Gå til innhold

Spennende MMO fra Sverige (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De svenske utviklerne i Star Vault beskriver Mortal Online som en gigantisk og dynamisk sandkasse, og lover at spillet vil skille seg vesentlig fra andre populære MMORPG-spill.

 

Tror faktisk dette kan bli interessant, så lenge Star Valut holder ord. MMORPG-sjangeren skriker etter noen som tørr å gjøre noe anderledes.

Lenke til kommentar
Tankene mine etter å ha lest litt om spillet får meg til å tenke på Darkfall... som får meg til å tenke VAPORWARE.

Du har ikke fulgt veldig godt med på Darkfall med andre ord. Det er definitivt ikke vaporware :)

 

Når det kommer til Mortal så virker det jo lovende, men er allt for tidlig å si noe om med det lille av informasjon som finnes på siden deres.

Lenke til kommentar

Hus bygging, ta over landområder, kamp i sanntid og skiller seg fra andre spill i sjangeren?

 

MMOer lover som regel gull og grønne skoger for så å moderere seg litt når det nærmer seg release. Tviler på at det blir noe forskjell i dette spiller. Høres ellers kanskje litt ut som Shadowbane med "real combat" og oppgradert grafikk. Kanskje det faktisk er oppskriften på suksess? Tviler sterkt. Kjedlig navn de har valgt på spillet også.

Lenke til kommentar
Du har ikke fulgt veldig godt med på Darkfall med andre ord. Det er definitivt ikke vaporware

 

Nei vel?

 

SPILLKONSEPTET:

Helt fri verden, alt er mulig. Ingen begrensninger på noe. MMO.

 

2001 : Spillet annonseres som det kommende innen MMO!

 

For 3 år siden (2005) ble "beta signups" announced. Betaen som skulle være i Q4 2005 ble kansellert.

Like etter "beta signups" lovte de en "gameplay video" - den kom nesten et halvt år senere.

 

På E3 messen i 2006 hadde de fremdeles ikke en playable demo i et MMO miljø - kun en offline versjon som ville vært som å vise frem en liten del av et hvilket som helst hack'n'slash spill.

 

Senere i 2006 sa de at de statid "forberedte" en beta, og ga også ut en pressemelding om at de ikke hadde noen publisher - og vurderte å publisere spillet selv. (merk - hele selskapet er 7 mennesker.....)

 

I 2007 påstår de at de har en stabil beta kjørende, dog ingen andre enn de 7 menneskene som lager spillet har sett noe til denne.

 

Senere i 2007 (mot høsten mener jeg å huske) sier de igjen at beta signups kommer "snart".

 

I februar 2008 kom enda en "testvideo" som enda ikke viser flere spillere i samme skjermbilde. Kun spiller + npc. Har du sett videoen er du vel sikkert suuuuper overbevist om hvor bra spillet er enda?

 

 

 

Du innser at det har vært ca HUNDRE ganger mer konkret info om et annet spill som jo drøyer litt.... Duke Nukem Forever... over de siste årene? Og at et single player spill som DN er mangfoldig ganger lettere å lage enn et MMO? Er Darkfall fremdeles ikke vaporware? Spilt det i det siste? Spillet eksisterer kun i screenshots og på de offisielle forumene...

 

 

EDIT: og for å holde det on-topic -> Denne MMO'en er også tilsynelatende annonsert for tidlig, har lite eller ingen finansiell backing og lover mer enn det strengt tatt er mulig å få til med dagens begrensninger....

Endret av Sozeles
Lenke til kommentar
Tror faktisk dette kan bli interessant, så lenge Star Valut holder ord.

 

Per dags dato har ingen MMO-utviklere holdt ord, dersom man regner fra det de lovet da spillet var nyannonsert, og fram til spillet faktisk ble lansert.

Hva lovet egentlig Blizzard før WoW?

Lenke til kommentar
Hva lovet egentlig Blizzard før WoW?

 

At det ble en MMO basert på Warcraft universet og historien derfra...

Har ikke konkret info, men i sann Blizzard stil regner jeg ikke med at de lovte NOE annet utover hva de eventuellt viste frem i videoer og screenshots nærmere launch.

Lenke til kommentar
Tror faktisk dette kan bli interessant, så lenge Star Valut holder ord.

 

Per dags dato har ingen MMO-utviklere holdt ord, dersom man regner fra det de lovet da spillet var nyannonsert, og fram til spillet faktisk ble lansert.

Hva lovet egentlig Blizzard før WoW?

 

Ved release skulle spillet bl.a. ha:

 

- Massiv PvP mellom faksjonene, som skulle være i alle fall perifert relatert til historien (så oppdaget de at nettkoden deres ikke klarte massiv PvP, så de ansatte Tigole og gjorde det om til et PvE-spill)

- Historie, som på en meningsfylt måte skulle føre historien videre fra RTS-ene og la spilleren ta del i den på en nærere måte enn før (dette var før Chris Metzen begynte å ruse seg, og historien ble til en kakofoni av romgeiter med ansiktstentakler, og onde alver som stjal den hellige lyspæren).

- SIEGE WEAPONS! (de får vi kanskje i WoTLK, hurra)

- HERO CLASSES! (samme med disse)

- 9 klasser (noe de for så vidt oppfylte - men en av disse ble dyttet inn i spillet to uker før US retail, og sugde i drøyt et år; en annen ble røsket opp med roten og redesignet fra grunnen av en måned tidligere, og er fremdeles en drittklasse)

 

Osv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...