bilen min for tiden, greenfilter, men er usikker på hvilken/om dette har noe særlig effekt. Noen som har noe særlig erfaring med dette? filteret tar inn kald og frisk luft på fra luft-inntaket på siden av bilen, motoren er satt heeelt bakerst(hvis det har noe å si). er det evt noe annet jeg kan gjøre for å få bedre bunn-drag? har allerede turbo, intercooler og litt annet snacks, så jeg tenker litt mer på "detaljene" som f.eks luftfilter Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Jeg sikler på nytt luftfilter til bilen min for tiden, greenfilter, men er usikker på hvilken/om dette har noe særlig effekt.Noen som har noe særlig erfaring med dette? filteret tar inn kald og frisk luft på fra luft-inntaket på siden av bilen, motoren er satt heeelt bakerst(hvis det har noe å si). er det evt noe annet jeg kan gjøre for å få bedre bunn-drag? har allerede turbo, intercooler og litt annet snacks, så jeg tenker litt mer på "detaljene" som f.eks luftfilter Hvis du har turbo kan du chippe bilen. Du kan sette på større intercooler. Du kan bytte til effektanlegg. Det eneste merkbare med å bytte filteret er at du får litt grovere motorlyd, og siden du har turbo vil du høre litt mer markant klapring fra wastegaten. Hva slags bil er det snakk om? Endret 15. april 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 har en smart roadster brabus exclusive. det er ikke plass til større intercooler, den jeg har stikker allerede godt ut under bilen, standard fra brabus. det er ikke bra for motoren å chippe den mer enn den allerede er gjort, vet jeg kan chippe den opp til 125hk, men det er vanskelig å få til så lenge den har vært hos brabus, mener å huske at de legger inn noen koder for at folk ikke skal chippe den om igjen. uansett så anbefaller ikke brabus å chippe motoren mer... Det er allerede satt inn ett effektanlegg fra brabus, usikker på om jeg får tak i noe som er spesiellt bedre enn det, men det skal jeg finne ut av Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) har en smart roadster brabus exclusive.det er ikke plass til større intercooler, den jeg har stikker allerede godt ut under bilen, standard fra brabus. det er ikke bra for motoren å chippe den mer enn den allerede er gjort, vet jeg kan chippe den opp til 125hk, men det er vanskelig å få til så lenge den har vært hos brabus, mener å huske at de legger inn noen koder for at folk ikke skal chippe den om igjen. uansett så anbefaller ikke brabus å chippe motoren mer... Det er allerede satt inn ett effektanlegg fra brabus, usikker på om jeg får tak i noe som er spesiellt bedre enn det, men det skal jeg finne ut av Det er alltid plass til større intercooler enn originalt, det er bare snakk om hvor mye tid du gidder å legge i det. De legger nok ikke inn "noen koder for at folk ikke skal chippe den om igjen". Det er jo bare å fjerne ECUen og sette inn en ny så unngår du i så fall det problemet. Du tjener uansett så lite på å bytte eksos at det ikke er noe poeng på din bil. Endret 15. april 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) hvis jeg skal få plass til en større intercooler må jeg enten putte den på taket eller modde fronten ekstremt og få plass til den der, det er ikke plass i nærheten av motoren uten store modifikasjoner ikke har jeg orginal intercooler fra før heller, brabus har byttet ut den orginale med en vann-avkjølt intercooler istedenfor. skal uansett bytte luft-filter, bytte til greenstuff bremser, vurdere å chippe den om. men, kan jeg regne med merkbar forskjell fra orginalt luftfilter til f.eks greenfilter? edit: hva brabus har gjort med ytelsen på den: Brabus Sports Suspension Brabus radiator grill Brabus twin sports exhaust with heat shieldMotoren: Turbo boost now to 1.4 bar (1.0 bar standard). Brabus injectors Brabus turbo Brabus performance exhaust Larger TIK pipe Charger cooler instead of air-to-air intercooler - basically it cools the air going into the turbo with water instead of air. Stronger clutch Different pistons, natrium filled exhaust valves, cylinder head and crankshaft-bearings, etc. Endret 15. april 2008 av aklla Lenke til kommentar
Waco Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Nei, du får ikke flere hestekrefter av å bytte luftfilter så det er totalt bortkasta om det er hestekrefter du leter etter. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Nei, du får ikke flere hestekrefter av å bytte luftfilter så det er totalt bortkasta om det er hestekrefter du leter etter. vil egentlig bare at den skal yte litt ekstra fra full stopp og oppover. er langt i fra fornøyd med hvordan bilen tar igang nå, når den først er i gang, og kommer litt opp i turtall er den grei Lenke til kommentar
Waco Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Ny bil med større motor er vel det enkleste her, chip til 125hk som du sier funker jo om du er fornøyd med det da. Endret 15. april 2008 av Login Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 ny bil kommer til neste år, men nå er det denne som gjelder... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Du får ikke mer effekt av å bytte luftfilter. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det eneste merkbare med å bytte filteret er at du får litt grovere motorlyd, og siden du har turbo vil du høre litt mer markant klapring fra wastegaten. Om du ikke vet hva en wastegate er, bør du ikke uttale deg om den. Klapringen som høres er to ting: Turboen som staller, og lufta som kommer ut fra resirkuleringsventilen (ofte kalt dumpvalve). Wastegaten er en port som slipper eksos utenom turboen for at ladetrykket skal slutte å stige når riktig ladetrykk er oppnådd. Denne lager ingen lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå